Gå til innhold

Maskinen skrur seg av når den andre skrus på!


Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på den ene maskinen min, så skrur den andre seg av. Akkurat som om man bare tar strømmen på'n. Man kan fint skru den på igjen og ha de begge kjørende etterpå. Merkelig.

 

De er på samme strømstikke. De har stått slik over et halvt år, men nå i det siste etter ferien er det blitt slik.

 

Hva kan dette være???

 

Bør jeg kjøpe meg noe slags strømfilter??

 

Goofee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt til pc'ene er skjøta ut fra en stikk-kontakt og da mener jeg ruter, skjerm, to pc'er, skriver, høytalere, modem + div småting. Er kanskje litt mye ja. :oops:

 

Vil det hjelpe hvis jeg tar i bruk en ny skjøteledning til den samme stikk-kontakten (eneste kontakten i rommet, den har plass til 2 stikker) ?

 

Eller må jeg få montert flere stikk-kontakter her inne? :(

 

Goofee

Lenke til kommentar

Har følgende utstyr på en 6'er + en 5'er (som er plugget i den første):

2 stk pc

2 stk skjerm

2 stk printer

1 stereoanlegg

1 4.1 pc-surround anlegg

1 skrivebordslampe

1 switch

 

Alt dette på en 10 ampere kurs :D

Ingen problemer her, med mindre tv'n står på og man skrur på støvsugeren...

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg spanderer på meg en bedre strømskinne eller to i første omgang !!!

 

Men vil det hjelpe å bruke den andre strøm-kontakten? De er jo alle på samme strøm-kurs uansett og den er jo bare i kontakten under så det hjelper trolig lite.

 

Er nok noe feil på disse skinnene tror jeg! Billig Clas Ohlson saker!

 

Goofee

Lenke til kommentar

Det burde absolutt hjelpe å bruke den andre kontakten. Hvis ikke må feilen ligge i det faste opplegget, løse skruer enten i kontakten eller i sikringskapet.

Det er forsåvidt en "vanlig" feil, de fleste oppdager det først når de bruker noe som trekker mye strøm (en varmeovn) og kontakten blir glovarm og brunsvidd.

Lenke til kommentar

mulig du kanskje skal prøve å ha noen kontakter i et annet støpsell. mulig det hjelper, iallefall bør du kanskje skille de to pc`ene fra hverandre. da tror jeg nok at du for fjerna det problemet. ellers så tror jeg det skal gå bra med resten.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg satt maskinene på hver sin stikkkontakt (i samme kontakt i veggen med to kontakter, er eneste i rommet) men det skjer fortsatt.

 

Kan det være at den ene poweret er 250w ? Kjører et a7n266-vm, xp2000+, 512 mb ram, gf4mx, 2 hd'er, 1 cd-rom + 3 vifter på den. Husker jeg måtte sjonglere enheter i maskinen for å få alle til å starte! Men de går da alle nå uansett.

 

Goofee

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg ingenting. Virker som om 250w psu'n får en spike eller noe når den andre 340w psu'n startes eller skrus av. Kan det være at psu'n har mistet noe beskyttelse den trenger og er ødelagt?

 

Dette skjedde ikke før sommerferien. Hadde det skjedd noe med alt annet som er på strømstikkene så hadde jeg trodd det var noe galt på der, men jeg tror det er denne psu'n jeg.

 

Jeg kan jo prøve å strekke kabel ut av rommet og koble den på en annen kurs, men det er uaktuelt selv om det fungerer. Må få pc'en til å gå i det rommet.

 

Noen tips?

 

Goofee

Lenke til kommentar

Det er i alle fall forskjeller på PSUer hvor mye de tåler av spenningsfall. Har flere maskiner hjemme og har sett at noen ganger når det blinker i lyset så restarter en maskin mens en annen er upåvirket.

Det skal jo ikke komme store spike'n på nettet når du starter en PC, derfor mente jeg at du skulle sjekke strømkoblingene dine. Så hvis du nå mener at strømnettet ditt er OK så kan det jo tenkes at den PSU'en er altfor følsom for spenningsfall. Men hvordan en PSU kan bli så følsom aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ingen problemer med den andre maskinen (som henger på egen kabel nå) eller modem/ruter som henger på samme strømstikke som pc'en med problemer. Modem/ruter har vært oppe siden april...

 

Da peker det mot PSU? Ville vel være fornuftig å bytte denne ut da tror du ikke det?

 

Takknemlig for tipsene deres!

 

Goofee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...