Gå til innhold

Nå skifter vi ut Windows XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er han nok også klar over, vil jeg tro :)

 

Men der er også XP på bare 20%.

 

Jeg vil tro at dette utelukker i langt større grad bedriftsPCer, i hvert fall :-)

Noe som tyder på at det er bedriftene som er det største problemet (Jeg aner ikke om de har Steam i Kina, men jeg antar det og er for lat til å sjekke :-P )

Visst er det mange som ikke har steam hjemme også, har det ikke selv en gang, selv om jeg spiller en del :-) Og at det representerer gamere framfor hjemmebrukere, javisst. Men jeg tror allikevel det er en bedre indikasjon på privatmarkedet enn det som er gjengitt i artikkelen :-)

 

(Skrevet fra en XP arbeidsmaskin :-P )

Lenke til kommentar

Det er overraskende at så mange har gått over på nyere Windows enn XP.

Det er ganske tullete å prate om at folk bruker et 10 år gammelt os ved bruk av XP.

XP har forandret seg mer opp igjennom tiden, enn f.eks. overgangen fra Vista til Win 7.

 

Det er for dumt at noen omtaler XP som et uforandret operativsystem fra første lansering til "siste utgaven" som er nå. Dessuten så har det ikke gått så mange år med nyere Win enn XP.

 

Til slutt: De som leser artikler som dette her inne, er nok ikke gjennomsnittsbrukeren.

 

Mange trenger ikke mer enn XP til nettsurfing, bilder fra kamera (lagre/kopiere) og Word. Gode maskiner fra 2004-2007 holder lenge til for disse brukerne.

 

Igjen vil jeg påpeke at mangel på ASLR i seg selv er god nok grunn for hvem som helst, gjennomsnittlig bruker eller ei, å oppgradere til Windows 7.

Lenke til kommentar

Pfft, jeg visste ikke en gang hva det var eller at det var noe som eksisterte i W7 men ikke i XP. (Googlet for å i det hele tatt finne ut hva det var :p)

Det betyr at jeg kan garantere (!) at dette ikke er noe som gjør at de fleste gjennomsnittelige brukere er opptatt av å bytte.

Mange vet nok ikke en gang at sikkerheten generelt har økt i versjonene.

Da sikkerhet er noe mange i den gjennomsnittelige brukergruppen faktisk bryr seg om, er jeg helt enig at dersom dette var noe alle visste, hadde de nok blitt langt mer interesserte i å bytte.

Min påstand er at for de fleste er OS-bytte mer snakk om GUI, og ikke så mye mer. Ikke mange bryr seg om det tekniske i bakhånd. Nytt GUI betyr at de må lære seg mer, selv om det ikke prinsippielt er veldig stor forskjell, og det skal være mer brukervenlig, er det ikke nødvendigvis slik det oppfattes, da det er noe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at siden jeg likevel skulle over på 64bit så var det bare tull å bruke XP :p

 

Ja, da er vi enige i at å bruke Windows XP er tull.. Nå vil jeg påstå at det å bruke Windows i seg selv er tull, men det er en helt annen (og unødvendig) debatt :D

 

hehe, trå varsomt her nå.. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...