Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ASUS og SSD


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en G53SW-SZ190V og en Crosair Force GT 120Gb SSD disk.

Kjører Windows 7 64bit

 

Pcen har 2 HDD`er, begge virker helt fint. Tok backup med Asus sitt recovery app. over 4 dvd`er.

Og jeg tok system backup av windows, med windows backup.

Har testet SSD i stasjonær, der kommer den opp og funker som den skal.

 

Problemet er at når jeg skal innstalere på SSD, så går noe galt hver gang

 

 

Med 1 untak så har SSD kommet opp i BIOS hver gang.

Har prøvd 2 ganger å laste inn windows sytemet jeg tok backup av uten hell, hver gang er det for lite plass, noe som er BS.

 

Asus recovery kom opp som completed, men greier ikke laste forbi ASUS logo før boot.

Gjenganger feil:

0xc00000e9

0xc0000098

 

 

HAr prøvd system repair uten at det har hatt effekt. Bare en gang latet den som noe ble reparert......

 

Har slått av den andre HDD`en, samt alt av USB enheter, etter tips fra nettet, men ingen effekt.

 

Noen som har forslag?

Crosair sier at disken skal fungere av seg selv, plug and play.

 

Er lei av å skru opp laptoppen, og kommer aldri i gang med lastingen av windows medd SSD i

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, man kan legge en backup fra HDD til SSD. Det er jo i bunn og grunn akkurat det Paragon gjør.

 

Det er mange forskjellige kloneprogram å velge i, og noen er mer begrenset enn andre. Det første problemet er at noen nekter å kopiere til en disk som er mindre, selv om det er plass nok. Windows 7 System Image faller i den kategorien.

 

 

Det andre man bør ta hensyn til er alignment. Det blir feil å si at 'datalagringen er annerledes'. En HDD og en SSD som er partisjonert i Win 7 er like. Men å klone en XP partisjon til SSD vil gi dårlig ytelse uten alignment.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, og beklager jeg brukte litt tid på å svare. Ferie tider :)

 

Sendte inn disken i retur, og fikk tilsendt ny. Men lider under under samme problemet enda.

 

Mistenker det for å ha noe med AHCI driveren fra intel som ikke greier å bestemme seg for om det er sata 2 eller sata 3 som skal brukes. Er litt usikker på videre fremgangsmåter, og alternativer til driveren.

 

Har også blitt tipset om å innstalere SSD i IDE modus for så å skifte om til AHCI i etterkant....

 

Men høres rart ut.

 

Ser også at det kan være HK som har feil på seg, men finner det litt tviltsomt ettersom jeg ikke finner andre med ASUS laptop med tilsvarende problem.

 

Har Intel® HM65 Express Chipset med i7 Cpu, 6Gb ram, GTX460m GPU.

 

Corsair 120gb Force GT og seagate momentus 500gb.

 

 

Har også hørt at Intel® Rapid Storage Technology kan være problemet, ettersom SSD har innebygget RAID. For noen har det fungert og ikke innstalere dette, men er veldig usikker.

Kan ikke huske å ha fått noen valg om å innstalere dette heller.

 

Har også clonet med "Paragon Migrate OS to SSD" uten at det fungerte.

Prøvd med clean innstall også, men vil ikke boote på første oppstart.

 

0x00000e9 er gjengangeren

Endret av ThaOva
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...