Gå til innhold

Hvordan prises 3G datatrafikk via mobil som ruter?


Anbefalte innlegg

Telenor har en maks døgnpris på surfing på nettet via mobil, som er kr 10,-

 

Telenor har en makspris på surfing på mobilt bredbånd på kr 39,- pr. dag.

 

Spørsmålet er om noen har erfaring på følende:

Jeg lurer på å bruke PC trådløst (WiFi) opp til min mobil (HTC) med ruter, for å bruke internett på 3G nettet.

 

Hvordan prises denne trafikken? Vil Telenor "se" at her surfes det på PC og de vil belaste inntil 39 kr, eller går det på det det de kaller surfing på mobilen, som har makspris kr 10,- døgn?

Jeg har ordinært telefonabb. uten internettpakke, dvs. jeg betaler inntil kr 10,- døgn på telefonsurfing.

 

Det blir stor forskjell på 70 kr for en ukes bruk og 273 kr....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Datatrafikken går jo via telefonabb., så hvor et mobilt bredbåndabb. plutselig skulle dukke opp fra, forstår jeg ikke hvordan du har pønsket ut.

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg;

"Forbehold om overføringshastighet

 

For å sikre at alle våre kunder opplever tilgang til og god ytelse når de surfer på mobilen, forbeholder Telenor seg retten til å begrense overføringshastigheten for ditt abonnement til maksimum 100 kbit/s dersom bruken overstiger 500 MB innenfor gjeldende kalendermåned."

Lenke til kommentar

Utan datapakke har du makspris 10 kr./dag, men hastigheita vert strupt etter 200 MB/månaden. Med pakke betalar du 39 kr. for ein heil månad, i tillegg kostar det 2 kr./MB (fyrste månaden får du 200 MB gratis på kjøpet), og det er ingen makspris. Dersom du brukar mange GB vil du då få ei kjemperekning, men hastigheita vert ikkje strupt før etter x GB. http://www.telenor.no/privat/mobiltbredband/mobiltbredband_39/ Skal du ha fri datatrafikk må du altså velje ein annan pakke.

 

Kva du brukar datatrafikken til har ingenting å seie.

Edit: retta opp det eg hadde skrive om mobilt breibandpakka, det var nemleg så feil som det kunne bli.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...