Gå til innhold

Batteritid på Android, tips, FAQ og forklaringer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har oppdaget et rart problem etter at jeg fikk min nye S2. Programmet Locus Pro, rapporteres til å bruke veldig mye strøm, selv om det ikke er i bruk. Det ligger alltid mellom 7 og 15 prosent, noe som er _langt_ mer enn de applikasjonene som jeg benytter meg av hele tiden gjennom hele dagen. Videre så klarer jeg ikke finne igjen Locus Pro i hverken kjørende programmer (i Task Manager) eller i prosesser (i Quick System Info Pro), så jeg aner rett og slett ikke hva dette kommer av. Noen som har en idé om hva dette kan skyldes og/eller en løsning?

Lenke til kommentar

Yess, sorry Cyclo, men jeg har sett det før på telefonen min i form av 2-3% så jeg har ikke hengt meg opp i det.

 

Du har forsøkt å reinstallere programmet? Det kan jo være at programmet bruker GPS, for det har jeg aldri sett under batteribruk (under selve programmene altså), så kan hende Android ikke merker/noterer dette? Kan jo skru av GPS, eller sjekke instillingene til programmet etter noe slikt!

Lenke til kommentar

Yess, sorry Cyclo, men jeg har sett det før på telefonen min i form av 2-3% så jeg har ikke hengt meg opp i det.

 

Du har forsøkt å reinstallere programmet? Det kan jo være at programmet bruker GPS, for det har jeg aldri sett under batteribruk (under selve programmene altså), så kan hende Android ikke merker/noterer dette? Kan jo skru av GPS, eller sjekke instillingene til programmet etter noe slikt!

Hmm... Jeg ville jo merket det om den brukte GPS, siden den da ville vist GPS-symbolet tidvis

Lenke til kommentar

Har nå oppgradert og har tatt factory reset på den. Har også gjort som en foreslo, slå av wlan når skjermen går i svart. Dette har hjulpet veldig på batteritid på telefon. Ser veldig mye bedre ut nå. Har også lagt inn JuiceDefender Free. Virker lovende, men kan jo ikke si helt sikkert om det har hatt noen effekt. Vurderer å kjøpe ultimate utgave av denne, noen som har erfaringer med det?

 

Takk for all god hjelp så langt.

post-177970-0-43034200-1319854294_thumb.png

post-177970-0-11300100-1319854304_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lurer på hva som er normal batteribruk av Android OS? Jeg har en Samsung galaxy s2 og den ligger på 23%.

Lurer også på hva som er problemet mellom D-link routere og telefonen?

Også står det på Cellestandby at Batteri brukes av mobilradio, har aldri trykket på den funksjonen og lurer på om dette er mulig?

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung Galaxy Note som jeg har vært veldig fornøyd med i snart to måneder.

 

Batteritiden har vært påtagelig bedre enn både min tidligere Desire og min Desire HD, - helt inntil for noen dager siden...

 

Uten at jeg har brukt noen spesielle apper (har installert 150 av dem..!) eller gjort noe særskilt (som jeg kan huske) oppdaget jeg at batteriet var tomt tidlig på ettermiddagen selv på dager hvor jeg brukte telefonen minimalt. Nå kl 16 er det 32 % igjen etter at jeg har hatt to-tre korte samtaler og ellers ikke brukt telefonen. Tidligere hadde jeg både 40 og 50% sent på kvelden, selv på dager da jeg hadde brukt telefonen langt hyppigere enn i dag.

 

Det ser ut som om CPu jobber nesten kontinuerlig selv når telefonen ikke er i bruk (Som nå f.eks.: Etter at den har vært på batteri 8 t og 54 min har CPU vært på i 8 t og 47min...!). Sånn skal det vel ikke være??

 

Jeg har lastet ned BetterBatteryStats, men min tekniske kompetanse strekker ikke til annet enn å se at det er noe som ikke er riktig her. Laster opp noen skjermskudd som jeg håper at andre med mer kompetanse enn meg kan forstå og tolke og gi meg noen kloke råd! Takker for all hjelp!

post-206380-0-66430300-1327592555_thumb.pngpost-206380-0-98199300-1327592457_thumb.pngpost-206380-0-50751500-1327592475_thumb.pngpost-206380-0-94899600-1327592495_thumb.pngpost-206380-0-04276200-1327592509_thumb.pngpost-206380-0-59218800-1327592517_thumb.png

Lenke til kommentar

Stableford, problemet ditt kommer av det som heter wlan_wake_lock og rx_wake_lock..hva det kommer av kan jeg ikke fortelle deg, men det har sannsynligvis sammenheng med en app som ikke fungerer som den skal. Det er noe som prøver å sende og motta data fra trådløst nettverk som holder telefonen våken.

 

Du kan prøve noe så enkelt som å skru av trådløst nett, så ser du at det blir bedre. Det er jo ingen god løsning, så jeg vil anbefale deg å avinstallere de siste appene som du installerte. Videre ser jeg du har en del programmer som kjørerute konstant, det er sjeldent en fordel både for batteriet, og mindre RAM er tilgjengelig for systemet til bruk annet sted.

 

Telefonen holdes også delvis av ting som finner ut hvor du er. Det er ting som lokasjonsbasert værtjenester, Google latitude eller Facebook og andre ting. Det ville også trekke litt strøm.

Lenke til kommentar

Takk for svar, Mixy!

Det ante meg at dette hadde noe med "wlan_wake_lock" og/ eller "rx_wake_lock" å gjøre, men det hjalp meg ikke mye. Aner ikke hva dette er . Som du selv skriver så er det jo en svart dårlig løsning å slå av wlan, er mye på jobben og mye hjemme og begge stder er jeg på det trådløse nettverket. Bruker Y 5 Battery Saver og den slår av og på wlan automatisk.

 

Ikke enkelt å huske på hva det kan være jeg har installert / tatt i bruk som kan forårsake dette...!? Jeg installerte en app fra Bokklubben, men den fikk jeg aldri til å starte (ble bare stående på "Loading"...) og den avinstallerte jeg etter noen minutter.

 

Må vel sies å være en svakhet i Android når en app kan forårsake at CPU' klikker fullstendig og blir konstant aktiv...? - og systemet ikke selv er i stand til å detektere skurken...!?

 

Takk igjen...

Lenke til kommentar

Det er ingen solid løsning I utgangspunktet. Du sier du er mest hjemme eller på jobben, så da koster det mer at den hele tiden skal sjekke om nettverket er kjent, enn at du får skrudd av nettverket Den halvtimen du er på butikken.

 

Og til din kommentar om hvor dårlig dette er "av android".. Det finnes dårlige programmer til alle plattformer, at du installerer alt du kan tenke deg som interessent gjør sjansen mye større for at du sitter igjen med noe som er dårlig. Ingen her kan si deg hvilket program det er som ikke fungerer, men jeg ville startet med de som skal rapportere din lokasjon eller oppdatere noe fra nettverket. Avinstaller også det du har kjørende I statusbar der, de suger opp ram, og er hele tiden aktive. Derfor må de ha et ikon der, for ellers vil android drepe prosessene fra tid til annen.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...