Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC`n henger seg i spill


Anbefalte innlegg

Nå kan jeg faktisk ikke spille noen spill lenger, den henger seg opp etter 5-10 min med spilling, men resumer etter at skjermen har gått svart et par sekunder, lyden hakker en del også. Dette skjer flere ganger uansett spill og til slutt så får jeg enten BSOD eller så får jeg bare svart skjerm.

 

Jeg har en sterk mistanke om overoppheting pga at cpu går opp i 90 grader på load, men jeg har stresstestet den uten spill, helt opp i 97 grader, og pcn gikk fortsatt uten problemer, så det er bare i spill dette skjer. Jeg får også veldig ofte erroren at "display driver has stopped working and has been recoverd succesfully".

 

Mine speccs er: Intelcore i5 750 2.66 Gzh quad core, ATI Radeon 5870 1GB, Kingston DDR3-1333 1.65 V, 2Gb x3 ram, MSI P55-CD53 Hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, men jeg har sjekket for den errorn før og det hjalp ikke så mye. Jeg har bestilt ny kjølepasta til CPU, så forhåpentligvis vil dette fikse problemet. Jeg har alle de nyeste driverne til HK og GPU, og temp på GPU er ganske lav så er ikke det som er problemet. Men takker for flere svar så jeg kan endelig finne ut hva som er problemet :)

 

EDIT: Jeg prøvde å fjerne alle ATI drivere og avinstalere skjermkortet fra pcn og reinstalere, dette hjalp ikke.

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar

Jeg kan også nevne at BSOD jeg får er 0x116 atikmdag.sys, det som skjer er at enten så reseter skjermkortet seg eller så får jeg BSOD med den feilmeldingen. De fleste nevner overopheting som et problem, eller reinstalering av skjermdrivere. Jeg fikk kjølepastaen idag så skal teste det nå straks, takker for svar, skal teste det med lyddrivere etter jeg har testet kjølepastaen.

Lenke til kommentar

Skal bare informere at det var overoppheting som var problemet, satt på den nye kjølepastaen nå og cpuen gikk ned med over 30 grader celsius. Har spilt nå i 20 min uten noen problemer og cpu ligger på rundt 60 grader på full load nå. Er bare glad det ikke var noe mer komplisert, takker for alle svar :)

 

EDIT: Der tok jeg veldig feil, jeg får fortsatt problemer under spill og andre former for grafikk programmer. Tok 3dmark11 testen og den kræsja nesten med en gang. Er det noen som har en anelse om hva det kan være? Har prøvd forskjellige guider om fjerning og reinstalering av skjerm drivere men hittil uten hell.

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når eg spiller BC2 så ligger Temperaturen på ene grafikkortet på 80 grader. Noe eg føler er ganske mye. Men har spilt 6 timer til sammen og aldri fått blåskjerm. Men fikk det på Football Manager for noen timer siden. Uten at eg vet hvorfor. Kan være at eg trykte utrolig mye på internett samtidig som eg spilte det?

Lenke til kommentar

Når eg spiller BC2 så ligger Temperaturen på ene grafikkortet på 80 grader. Noe eg føler er ganske mye. Men har spilt 6 timer til sammen og aldri fått blåskjerm. Men fikk det på Football Manager for noen timer siden. Uten at eg vet hvorfor. Kan være at eg trykte utrolig mye på internett samtidig som eg spilte det?

 

80 grader på enkelte skjermkort er helt normalt under spilling. Når du i tillegg sier det er BC2, er dette et så grafikk-krevende spill at jeg vil tro dette er helt normale verdier.

Lenke til kommentar

Prøv å fjerne skjermkort driveren med Driver Cleaner/sweeper. Installer deretter driveren fra cden som fulgte med skjermkortet.

 

Ja har prøvd dette 3 ganger nå, men det som skjer når jeg installerer den nye driveren er at den får error når den installerer microsoft visual c++ redistributable 64-bit, dette skjer hver gang jeg prøver clean installing av ati driveren.

 

Jeg kan spille visse spill i opptil 1 time uten at det kommer en error, men i 3dmark11 komer den med en gang. Har tenkt på å sende kortet tilbake, men har ikke et kort å teste for å være sikker, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Prøv å fjerne skjermkort driveren med Driver Cleaner/sweeper. Installer deretter driveren fra cden som fulgte med skjermkortet.

 

Ja har prøvd dette 3 ganger nå, men det som skjer når jeg installerer den nye driveren er at den får error når den installerer microsoft visual c++ redistributable 64-bit, dette skjer hver gang jeg prøver clean installing av ati driveren.

 

Jeg kan spille visse spill i opptil 1 time uten at det kommer en error, men i 3dmark11 komer den med en gang. Har tenkt på å sende kortet tilbake, men har ikke et kort å teste for å være sikker, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen ideer?

 

 

Høres ikke veldig ut som feilen ligger i skjermkortet for å være ærlig. Opplever du artifacts når du spiller?

 

Prøv å installer programmet DriverGenius Pro, skann maskinen og se at alle drivere er up to date.

 

Er det kun når du spiller dette skjer? Eller skjer det også dersom maskinen står på over en lengre periode? Isåfall, prøv å starte maskinen i safe mode for å se om maskinen er stabil her. Dersom det er tilfelle, er det garantert driver/software problemer.

Lenke til kommentar
Høres ikke veldig ut som feilen ligger i skjermkortet for å være ærlig. Opplever du artifacts når du spiller?

 

Prøv å installer programmet DriverGenius Pro, skann maskinen og se at alle drivere er up to date.

 

Er det kun når du spiller dette skjer? Eller skjer det også dersom maskinen står på over en lengre periode? Isåfall, prøv å starte maskinen i safe mode for å se om maskinen er stabil her. Dersom det er tilfelle, er det garantert driver/software problemer.

 

Jeg tok en celan install av windows 7 nå, og ja jeg pleier alltid å sjekke om pcn er up to date. Har instalert alle drivere jeg kan få tak i. Jeg får erroren med det som er grafikk krevende, altså spill og GPU stress tester som 3dmark. Det skjer ikke under vanlig bruk som å høre på musikk eller se en film osv. Jeg får masse piksler på skjermen og bilde blir forvridd noen ganger, andre ganger så blinker skjermen og hører at skjermkoret slår seg av og på, noen ganger ender det opp med BSOD. Har sjekket ram og cpu uten å finne noen feil der.

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
Høres ikke veldig ut som feilen ligger i skjermkortet for å være ærlig. Opplever du artifacts når du spiller?

 

Prøv å installer programmet DriverGenius Pro, skann maskinen og se at alle drivere er up to date.

 

Er det kun når du spiller dette skjer? Eller skjer det også dersom maskinen står på over en lengre periode? Isåfall, prøv å starte maskinen i safe mode for å se om maskinen er stabil her. Dersom det er tilfelle, er det garantert driver/software problemer.

 

Jeg tok en celan install av windows 7 nå, og ja jeg pleier alltid å sjekke om pcn er up to date. Har instalert alle drivere jeg kan få tak i. Jeg får erroren med det som er grafikk krevende, altså spill og GPU stress tester som 3dmark. Det skjer ikke under vanlig bruk som å høre på musikk eller se en film osv. Jeg får masse piksler på skjermen og bilde blir forvridd noen ganger, andre ganger så blinker skjermen og hører at skjermkoret slår seg av og på, noen ganger ender det opp med BSOD. Har sjekket ram og cpu uten å finne noen feil der.

 

Ahh, så det er sånn å forstå. Dette høres mer ut som feil på skjermkortet. Tror nok jeg ville tatt en telefon til butikken du kjøpte det og få det sendt inn til reparasjon ;-)

Lenke til kommentar

 

Ahh, så det er sånn å forstå. Dette høres mer ut som feil på skjermkortet. Tror nok jeg ville tatt en telefon til butikken du kjøpte det og få det sendt inn til reparasjon ;-)

 

Kontaktet Dustin for et par dager siden, de mente at det sansynligvis ikke var skjermkoret men at de skal ta det inn for sjekk og eventuelt reprasjon. Så får nesten håpe at det er skjermkortet som er problemet slik at jeg endelig får fiksa dette her og kan spille igjen :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...