Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows vil ikke starte.


Anbefalte innlegg

Mens jeg chatta med min fetter, klikket pcen plutselig. Mine-Dokumenter-viduet popet opp plutselig. Jeg trykka på X, men den popet opp hele tiden. Så restartet jeg pcen. Da jeg kom til der det står ''Velkommen'' og så til bakgrunnen, så kom den til der man skal velge bruker, f.eks gjest og Privat. Jeg trykket da på Privat, så hørte jeg oppstart lyden, og rett etter kom den lyden når man hører når windows avsluttet. Jeg tror jeg har fått virus. JEg vurderte å reinstallere windows, men jeg har mange bilder og filmer jeg ikke vil miste. Hva skal jeg gjøre nå?

Info om pcen: Fujitsu siemens xa amilo 1526

JEg håper at noen kan hjelpe meg!

 

takk på forhånd

Endret av protoneedhelp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å starte maskinen i sikkermodus, trykk F8 (flere ganger) i oppstarten før windows begynner å laste, du får da opp en meny med forskjellige valg, deriblant sikkermodus.

Det hjalp ikke å starte maskinen i sikkermodus. Jeg prøvde også å starte maskinen før feilen oppstod, men det gikk heller ikke.

 

Hjelper det med å reinstallere windows uten å slette filene?

Lenke til kommentar

enkleste...ta ut harddisken, ta den med til en kompis med stasjonær pc og koble den til der. Sikkerhets kopier filene du vil ta vare på og kjør et virus scan på harddisken din fra kompisen din sin pc.

Den pcen som ikke virker er en bærbar pc (fujitsu siemens xa amilo 1526). Jeg vet ikke hvor harddisken er. Og hvordan kobler jeg den til en stasjonær pc?

Lenke til kommentar

Her er et bilde der du kan se at det er 2 hdder, ifølge informasjon på nettet så er det sata hdd, så den kan kobles til en nyere stasjonær som har satakontakter og passende strømforsyning.

 

Link til demontering av pc.

http://www.profilein.de/michael_franke.htm

Det skjedde det samme. Windows kom ikke lenger enn ''velkommen''. Men det skjedde noe ekstra. Jeg måtte aktivere windows, men da jeg skulle taste inn product key, så funka ikke tastaturet. Jeg vet ikke hva som har skjedd. Men jeg er sikker på at tastaturet ikke er ødelagt, fordi jeg var i Bios meny før windows startet. Tastaturet virker ikke kun når jeg må aktivere windows. Hva er egentlig problemet?

Endret av protoneedhelp
Lenke til kommentar

Koble hddene på en annen pc, sikkerhetskopier dokumentene du ikke vil miste, deretter kobler du disken på den bærbare igjen og reinstallerer windows.

Jeg prøvde på en annen stasjonær, og på den pcen funka verken tastaturet eller musen. Det er jo umulig å taste inn product key :ermm:

 

Det er ikke meningen at du skal starte opp windows som ligger på din hdd. Kobble til hdd på en annen ledig sata kabel og kopiere filene du skal ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...