Gå til innhold

Hvordan fungerer rykte?


Anbefalte innlegg

Ser at vi alle har fått et "rykte" i vår profil. Mitt rykte er null. Men jeg ser at f.eks. Erik Nordhagen har et rykte på 9... Er det bra eller dårlig? Og hvordan opparbeider man seg et rykte? Hva kan det brukes til? Dersom man er riktig ubehagelig, kan man da få negativt rykte? Ryktet er minus femten, liksom? :mad: Når du når minus tyve er det rett ut? :cry:

Er det noen som kan opplyse meg?

Mvh Dag K

(som endelig er kommet med i medlemslisten. Jippi!, og som har fått ny PC som går åtte ganger kjappere enn den gamle. Ny verden!)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På diskusjon.no, så kan du kun oppnå et godt rykte, ikke et dårlig et (de som ikke oppfører seg blir utestengt - bannet - til slutt ...)

 

Rykte er en uhøytidelig måling over populære poster. Hvis ser nede til høyre for hver post, så er det et lite plusstegn og et tall i en grønn sirkel. Trykker du på plusstegnet, så øker telleren med en; du kan kun trykke en gang, og ikke på egne poster.

 

Vi bruker det når vi ser en post vi er veldig enig i, eller noen har lagt ut et pent bilde i posten.

 

edit: Det er ingen - knapp. Ser dere noe som provoserer sterkt eller er veldig upassende, så bruker man Rapporter knappen nede til venstre.

Endret av tomsi42
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du får rykte når noen trykker på det runde grønne ikonet med et plusstegn inni, som er plassert nederst til høyre i posten din. Hvis du har hjulpen noen, sagt noe bra etc kan man trykke på denne knappen for å gi annerkjennelse el. :thumbup: Jeg aner ingenting om negativt rykte.

 

Hvis dette fungerer har du fått litt høyere rykte just nu!

 

Og forresten: Gratulerer med ny maskin! Vi har noe til felles - for en fryd!

 

Edit: Tomsi42 er som vanlig kjappere og mer grundig enn meg :)

Endret av Freddemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Man får +1 i ryktet når noen trykker den grønne pluss-knappen nede til høyre for posten din. Har ikke sett noen mulighet for å få/gi minus

 

Hvis du vil ha bra rykte, så skriv bra tråder eller poster (altså ikke sånn som du gjorde nå) :p

 

Han har fått 3 i rykte ved å skrive slik som han skrev. Syns ikke det var så dårlig jeg :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser at vi alle har fått et "rykte" i vår profil. Mitt rykte er null. Men jeg ser at f.eks. Erik Nordhagen har et rykte på 9... Er det bra eller dårlig? Og hvordan opparbeider man seg et rykte? Hva kan det brukes til? Dersom man er riktig ubehagelig, kan man da få negativt rykte? Ryktet er minus femten, liksom? :mad: Når du når minus tyve er det rett ut? :cry:

Er det noen som kan opplyse meg?

Mvh Dag K

(som endelig er kommet med i medlemslisten. Jippi!, og som har fått ny PC som går åtte ganger kjappere enn den gamle. Ny verden!)

 

Vet det er en gammel tråd,men er ett ordtak som sier.Evig eies kun ett dårlig rykte....bare måtte...:dribble:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at vi alle har fått et "rykte" i vår profil. Mitt rykte er null. Men jeg ser at f.eks. Erik Nordhagen har et rykte på 9... Er det bra eller dårlig? Og hvordan opparbeider man seg et rykte? Hva kan det brukes til? Dersom man er riktig ubehagelig, kan man da få negativt rykte? Ryktet er minus femten, liksom? :mad: Når du når minus tyve er det rett ut? :cry:

Er det noen som kan opplyse meg?

Mvh Dag K

(som endelig er kommet med i medlemslisten. Jippi!, og som har fått ny PC som går åtte ganger kjappere enn den gamle. Ny verden!)

Herligt med ny pc,lykke til,sitter selv med en ny,som og komme litt lenger i denne verden og for en fart :eek: Så her må bli mange gode rykte :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...