Gå til innhold

Tomt for nødpass


Anbefalte innlegg

Politiet er snart tomme for nødpass og det gjelder mer enn noen gang å holde orden på utløpsdato om en vurderer en spontantur for å finne litt bedre vær.

 

http://www.ba.no/nyheter/article5682727.ece

 

Om man ikke oppfyller følgende krav, vil man ikke få nødpass, selv om ferieturen er bestilt:

 

  • Hvis man ikke har fått ordinært pass innen garantitiden, som er ti virkedager.
  • Dersom passet blir stjålet kort tid før avreise.
  • Dersom man får akutt behov for pass, på grunn av sykdom eller død i nær familie.
  • Om man må på en forutsett forretningsreise.
  • Andre særskilte tilfeller.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt at de strammer inn på dette. Det er unødvendig at man ikke klarer å komme seg til en politistasjon for å skaffe seg pass. De varer jo for 10 år av gangen...

Hva i alle dager snakker du om?

 

Jeg måtte nesten skaffe meg et nødpass for bare uker siden, da jeg hadde planlagt en reise, men ikke fått sjekket passet. tre dager før jeg reiste la jeg merke til at passet var utløpt, jeg fikk skaffet meg et pass, det kom dagen jeg reiste. Jeg regner med at dette hender med fler mennesker enn meg.

 

Jeg mener derimot at storbyer burde ha muligheten for å produsere pass på dagen, slik at jeg kan få passet mitt bare timer etter at jeg har bestilt det, dette vil redusere bruken av nødpass.

 

Men en inskrenking av nødpass er idioti, det medfører ingen fordeler.

Lenke til kommentar

Folk har mange rare unnskyldninger for å ikke ha "fått sjekket" utløpsdatoen på passene sine. Snakker av erfaring da jeg har jobbet i et flyselskap :p Er jo ikke så himla vanskelig å ta en titt i passet FØR man bestiller tur.

 

Jeg må tilstå at jeg ikke sjekker før bestilling, men så bestiller jeg heller aldri utenlandsturer som er mindre enn en måned frem og det første jeg gjør etter bestilling er å sjekke passet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...