Gå til innhold

Lyd fra hovedkort bra nok?


oye

Anbefalte innlegg

Ser at de fleste hovedkortene kommer med integrert lydkort. Hvordan er kvaliteten på disse?

 

Jeg er vant med et Soundblaster Live! koblet til stereo'en min. Det råkker! Vil lyden fra et nytt hovedkort (koblet til stereo'en) bli like bra?

 

I så tilfelle er det vel kun nødvendig å kjøpe ekstra lydkort hvis en vil ha surround lyd? Am I right?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg sånn at forskjellige hovedkort har forskjellige integrerte lydkort, så jeg vil ikke påstå at det jeg nå sier er felles for alle. Men på de jeg har hørt (og det er mange), er lyden fra de helt ok. Er du imidlertid audiofil, eller er ekstremt hissig på ytelsen (integrerte lydkort bruker cpu'en din), så kjøp ett eget lydkort.

Lenke til kommentar

På nyere hovedkort er de integrerte lydkortene helt OK, men ikke noe mer heller. De fungerer helt greit der du ikke trenger mer enn stereolyd - til MP3 og liknende...

 

Er du imidlertid en av den litt mer kresne sorten som gjerne vil gjøre litt mer ut av DVD-opplevelsen og som benytter flere enn to "standard høytalere" tror jeg kanskje at et eget lydkort er å foretrekke.

 

De fleste integrerte lydkortene er også sparsommelig med antall utganger og innganger. Tror de fleste er krympet ned til et minimum med kun line-inn, line-out og mic.....

Lenke til kommentar

Enkelte integrerte lydkort gir E-L-E-N-D-I-G lyd.

Plastikk-kasse-flat blodfattig lyd..

 

De andre har bare dritt lyd.. ( for et skjørt HIHI-øre, må vite...)

 

Kvaliteten på MP3 er jo så som så og da...

 

Et Live! lydkort eller liknende gir ganske bra lyd.

 

Anbefaler å kutte ut integrerte!!

 

 

Sorry hvis jeg er litt kresen på Lyden da...

 

[ Denne Melding var redigert av: Stratos på 2002-02-05 19:21 ]

Lenke til kommentar

Hovedkort med (ifølge rykter og tester og utsagn fra eiere av kortet) integrert lyd som er bra: Soyo SY-K7V Dragon Plus. (Har selv kortet på rommet mitt, men har ikke testa det enda pga. at CPU'en ikke enda har kommet...)

 

Folk sier at det er bedre lyd på det enn Live!-korta... Hvilket kan være bra... Og det følger med en liten bracket med ekstra-ut&innganger til det... Til surround, optisk inn&ut, og digital inn&ut...

 

Tjobing.

Endel nyere hovedkort sender med gode soundchips, jah.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...