Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

det største drittproblemet jeg har vert borti.. og det er ikke få [Løst]


Anbefalte innlegg

Jeg bruker ikke trådløst nettverk

Heisann. Har siden jeg kjøpte meg ny PC hatt et kinkig problem, har prøvd veldig mye rart for å få has på det men enda ikke funnet noen løsning som har fungert over lengre tid, og blir sittende flere kvelder mens jeg prøver å finne ut av dette, men det vedvarer..

 

Problemet er som om jeg har pakketap, der modellene på spillere, kjøretøy o.l. hakker rundt, FPS er helt fint og smooth, ingen drops eller hakking, det er kun modellene som hakker eller teleporterer rundt, periodisk hvert 3. sekund ca. Alt annet enn spilling fungerer helt fint, nedlasting osv.

 

Dette problemet gjelder kun den stasjonære pcen, når jeg kjører spill på dama sin laptop kjører det smooth og uten lignende problem. Den er forøvrig koblet til via wlan..

 

Specs på dataen det gjelder:

CPU: Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156 (skikkelig kjøler, temp ligger mellom 40-60 grader)

RAM: "OCZ DDR3 4 GB Platinum Dual Channel i5" "2x2GB 1600MHz. (7-7-7-24)"

MB: Gigabyte GA-P55A-UD3R, P55, Socket-1156

GFX: ASUS HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0

HDD: (for win og program) OCZ 120 GB SSD PCI-E 4x MLC

HDD: (kun lagring) Samsung 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB

PSU: Corsair 750W noe

 

 

Har laget trådene:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1223861

og https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1264216

 

Fant midlertidige løsninger som virket som de løste problemene, men av en eller annen grunn, så er problemet tilbake etter en reboot eller to. Instillingene er som jeg satt de.. nesten som problemet har flyttet seg?

 

Problemene jeg har er veldig like som beskrevet her;

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1043281

 

og ble til å med løst når jeg gjorde som det sto i tråden, men etter en reboot, var problemene tilbake.. :thumbdown:

 

Har prøvd egentlig det aller meste jeg kan tenke meg nå og begynner å bli lei..

 

Har reinstallert windows fler ganger, brukt forskjellige versjoner.

 

Har prøvd å bytte nettverkskabler, skjermet nettverkskabler, koblet meg rett i vegg inntaket..

 

Resett alle TCP instillinger: (dette fungerte i går, men etter jeg restartet var problemene tilbake)

 

netsh int tcp reset

netsh winsock reset all

netsh int 6to4 reset all

netsh int ipv4 reset all

netsh int ipv6 reset all

netsh int httpstunnel reset all

netsh int isatap reset all

netsh int portproxy reset all

netsh int tcp reset all

netsh int teredo reset all

 

Prøvde også optimaliseringsprogrammet til speedguide.net

http://www.speedguide.net/downloads.php

Det fungerte et par ganger, men ikke nå lenger. Virket og litt som det ødelagte mer enn det fikset, så har ikke tullet mer med disse instillingene etter jeg reinstallerte win7.

 

Selv om problemene ser ut som det er software / instillinger som er kjernen, er det nesten så jeg lurer på om det er noe hardware som kuker alt til her..

 

Det eneste jeg ikke har prøvd som jeg kommer på nå er å installere alternativ OS, f.eks eldre versjoner av windows, eller linux

 

 

Så da lurer jeg vel på om noen som har noe mer å tilføye her som muligens kan hjelpe meg?

 

Og eventuelt om det fins noen som helst måte å få testet dette så jeg får dokumentert ka det går i, for eneste måten jeg får sjekket om det er i orden eller ikke er ved å gå inn på spillet og sjekke om det er bra eller ikke.. Fint å fått noen tall å forholde seg til..

 

Sitter nå på høgskulen sitt fibernett (80mbit+), hadde tidligere egen ADSL linje, problemene er uforandret..

 

mvh oppgitt .. :dontgetit:

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert driver til nettverkskort, har tenkt på en fiks i bios men er ikke helt sikker på hva jeg ser etter..

 

Kjørte forresten nettop Realtek Ethernet Diagnostic Utility fra gigabyte og fikk ingen hardware errors..

 

 

oppdatering;

 

Slo av green LAN i bios, oppdaterte nettverkskort driver, oppdaterte chipset driver og lyd driver, restartet, nå virker ting som det skal, har dog på følelsen av at neste gang jeg slår på dataen, så er det tilbake til scratch..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Har klart å koke det ned til at det mest sansynlig er routeren min som er problemet.. har spillt noen timer med pcen rett i modemet nå, alt gikk helt fint, koblet inn routeren, restartet pcen og da var det tilbake til gamle trakter.. noen idè om det er noen instillinger på routeren som gjør dette? er en D-Link 855.. Skal jo være the good shit etter hva jeg har hørt men?

 

lurer forresten jævlig på hva som gjør at "problemet" forsvinner etter hver gang jeg endrer på noen nettverksinstillinger og restarter.. snodige greier.. :hrm:

 

Edit; Det var ikke routeren

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

er bare å utelukke router, fikk besøk av en kompis av meg, han koblet til og alt funket som det skulle.. har prøvd å reinstallere win7 på min pc, disablet onboard nettverks kortet, satt i et annet nettverkskort, routeren min er ikke tilkoblet i det heletatt, samme problem.. begynner å lure på om det kan være hovedkort..?

Lenke til kommentar

Du skriver at det fungerer fint rett i modem, men ikke via routeren.

Du kan jo prøve å pinge routeren for å se om det er stabil forbindelse.

 

CMD - vindu

 

ping 192.168.0.1 -t

 

Helst skal man få en strøm med 1ms.

 

Du kan også prøve det samme mot nett.

ping www.uio.no -t

 

Du kan åpne to CMD-vindu og kjøre begge testene på en gang.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

er ikke koblet til routeren nå, har fortsatt de samme problemene, kan være en tilfeldighet at de kom tilbake når jeg rebootet og skiftet router tidligere.. har byttet nettverkskort, deaktivert onboard kortet, reinstallert win for nte gang, og det er fortsatt like jalla.. det må være noen av komponentene som står i pcen som er problemet, mest sansynlig er det hovedkort, enten noe i bios, eller en feil en eller annen plass.. det er usansynlig at det er CPU, minne eller skjermkort siden problemet kun inngår i online/lan spilling og kun går på evnen pcen klarer å motta info fra server og gjøre det om til bevegelse på skjermen på figuren til spillerene på spillene.. jeg har ikke nok kunnskap om datamaskiner til å sette fingen på HVA problemet er men jeg begynner å få lyst på ny data nå, og det blir nok ikke gigabyte fler ganger, for det har vert noe tull med det hele tiden, enten strømsparings funksjoner eller noe anna leamikk.. skulle ikke forundre meg om det er en eller annen instilling i biosen jeg ikke har funnet som er kjernen til hele problemet..

Lenke til kommentar

pinget mot modem, gikk knirkefritt, skulle pinge mot inet, da gikk det heller dårlig..

 

Modem:

Ping-statistikker for 10.0.0.138:

Pakker: sendt = 65, mottatt = 65, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 0ms, maksimum = 0ms, gjennomsnittlig = 0ms

 

www.uio.no

Ping-statistikker for 129.240.8.200:

Pakker: sendt = 23, mottatt = 22, tapt = 1 (4% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 13ms, maksimum = 3453ms, gjennomsnittlig = 663ms

 

mener jeg har testet dette en hel del ganger før uten noen problem men skal se litt mer nøye på dette, fikk besøk nå

 

Edit; Var ikke noe galt med ping, måtte bare restarte ADSLmodem (er hos foreldrene mine nå)

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

har nå testet å bytte til en annen ram, denne sto dog heller ikke på listen over kompatibel ram, men det fungerte bra helt til jeg startet på nytt for 2. gang.

Har også prøvd et annet skjermkort uten hell.

 

la merke til at min ram står ikke i listen over kompatibel ram til hovedkortet, det virker usansynlig for meg iom at jeg ikke har hatt noen andre problem enn akkurat dette med online spilling, men er det mulig at dette er problemet?

 

edit;

 

ram: OCZ3P1600LV4GK

 

hk: Gigabyte GA-P55A-UD3R

 

har sendt epost til gigabyte så får se om jeg får svar..

 

gjenstår å teste 32bit win7..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Hei,

 

Så på filmene dine og det ligner veldig på et problem jeg hadde med et innebygget WLAN kort på mitt gamle Asus HK (dette var riktignok med Windows Vista, men det skal ikke ha noen betydning). Siden du sier at det fungerte fint når du koblet deg direkte til modemet så mistenker jeg at det muligens er det samme du sliter med her, det er i hvert fall verdt å prøve.

 

Se posten min på NOSF-forument for detaljert info: http://www.nosf-css.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=467

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei, skjønner det er mye å lese her, tror jeg skrev en plass at alt dette er via kabel, ingenting går via trådløst.. har ikke trådsløst kort en gang. Om jeg ikke har skrevet det beklager jeg ;) Når du ser på videoene er det helt likt som om jeg bruker wlan og har pakketap, men det er ikke dette som er årsaken vertfall... Og dette med at det forsvant når jeg koblet til modemet var bare midlertidig.

 

Har nettop prøvd å installere win7 32bit på s-ata disken, det gikk veldig bra, spillet kjørte feilfritt helt til jeg tok en helt ordinær reboot, ingenting nytt installert, ingen oppdateringer eller noe som helst, bare vanlig reboot -> samme problem tilbake. Så da kan jeg vertfall utelukke at det er SSD disken eller 64bit win som er årsaken.. Dette peker bare mer å mer mot chipset for min del men..

 

edit; prøvde kommandoen din men hjalp ikke stort:

 

netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="Wireless Network Connection"

->The Wireless AutoConfig Service (wlansvc) is not running.

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...