Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ASUS laptop med windows 7 som i skrivende stund er et par år gammel. Nå nettopp sluttet den å starte vanlig, og jeg kommer ikke lenger enn til "System Recovery Options". Ingen av alternativene der har hjulpet meg videre, og jeg har også prøvd å reboote pcen, uten suksess. Såvidt jeg skjønner klarer ikke windows å oppdage en driver som kan brukes til rebooting, og dermed er rebooting ikke mulig.

Har også prøvd å gjennopprette fra gjenopprettingspunkter, men de eksisterer plutselig ikke lenger. Må si jeg er avhengig av at noen kan hjelpe meg. Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er usikker. Ved å klikke TAB og F8 under oppstart vår jeg opp diverse alternativer, som sikkerhetsmodus. Det som er problemet er at ved å velge noen av de alternativene, får jeg en slags bluescreen i et brøkdel av et sekund, før pcen restartes og jeg får melding om at jeg må sette inn reboot programvare.

Skrevet

Hvordan fikser man det? =)

Bytt disk. Eventuelt kan du se om du finner et verktøy for å forsøke å reparere disken. Diskprodusenter har ofte slikt på nettsidene sine.

Siden windows ikke booter er det nok en av oppstartsfilene som ligger på den defekte delen. Sett disken inn i en annen pc og prøv å flytte alle data du vil ta vare på over til en annen disk. Kast den gamle og innstaler windows på en ny disk/SSD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...