Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fersk student i Trondheim- trenger ADSL!


Anbefalte innlegg

Hei der!

 

Skal flytte til Trondheim, nærmere bestemt Ila til høsten for å studere. Skulle gjerne hatt ADSL. Er det noen som har tips til hvilket abonnement ev. hvilken leverandør jeg bør velge? Trenger ikke en spesiellt dyr pakke, da jeg for det meste bruker internett til chatting, mailing og mp3.

 

Forslag mottas med takk.

 

PS: Koster det mye å leie en montør til å sette opp linja, ogeller er det muliglett og gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nextgentel, og er meget fornøyd med det. Ikke noe problem å sette opp linja selv. Dersom du skal begynne på NTNU, har de egne avtaler med NextGenTel. Du kan jo surfe innom sidene til NTNU å sjekke priser selv.

 

Og en ting til:

 

Velkommen til Trondheim. Beste byen i landet!!! :woot:

Lenke til kommentar

u suck.. trondheim er elendig... for en tafatt by.. flytter tilbake til oslo og begynner på blindern neste uke... ingenting slår hovedstaden... alt anna er et kompromiss. forresten har alle stud. hybler killer-connections med ca 10mbit ellerno.. hvertfall i oslo :p

Lenke til kommentar
u suck.. trondheim er elendig... for en tafatt by.. flytter tilbake til oslo og begynner på blindern neste uke... ingenting slår hovedstaden... alt anna er et kompromiss. forresten har alle stud. hybler killer-connections med ca 10mbit ellerno.. hvertfall i oslo :p

 

og Trondheim har ikke killer-connection...det finnes vel kanskje flere

studenthybler som har 100mbit enn 10mbit nå! Dessuten så har studenthyblene i oslo, som er tilknyttet UiO, en sinnsyk til firewall hvor man nesten ikke kan gjøre annet enn å surfe :o

Så det argumentet kan du gå en annen plass med Obese!

 

...og ja, synes Trondheim er en bedre by enn Oslo på mange forskjellige

måter!

Lenke til kommentar
ang ngt+ntnu: www.nextgentel.no/ntnu

 

Hei!

 

Blei berre litt nysjerrig. Er det nokon som veit KVIFOR ngt gir denne rabatten til NTNU? Eg meiner; NTNU må jo ha gitt noko tilbake til NGT sidan NTNU ansatte og studenter får det så billig! (Sorry for avsporingen!)

 

-Green-

Lenke til kommentar
Blei berre litt nysjerrig. Er det nokon som veit KVIFOR ngt gir denne rabatten til NTNU?
NTNU har inngått en rammeavtale for levering av ADSL basert bredbånd til alle ansatte. Alle som er ansatt eller student hos NTNU får Delta hastighet(2048/640) til kr. 450,-
Derfor, har forresten denne avtalen selv og det er ingenting å klage over :)
Lenke til kommentar
Blei berre litt nysjerrig. Er det nokon som veit KVIFOR ngt gir denne rabatten til NTNU?
NTNU har inngått en rammeavtale for levering av ADSL basert bredbånd til alle ansatte. Alle som er ansatt eller student hos NTNU får Delta hastighet(2048/640) til kr. 450,-
Derfor, har forresten denne avtalen selv og det er ingenting å klage over :)

 

Eg er IKKJE IMOT denne avtalen dersom det var slik du oppfatta det. Eg lurer berre på om det er nokon som veit om NTNU må gjere noko i motytelse for å få denne avtalen, og om nokon veit kva det er?

 

-Green-

Lenke til kommentar
NTNU har inngått en rammeavtale for levering av ADSL basert bredbånd til alle ansatte. Alle som er ansatt eller student hos NTNU får Delta hastighet(2048/640) til kr. 450,-

Jeg har selv slått til på dette tilbudet. 2Mbit er helt greit til det aller meste, selv om man må vente litt hvis man skal laste ned en film, ISO eller andre store ting. På kontoret på NTNU har jeg 100Mbit så der går det på null komma svisj.

 

Grunnen til NTNU/NGT-tilbudet er nok at NGT har senket prisene for å få "andudet" med tusenvis av nye kunder. Mulig NTNU har stillt opp med litt penger også.

Lenke til kommentar
Eg er IKKJE IMOT denne avtalen dersom det var slik du oppfatta det

 

Jeg prøvde bare å få fram at NTNU og NGT har ingått en avtale, regner med NTNU sponser litt av regninga. Det som er spesielt med avtalen er at man kan koble seg til NTNU via VPN og dermed få NTNU ipaddresse ut på nettet (enkelte tilfeller er det praktisk, skal ikke nevne hvilke ;) )

Lenke til kommentar

En annen fordel jeg kan tenke meg for NTNU sin del, er at flere kanskje blir fristet til å bruke egen PC hjemme. Det vil gi mindre press på datasalene. Andre ting som bidrar redusert press der er tilbud på student PC (laptop) og alle nettilkoblingene som finnes rundt omkring. I tillegg til det trådløse nettet de har bygget ut og sikkert fortsetter å utvide.

Det er jo ganske praktisk med egen PC så man ikke er avhengig av datasaler. Det er jo veldig mye info og materiell som legges på nett.

Lenke til kommentar

:D

 

Takker for all hjelp folkens, ser ut til at det blir ADSL på meg om ikke alt for lenge! Må først få flyttet sakene oppover, blitt imatrikulert og få tatt en besøk på IKEA. Da først får vi se...

 

Men hvis man har telefonlinje og skal bruke en gjør-det-selv pakke; hvordan gjør man dette. Sagt med andre ord hvordan klarer jeg å koble nettverkskortet opp mot serveren, ev. nettet?

 

Hilsen Øystein

 

PS: Skjerp dere dere som ikke har annet å komme med enn sitt syke konkurranseprinsipp og nedlatende ord om Trondheim. Oslo er alt for stor, har det dårligste studentmiljøet blant universitetene i Norge, er forrurenset, forsøplet, osv....

Lenke til kommentar
u suck.. trondheim er elendig... for en tafatt by.. flytter tilbake til oslo og begynner på blindern neste uke... ingenting slår hovedstaden... alt anna er et kompromiss. forresten har alle stud. hybler killer-connections med ca 10mbit ellerno.. hvertfall i oslo :p

 

og Trondheim har ikke killer-connection...det finnes vel kanskje flere

studenthybler som har 100mbit enn 10mbit nå! Dessuten så har studenthyblene i oslo, som er tilknyttet UiO, en sinnsyk til firewall hvor man nesten ikke kan gjøre annet enn å surfe :o

Så det argumentet kan du gå en annen plass med Obese!

 

...og ja, synes Trondheim er en bedre by enn Oslo på mange forskjellige

måter!

 

8) Hehe, velkommen etter :D

Lenke til kommentar
Det som er spesielt med avtalen er at man kan koble seg til NTNU via VPN og dermed få NTNU ipaddresse ut på nettet (enkelte tilfeller er det praktisk, skal ikke nevne hvilke ;) )

 

Dette har nada med NGT å gjøre. VPN funker med en hvilken som helst ISP. Har selv brukt det med Freewave og modem.

 

Forøvrig mener jeg å ha hørt at NTNU til gjengjeld lar NGT bruke en del av stamnettet sitt. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

 

Takker for all hjelp folkens, ser ut til at det blir ADSL på meg om ikke alt for lenge! Må først få flyttet sakene oppover, blitt imatrikulert og få tatt en besøk på IKEA. Da først får vi se...

 

Bestill snarest likevel! De bruker ganske lang tid på å få opp linja!

 

Men hvis man har telefonlinje og skal bruke en gjør-det-selv pakke; hvordan gjør man dette. Sagt med andre ord hvordan klarer jeg å koble nettverkskortet opp mot serveren, ev. nettet?...

 

Følger med bruksanvisning, det er enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...