Gå til innhold

Erfaringer med Telenor.


Anbefalte innlegg

Etter min oppfatning fortjener Telenor egen tråd med hensyn til erfaringer kunde kan oppleve i sitt kundeforhold med ett av landets største bedrifter.

 

Her kommer 2 eksempler.:

 

Jeg benytter kontantkort hos Telenor og her en dag ble plutselig en pågående samtale brutt av Telenor med inngående sms med beskjed om at de hadde brutt samtalen fordi det var kun kr 15,-. igjen på min konto.

Ut fra gjeldende minuttpris kunne samtalen blitt avsluttet på normal måte og fortsatt med penger igjen på konto.

Virker som Telenor har lagt seg til et "bufferbeløp" uten å melde fra om det, som ikke kan benyttes.

 

Eksempel nr 2 gjelder også kontantkort, men min gamle nabo. På internett fant jeg endringer og nye tariffer i forbindelse med kontantkort og endret mitt abonement.Lengre tid etter kom jeg i snakk med min nabo om saken. Naboen hadde fortsatt det gamle dyre kontantkortabonnementet.

Jeg skrev ut de nødvendige sidene til naboen som ringte kundeservis. Først da ble abonnementet endret.

 

Hvis du kjenner noen gamle med kontantkort og Telenor så venligst informer dem.

Pensjonistene har ikke så meget og rutte med og det er uhørt at Telenor fortsetter med et utgått abonnement for å trekke det maksimale ut av uvitende pensjonister.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen for samtalen ble brutt, var nok at det ble 0,- kroner igjen på kortet. Jeg har mange ganger fått melding selv når jeg ringer, og samtalene blir ikke brutt når man kun har 15 kroner igjen. Den meldingen kommer bare for å påminne deg om at du har lite penger på kortet. Jeg syntes ikke at det er så rart at man ikke får ringe mer når man ikke har mer penger på kortet.

 

Og når det gjelder abonnement, så er det ikke noe Telenor kan endre uten tillatelse fra kunden. Men selvsagt tjener Telenor penger på det. Men det finnes også kunder som har gamle abonnementer som faktisk er billigere enn dagens. Og teleselskapene kan da bare håpe at kunden ønsker å endre abonnement.

 

Husk at dette ikke bare gjelder Telenor. Men jeg syntes Telenor burde sende en sms som forteller at kunden bør skifte abonnement, siden det gamle er utgått og er dyrere. Men det er uansett ikke noe man kan kreve å få.

Lenke til kommentar

Grunnen for samtalen ble brutt, var nok at det ble 0,- kroner igjen på kortet. Jeg har mange ganger fått melding selv når jeg ringer, og samtalene blir ikke brutt når man kun har 15 kroner igjen. Den meldingen kommer bare for å påminne deg om at du har lite penger på kortet. Jeg syntes ikke at det er så rart at man ikke får ringe mer når man ikke har mer penger på kortet.

 

Og når det gjelder abonnement, så er det ikke noe Telenor kan endre uten tillatelse fra kunden. Men selvsagt tjener Telenor penger på det. Men det finnes også kunder som har gamle abonnementer som faktisk er billigere enn dagens. Og teleselskapene kan da bare håpe at kunden ønsker å endre abonnement.

 

Husk at dette ikke bare gjelder Telenor. Men jeg syntes Telenor burde sende en sms som forteller at kunden bør skifte abonnement, siden det gamle er utgått og er dyrere. Men det er uansett ikke noe man kan kreve å få.

 

Hvis "snillekim" hadde brydd seg med å lese teksten og kanske også oppfatte innholdet i teksten ville dette vært en fordel når man går til det skritt å gi sitt kommentar.

 

Jeg har heller ingenting imot å få sms fra Telenor med varsel om kun kr 15 igjen på konto.

Det jeg ikke ser grunn til å akseptere er at pågående samtale brytes der og da av Telenor når det fortsatt er penger igjen på konto.

Jeg har tidligere ved flere anledninger mottatt sms under pågående samtale uten problem, men når Telenor sender varsel brytes pågående samtalt.

 

Hvis Telenor vurderte min samtale som lite viktig og at den derfor kunne brytes kjenner jeg ikke til.

 

Etter hendelsen gikk jeg inn på kontoen med pcen og kontoen viste at gjenstående beløp var ca kr 10,-. d.v.s. flere minutters taletid igjen før saldoen sto i kr 0,-.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leser bare den teksten jeg føler for. Men som sagt: Når det er 0,- kroner igjen på kortet, så kan man ikke ringe eller sende meldinger.

Men det går fint å ringe eller sende meldinger om man kun har f.eks 4 kroner igjen på kortet.

Men det er godt mulig Telenor ikke liker deg som kunde, og derfor bryter samtalene dine siden du ikke er viktig for dem. Det er ikke så rart med din holdning.

 

Men seriøst: Det kan og være andre grunner for at samtalen brytes.

Normalt skal ikke samtalene brytes før man ikke har mer penger på kortet.

 

Når det er under 10 kroner igjen, så kommer det en liten pipetone i samtalen, som advarer mot at samtalen snart vil brytes pga kortet snart er tomt.

 

Så enten liker ikke Telenor deg, kanskje du selv som surrer, eller så kan det være en liten teknisk feil i systemet og.

 

Du kan høre med Telenor på Facebook. Da kan du spørre om hva du ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Etter hendelsen gikk jeg inn på kontoen med pcen og kontoen viste at gjenstående beløp var ca kr 10,-. d.v.s. flere minutters taletid igjen før saldoen sto i kr 0,-.

SMS-meldingen kan ha vært forsinket, og slike saldoer på nettet kan ha en noe treg oppdateringsfrekvens. Det kan derfor ha vært at du faktisk har hatt 0 kroner igjen på saldo i det samtalen ble brutt. For dette er første tilfellet jeg har hørt om der samtalen brytes før det faktisk er 0 kroner igjen på saldo.

Lenke til kommentar

Jeg leser bare den teksten jeg føler for. Men som sagt: Når det er 0,- kroner igjen på kortet, så kan man ikke ringe eller sende meldinger.

Men det går fint å ringe eller sende meldinger om man kun har f.eks 4 kroner igjen på kortet.

Men det er godt mulig Telenor ikke liker deg som kunde, og derfor bryter samtalene dine siden du ikke er viktig for dem. Det er ikke så rart med din holdning.

 

Men seriøst: Det kan og være andre grunner for at samtalen brytes.

Normalt skal ikke samtalene brytes før man ikke har mer penger på kortet.

 

Når det er under 10 kroner igjen, så kommer det en liten pipetone i samtalen, som advarer mot at samtalen snart vil brytes pga kortet snart er tomt.

 

Så enten liker ikke Telenor deg, kanskje du selv som surrer, eller så kan det være en liten teknisk feil i systemet og.

 

Du kan høre med Telenor på Facebook. Da kan du spørre om hva du ønsker.

 

Om Telenor liker meg eller ikke vil muligens bli avdekket senere med å følge med på denne tråden.

 

Forøvrig vil jeg takke for forklaringen om pipetoner fra kr 10,-.igjen og til samtalen brytes ved kr 0,-.

 

Om det er feil i systemet finner jeg vel først ut av etter å forsøke å kjøre saldoen til kr 0,-.en gang til. Om Telenor derimot vil inrømme feil blir en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Etter hendelsen gikk jeg inn på kontoen med pcen og kontoen viste at gjenstående beløp var ca kr 10,-. d.v.s. flere minutters taletid igjen før saldoen sto i kr 0,-.

SMS-meldingen kan ha vært forsinket, og slike saldoer på nettet kan ha en noe treg oppdateringsfrekvens. Det kan derfor ha vært at du faktisk har hatt 0 kroner igjen på saldo i det samtalen ble brutt. For dette er første tilfellet jeg har hørt om der samtalen brytes før det faktisk er 0 kroner igjen på saldo.

 

Takker for svaret. Saldoen er fortsatt ikke 0 etter 14 dagers ventetid på evt. treg saldoføring. Jeg har heller ikke automatisk fylling av kontantkortkontoen så saldo nu tilsvarer saldo da samtalen ble brutt.

 

*snillekim* antyder mulig teknisk feil hos Telenor og det kan være en mulighet.

Nu skjer det ikke tekniske feil hos Telenor ifølge Telenor så jeg vil prøve å få saldoen ned mot 0 en gang til for å se om brudd av samtale gjentar seg.

Endret av reor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det 3. av 5. problemområde med Telenor jeg vil ta opp her gjelder fasttelefon og regning for utenlandssamtaler jeg aldri har hatt.

 

Hendelsen forløp som følger.:

Jeg fikk en saftig telefonregning som ikke var forventet og forlangte spesifisert regning. Det viste seg at jeg var belastet for lang og dyr utenlandssamtale som jeg ikke hadde hatt og til et nummer jeg ikke kjente til.

 

Telenor hevdet at regningen var reel og hvis ikke jeg hadde hatt samtalen var det andre i huset som hadde benyttet telefonen.

Jeg forklarte at husstanden besto av en person som hadde vært på foretningsreise da samtalen i flg. regningen fant sted.

Telenor hevdet at da måtte andre i huset ha koblet seg opp på min linje noe jeg argumenterte i mot. Utenom meg var det 2 eldre damer i huset og jeg tviler på at disse midt på natten med morgenkåpe og hårruller entrer en gardintrapp i kjelleren for å koble seg på min linje.

Telenor mente at hendelsesforløpet var sansynlig, det var videre mulighet for at utenforstående ble låst inn midt på natten for å foreta oppkoblingen.

Telenor har ikke feil på egne systemer så dette er eneste forklaring i flg Telenor.

 

Noen år senere blir jeg vekket en natt av at telefonen ringte. Da jeg tar av røret viste det seg at linjen var opptatt. Det pågikk en samtale på et sprog jeg ikke forsto. Jeg prøvde å påkalle oppmerksomhet uten respons.

 

Neste dag tok jeg kontakt med Telenor som sa at samtalen jeg hadde hørt var en servicetelefon

som ikke ville komme på min regning.

Dette viste seg å være bløff. Jeg fikk utenlandssamtale på regningen for aktuell dag.

 

Jeg spurte om begrunnelsen for å vekke meg når Telenor internt hadde en servicesamtale. Dette ble oppfattet som en morsomhet.

Jeg forlangte å få rede på om linjen var opptatt så lenge servicesamtalen fant sted i forbindelse med jobben hadde jeg vakt og benyttet telefonen som vakttelefon.

Dette skulle kundeservice undersøke og gi tilbakemelding, noe de aldri gjorde.

 

Under samtalen sa jeg til kundeservice at enten blir Telenor sitt nett hacket hvor kunder må betale regningen eller så benytter noen ansatte i Telenor muligheten til gratistelefon på andre kunders bekostning.

Svaret jeg fikk var at Telenor's nett ikke kunne hackes og ansatte kunne heller ikke koble seg opp på linjen på kundens regning.

 

I media har det vært mange tilfeller av tilsvarende saker b.l.a. var det en dame over 90 som i flg. Telenor hadde hatt lange sex- samtaler til utlandet og mått betale påløpt regning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...