Gå til innhold

Opprette temadager automatisk fra gamle digit


Anbefalte innlegg

Hei! Har i ettermiddag og kveld jobbet en del med import av bilder og kommentarer fra gamle digit. Som noen av dere kanskje vet så er ikke "Jul og nyttår 2005/2006", "Konkurranser" og "Temadag" kategoriene med her.

 

For disse kategoriene tenker jeg følgende:

Alle importerte bilder som ligger i "Jul og nyttår 2005/2006", blir lagt til i en ny "aktivitet" med samme tittel.

 

Alle importerte bilder som ligger i "Konkurranser", blir lagt til i en ny "aktivitet" med samme tittel.

 

For bilder i kategorien "temadag" finner jeg først alle unike dager det har blitt lastet opp bilder på. Så opprettes det en temadag for hver av disse dagene med navn "Temadag: <dato>". Alle bilder lastet opp på datoen <dato> legges da i denne temadagen.

 

Så kan vi gå over disse temadagene etter hvert, og endre tittelen til "Temadag: <navn-på-temadag>". Her hadde det vært knall om noen av dere har en oversikt over temadagene på digit gjennom historien.

EDIT: Mange takk til Svein M. Mortensen som sendte meg oversikt!

 

Det er vel også noen bilder som er feilpostet i kategorien "temadag", samt noen bilder som tilhører "forrige dag" hvis de er lastet opp dagen etter (etter midnatt f.eks.) den aktuelle temadagen.

 

 

Felles for disse tre kategoriene er at de får satt kategorien sin blank. Det vil si at de ikke havner i bildekritikken før noen knytter dem til seg via "Min konto" og setter en kategori. Men tanken er altså at man fortsatt kan se bildene ved å gå inn på de ulike temadagene (aktivitetene)

 

Her må det åpenbart på plass et "aktivitets"-arkiv, den eneste oversikten som finnes nå er nåværende og kommende temadager på forsiden.

 

 

Det er også verdt og merke seg at import og "digit-bytte" vil være hovedprioriteten i dagene fremover, slik at annen funksjonalitet får stå litt på vent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endret datoen Temadag: Minimalisme fra 20.08.2010 til 29.08.2010, siden alle bildene lå ute til den dagen ble lagt ut den 29. i stedet for den 20. skriveleif?

 

La også til Temadag 17.02.2008: Bymiljø, da det ser ut som den manglet :)

Flott at du finner mangler/feil! Adopterte lista fra en eller annen som var med før jeg starta på digit i 2009.... :innocent:

 

Trykkleif på 29.08.10 ja,,, og ser også at datoen 18.08.10 på lista du fikk fra meg også er feil (skal da selvsagt være 15.08.10), just in case you didn't see that)..... :thumbup:

 

PS!

VELDIG bra at det nå er mulig å bla direkte i Bildekritikken på absolutt ALLE temadager helt tilbake til "tidenes morgen". Finner mye interessant på disse temaer. :eek:

Ros til dere for alt arbeidet dere nedlegger (selv om dere forhåpentlig får betalt for det).... :thumbs::green:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Regner selvsagt med at det var inforstått at brukerne av digit skulle betale for dette ja. Om man ikke har mulighet til å betale med en gang tilbyr vi nedbetalingsordninger med gunstig rente! ;)

Fastrente på -0.01% etter hva jeg har sett,,, tongue.gif , og nedbetalingen starter etter at en har lagt inn sitt siste bilde..... :wallbash::rofl:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...