Gå til innhold

Sult katastrofen på Afrikas horn


Anbefalte innlegg

I den siste tiden har media tatt opp problemene på Afrikas horn.Det vises fram film og bilder av underernærte og uttørrete barn og voksne.Mange av dem har gått veldig langt for å komme til en flyktninge leir som kan ta i mot dem, med den følge at veldig mange er svært forkomne når de kommer fram.Media har ikke opplyst hvor mange av disse forkomne flyktningene som dør underveis og ved ankomst til flyktninge leiren.

Og når de ankommer så er det bare noen få heldige som kan regne med å få medisinsk hjelp.

Den maten de eventuelt får er stort sett mel eller korn av hvete og ris noe som ikke er nok til å bygge opp kroppen sin igjen, noe som gjør at disse personene vil være avhengig av hjelp i lang tid fremover.

 

Hvordan de behandler de døde i Afrika nå vet jeg ikke, men selv om de renskjærer de døde så blir det neppe mye kjøtt som havner i suppekjelen.

 

Det har nylig vært kraftig regnskyll der nå, men det virker ikke som Norges Røde kors har gjort noe for å samle opp regnvann som flyktningene kunne fått nytte av.

Jeg synes hjelpe organisjonene generelt har gjort en dårlig jobb når det gjelder håndtering av slike katastrofer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal Europa bære Afrika på sine skuldre?

 

 

Fordi vi er pliktet til å hjelpe hverandre i nød, og er delvis skyldig for katastrofene.

 

Hvordan er vi nordmenn skyldig i katastrofene? Vi hadde aldri kolonier. Jeg føler ingen pliktfølelse overfor de, hadde de vært av min ætt så hadde det vært annerledes.

Endret av Thrillseeker
Lenke til kommentar

Og hvorfor har jeg plikt til å hjelpe noen? Kan jeg bli dømt hvis jeg ikke hjelper de som sulter i Afrika?

 

Det man må gjøre for de som sulter er ikke å gi dem mat, men lære de å lage sin egen mat. Tror du den lokale skomakeren i en fattig by i Afrika tjener noe særlig penger når Fretex sender ned en kontainer med gratis "nye" vestlige sko?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal Europa bære Afrika på sine skuldre?

 

 

Fordi vi er pliktet til å hjelpe hverandre i nød, og er delvis skyldig for katastrofene.

 

Hvordan er vi nordmenn skyldig i katastrofene? Vi hadde aldri kolonier. Jeg føler ingen pliktfølelse overfor de, hadde de vært av min ætt så hadde det vært annerledes.

 

Er du virkelig så egoistisk at jeg må forklare deg hvorfor vi ikke bare kan la folk dø?

 

Vi gjør krav på våre land, forårsaker mer tørke, stjeler ressursene demmes og de må for all del ikke komme hit, for da blir det mindre til meg!

 

Og hvorfor har jeg plikt til å hjelpe noen? Kan jeg bli dømt hvis jeg ikke hjelper de som sulter i Afrika?

 

Det man må gjøre for de som sulter er ikke å gi dem mat, men lære de å lage sin egen mat. Tror du den lokale skomakeren i en fattig by i Afrika tjener noe særlig penger når Fretex sender ned en kontainer med gratis "nye" vestlige sko?

 

 

Alt må være sort-hvitt? Når jeg skrev dette innlegget her så har det sultet en haug av mennesker ihjel. Hvorfor betyr disse så mye mindre enn dem som døde i de tyske konsentrasjonsleirene? Hvorfor betyr disse livene så mye mindre enn dem som døde 11.september?

 

Det krever radikale inngrep for å redde dem alle, men man kommer også langt ved å hjelpe organisasjoner som deler ut mat, eller hjelpe dem ved å flykte til en bedre plass.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal Europa bære Afrika på sine skuldre?

 

Det skal vi selvfølgelig ikke.

 

Det går ikke i lengden.

 

Enig.

 

Landene i Afrika må først og fremst begrense sine befolkninger

 

LOL. Afrika har bare 1 milliard mennesker, og er den verdensdelen som er rikest på naturressurser. Overbefolkning er bare en myte. Afrikas problem er mangel på kapitalisme.

 

Og hvorfor har jeg plikt til å hjelpe noen?

 

Du har ikke det.

 

Kan jeg bli dømt hvis jeg ikke hjelper de som sulter i Afrika?

 

Du burde ikke bli det.

 

Det man må gjøre for de som sulter er ikke å gi dem mat, men lære de å lage sin egen mat.

 

De kan lage mat, men det lønner seg ikke å produsere i disse landene fordi det de produserer blir konfiskert av sosialiststatene. Som sagt, de må innføre kapitalisme.

 

Er du virkelig så egoistisk at jeg må forklare deg hvorfor vi ikke bare kan la folk dø?

 

Du må gjerne hjelpe dem. Hvis du ikke klarer å hjelpe med dine egne penger må du ikke komme her og snakke om å bry seg.

 

Vi gjør krav på våre land, forårsaker mer tørke, stjeler ressursene demmes og de må for all del ikke komme hit, for da blir det mindre til meg!

 

Vi stenger dem ute fra markedene våre. Det bør det bli slutt på. Utover det skylder vi dem ingenting, og de er i stor grad skyld i sin egen elendighet når de velger sosialistdiktatorer til å styre landene sine.

 

Alt må være sort-hvitt?

 

Ja.

 

man kommer også langt ved å hjelpe organisasjoner som deler ut mat

 

Nei.

Endret av stalagmitt
Lenke til kommentar

Hva vet du om hva jeg gjør? Jeg skal ikke sitte å glorifisere meg selv, for jeg har ingen inntekt eller stor mulighet til å hjelpe. Jeg prøver bare å avskaffe denne syke egoismen som går blandt folk som ikke forstår hva som skjer der nede.

 

Menneskeliv har dessverre en prislapp i det vestlige samfunnet! Amerikanerene bryr seg om 3000 amerikanske liv som ble tapt 11.september 2001, men ikke alle de 400 000 som blir slaktet i Darfur. Går vi til krig for å redde dem? Nei. Fordi vi er alle drittsekker!

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøver bare å avskaffe denne syke egoismen

 

Det er da to muligheter

 

- Du vet ikke hva egoisme er.

- Du er et ondt monster.

 

Amerikanerene bryr seg om 3000 amerikanske liv som ble tapt 11.september 2001, men ikke alle de 400 000 som blir slaktet i Darfur.

 

Og slik bør det være. Hvis folk bare kan passe på seg selv og sine vil verden bli et bedre sted.

Lenke til kommentar

Jeg prøver bare å avskaffe denne syke egoismen

 

Det er da to muligheter

 

- Du vet ikke hva egoisme er.

- Du er et ondt monster.

 

Amerikanerene bryr seg om 3000 amerikanske liv som ble tapt 11.september 2001, men ikke alle de 400 000 som blir slaktet i Darfur.

 

Og slik bør det være. Hvis folk bare kan passe på seg selv og sine vil verden bli et bedre sted.

 

Jeg har ingen interesse i å diskutere dette videre, for du snakker for deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...