Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

det største drittproblemet jeg har vert borti.. og det er ikke få [Løst]


Anbefalte innlegg

Ser helt klart en sammenheng mellom at DPC Latency checkern viser en slags stabil graf rundt 120μn, og da fungerer spill, mens når den viser 0μn eller 0μn og hopp på 120μn hvert 4. sekund ca, er spill helt jalla..

 

Har restartet pcen og testet 3 ganger nå uten å endre noe, 3. gangen var grafen stabil på 120-130 μn hele tiden, og det funker å spille..

 

Må være noe feil med hovedkortet.. skal se om jeg ikke klarer å overbevise gigabyte om det også nå..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Joda, gigabyte hevder det er enten problem med noen av USB komponentene mine, tastatur eller mus, eller skjermkortet som overoppheter seg og "throttler"

 

Har testet flere mus og tastatur, samt skjermkort..

 

Føler ikke for å bli smålig her men nesten så jeg syns jeg fortjener kompensasjon her, etter ørten timer med feilsøking, stanging i veggen og seriøst manglende gaming tid siste året..

Lenke til kommentar
RAM: "OCZ DDR3 4 GB Platinum Dual Channel i5" "2x2GB 1600MHz. (7-7-7-24)"

 

Kan være greit å sjekke at minne ikke har for lav spenning. Du har tross alt nokså kjapt minne.

 

OCZ sier 1.65V

 

Gigabyte sier 1.5V.

 

MB Intelligent Tweaker(M.I.T.)

Use this menu to configure the clock, frequency and voltages of your CPU, memory, etc.

 

Skal sjekke det når jeg kommer hjem.

 

Har du mulighet å teste maskinen hjemme hos en kamerat som har en annen ISP? Så ser du om det er linja?

 

Har gjort det.

 

oppdatering;

 

Denne er forresten løst, viste seg å være hovedkortet som hadde latency problem. Fikk ikke dekt noe av gigabyte siden de mente det ikke var "nok" latency problem til å være et "problem" (se på youtube filmen ....) problem solved, aldri mer gigabyte.

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...