Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

uthenging/ærekrenkelse?


burndrinker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt litt problemer med noen og har ikke snakket noe med dem i det hele tatt, eller gjort noe for å provosere.

Idag fant jeg ut at de hadde leget en sang om at jeg var "manndig" hvor det trekkes inn mye som åpenbart er sarkastisk ment. Jeg prøvde å rapportere det med YouTube lar meg bare rapportere for seksult innhold.

 

HJELP! Hva kan jeg gjøre?

 

Håper noen kan hjelpe meg. vil bare ha videoen bort. Men den eneste jeg har snakka med av dem nekter og sier bare at det er en av de andre sin channel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har hatt litt problemer med noen og har ikke snakket noe med dem i det hele tatt, eller gjort noe for å provosere.

Idag fant jeg ut at de hadde leget en sang om at jeg var "manndig" hvor det trekkes inn mye som åpenbart er sarkastisk ment. Jeg prøvde å rapportere det med YouTube lar meg bare rapportere for seksult innhold.

 

HJELP! Hva kan jeg gjøre?

 

Håper noen kan hjelpe meg. vil bare ha videoen bort. Men den eneste jeg har snakka med av dem nekter og sier bare at det er en av de andre sin channel.

Anmels for æreskrenkelse OG legemsfornærmelse, så kan du se hvor mye de ler når politiet kommer hjem til dem og foreldrene for å finne ut av hva som skjer. (trenger ikke å være redd, det er somregel ikke alvorlige konsekvenser for slikt), men det er verdt å gi dem en støkk...

 

mohahahahaha!!!

 

(jepp jeg er en ond jævel!)

 

-frank

Lenke til kommentar

Du bør ikke anmelde med mindre du føler det er et reelt behov for det. Det sløser med ressurser og det kan hende saken snur seg mot deg hvis eventuelt politiet ber deg forklare deg nærmere, og du avgir falsk forklaring.

 

Send en mail til youtube, og forklar situasjonen. Med mindre du får rapportert den som vanlig.

Lenke til kommentar

er ikke legemsfornærmelse fysisk da?

Men tenkte på å anmelde faktisk. da lignende situasjoner har hendt før med de samme folka.

Legemsfornærmelste er alle handlinger som 'skader' ditt legeme, og det er og 'drittslenging'... har de gjort det før kan du inkludere sjikane. er det i sammenheng med jobb/skole kan de og anmeldes under 'mobbeparagrafen' ;)

 

Folk er ikke klar over hvor juridisk alvorlig det er å legge ut dritt om folk på internett.

 

Jeg satt meg inn i dette når jeg var elevrådsleder, og jeg måtte ringe en politijurist for å høre om det stemte, og han bekreftet at det er flere paragrafer man bryter, (man blir bare tiltalt under den mest alvorlige om man blir tiltalt).

 

 

-frank

Lenke til kommentar

Ja jeg har tenkt på slettmeg.no. Men jeg kunne ikke finne noe som kunne hjelpe, noen andre som vet?

 

De har ikke noen magisk knapp de heller. Jeg lenket til noen sider med tips tidligere, men det er altså bare råd om hva du kan gjøre og ikke sånn at de får slettet videoen for deg.

 

Hadde vert greit å slippe å anmelde, men hvordan er det man går frem med det?

Det enkleste er såvidt jeg vet at du går til politiet. Ta gjerne med dokumentasjon - link til videoen, utskrift av eposter som er sendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...