Gå til innhold

Stativer som funker bra til å ta sportsbilder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne og ta bilder av fotballkamper, og jeg lurer på om det er noen stativer som funker bra til å ta sportsbilder. eller om håndholdt er like greit

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du står friere uten ett stativ og kan bevege deg til sidene, mens du tar bilder.. I tillegg bruker man høy nok lukkertid til at det ikke skal være noe problem med bevegelser. Derfor ville ihvertfall jeg droppet stativ og brukt kameraet håndholdt.

Edit: Tenkte aldri på monopod som selv jeg skjønner kan være veldig smart å bruke..

Endret av ChristianL
Skrevet

De fleste profesjonelle sportsfotografene på større stadioner har gjerne et kamerahus med et digert teleobjektiv (i mange tilfeller en 400mm f/2.8). Dette har de på en monopod. I tillegg har de som regel enda et kamerahus med en 70-200mm f/2.8 hengende over skulderen. Sistnevnte brukes fullstendig håndholdt.

Men ja. En monopod er nok veldig kjekt og avlastende under en hel fotballkamp, uansett objektiv.

Skrevet

Jeg har bare 70-200mm f/2.8 på kamp, har den på monopod og det er en avlastning. Du slipper nakkevondt og slitne armer, og resultatet er flere gode bilder uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...