Gå til innhold

Ruter til hybel


Anbefalte innlegg

Siden jeg straks må på flyttefot så kommer jeg til å trenge en ruter til hybelen. Hybelen er liten som hybler er, så rekkevidde er ikke noe prioriteres på noe som helst måte. Det som kommer til å være tilkoblet nettet er en stasjonærmaskin med kubuntu/w7 (for spilling), 1-2 laptoper (linux), xbox. Også tenkte jeg å koble til en eksterndisk som skulle ta sikkerhetskopi, samt dele musikken min på nettverket.

 

Det jeg ser for meg er at jeg kjører kabel mellom stasjonær og ruter, kanskje mellom ruter og xbox (ikke noe prioritert) også laptopen via wlan. Det frister også å teste ut Tomato/DD-WRT, helst Tomato siden er virker enklere å sette opp. Men dette er ikke noe krav. jeg har funnet et par alternativer kan det jeg har nevnt over:

 

Netgear WNR3500L

Linksys E2000 DUAL-N BAND

Heller selv mot netgearruteren.

Noen innspill eller forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Routeren blir ikke mer ustabil med andre nettverk i nærheten. Man må selvsagt ha et trådløssignal som overdøver de andre på kanalen. Så selve trådløsforbindelsen til den ene maskinen kan jo bli treg eller falle ut om det er mye trafikk.

 

Det går jo an å skaffe seg router og utstyr med 5GHz (dual band). Da vil man få færre forstyrrelser.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...