Gå til innhold

Klarer ikke koble til strøm (GTX 550)


Shar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nettop kjøpt nytt skjermkort, og strømkabelen passer ikke. Skjerkortet er ASUS Geforce GTX 550 Ti og strømkabel inngangen er 6 pin PCI-E strømkabel. Det medfølger en adapter som er fra 6 pin PCI-E til 4 pin peripheral strømkabel, men den ledige strømkabelen som skal kobles inn i skjerkortet er "4 pin ATX +12 volt strømkabel" 12v4pinindex.jpg

 

Jeg har sett rundt etter adaptere, men klarer ikke å finne riktig sort. Hjelp?

Endret av Shar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har nettop kjøpt nytt skjermkort, og strømkabelen passer ikke. Skjerkortet er ASUS Geforce GTX 550 Ti og strømkabel inngangen er 6 pin PCI-E strømkabel. Det medfølger en adapter som er fra 6 pin PCI-E til 4 pin peripheral strømkabel, men den ledige strømkabelen som skal kobles inn i skjerkortet er "4 pin ATX +12 volt strømkabel" 12v4pinindex.jpg

 

Jeg har sett rundt etter adaptere, men klarer ikke å finne riktig sort. Hjelp?

Har du bestemt deg?

 

Ingen skjermkort bruker annet enn 6-pin PCIe eller 8-pin PCIe, 4pin ATX er for CPU.

Lenke til kommentar

Oi Oi, da er du i allefall ute på tynn is her.

Du kan forsøke med en ny ATX strømforsyning men om det er nok er uvisst.

Enkelte ferdig PC leverandører lager egne kontakter så om du plugger inn en ekte standard ATX PSU så kan det si pang og du har ett grillet hovedkort.

 

Det finnes overganger ifra Molex til 6 pin's PCI-E, men strømforsyningene i ferdig PCer er også bygget for å leve i grenseland.

Altså, du har ikke så mye ekstra å gå på effektmessig, og prøver du å ta ut mer så er resultatet at maskinen blir ustabil eller at du simpelt nok ikke får start.

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt ny PSU. Den passet fint, og jeg klarte å koble til strøm der det trengtes. Skjermkortet får nå strøm, men når jeg skrur på PCen så kommer ikke noe bilde opp på skjermen. Lurer nå på om det er hovedkortet eller CPUen som forårsaker problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...