Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP | No OS | Viktig.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke garantere at dette fungerer, men

 

Installer xp ellr seven, og finn "windows old"-mappa. Der ligger filer fra tidl. operativsystem. Om dette fungerer for deg kan jeg ikke si noe om, men det har vært slik når jeg har installert seven på en pc som opprinnelig hadde xp (men jeg installerte nytt os fordi jeg hadde lyst, ikke grunnet problemer du nevner)

 

Beklager eventuelle skrivefeil

Lenke til kommentar

Du kan få sende disken til meg så skal jeg ta en tit tpå den og evt. backe opp det jeg finner til en annen harddisk :)

 

Ellers, for å få bootet opp ubuntu må du velge i BIOS at BIOS skal foretrekke å boote fra CD FØR den velger å boote fra harddisken. Hvordan man gjør dette er induviduelt mellom hvilken Biosversjon du har. Google "boot order + din biostype"

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å sette disken inn i en annen pc er også dette en svært enkel måte og hente ut filer på. Du kan evt kjøpe deg en sånn usb boks og feste harddisken din inn i den og så koble den opp mot en annen pc.

Filer som ligger lagret under C:\Users\brukernavn vil da være beskyttet, så her er et lite tips for å få enkelt og raskt tilgang til filene dine igjen:

take ownership

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...