Gå til innhold

Ønsker å lage en ny seriøs PvE guild [85]


Anbefalte innlegg

Hei alle WoW gamere!

Jeg ønsker å starte en ny guild, men for de erfarne av dere så forstår dere at det ikke er bare en idé som trengs, men også riktige type mennesker, med riktig erfaring og tilbud.

Personlig om meg er jeg 22 år og fra Oslo. Har spilt wow siden release og startet 2 guild tidligere som har vært fylt med suksess på grunnlag av hvilke verdier jeg verdsetter, og hvordan jeg behandler dem rundt meg. Min første guild fant sted i tidlig TBC og var en godt likt guild på serveren, Dunemaul. Den andre var en 25 mans guild som startet i Ulduar tider, og den lever fortsatt idag, men uten meg, ettersom jeg sluttet å spille i en periode.

Verdier jeg verdsetter:

- Gode holdninger

- Erfaring over tid fremfor 30k dps på target dummy

- Mennesker som er voksne i hodet, men samtidig ikke er redd for å ha det gøy

- At du fremstår som en god ambassadør for din guild og din server

- Du er aktiv nok til å kunne være tilstedet på sosiale samfunn som forums og TS/VT etc.

 

Ønsker å skape en guild som fokuserer på alle spillets sider, med et hovedfokus innenfor PvE. En stor men sammensveiset guild. Det ideelle er å starte som en 10 manns-guild, og så gå videre til en 25 manns, avhengig av forespørselen i starten.

Ser for meg at guilden skal være på en high-populated realm og at vi skal fremstå som profesjonelle i det vi jobber mot.

 

Mine personlige mål er ikke nødvendigvis å være server 1 # men å kunne jobbe effektivt for våre felles mål som sagt, men å starte som en 3 - dagers raiding guild, og ta det derfra.

Hvorvidt det er Alliance eller Horde spiller ingen rolle, men du må være voksen nok til å evt rerolle faction for flertallet, noe jeg selvsagt må gjøre selv som alle andre. Guilden er ønskelig å være internasjonal, men som sagt, avhengig av etterspørselen fra mine norsk-skrevne poster.

Trenger følgende:

 

1-3 Raid Leadere

Du som Raid Leader må ha lang og god erfaring fra dette, gjerne fra tidlig WOTLK, og ha erfaring fra Firelands, minimum 4/7. Dere vil være optimalt 3 stykker som deler på dette med ulike tilleggsoppgaver, som rekrutteringsoffiser, DKPmaster (dersom vi ikke kjører lootcouncil) generelle guild oppgaver.

 

x1 Tank Offiser

Du vil ha ansvaret for å styre tankene i guilden generelt som hovedfokus, men du må være aktiv nok til å være med på 80% av alle progress raids. Du skal også ha oversikt over hvem som fortjener og som skal være med i hvert enkelte progress raid.

 

x1 DPS Offiser

Du vil ha ansvaret for å styre alle former for DPS classes i guilden generelt som hovedfokus, men aktiv nok til å være til stedet for 80% av alle progress raids. Du skal også ha oversikt over hvem som fortjener og som skal være med i hvert enkelte progress raid. Dette er et stort ansvar, spesielt om vi tar for oss å bruke loot-council, så du må være erfaren og motivert for et slikt ansvar.

 

x1 Healing Offiser

Du vil ha ansvaret for å styre alle former for healere i guilden generelt som hovedfokus, men aktiv nok til å være til stedet for 80% av alle progress raids. Du skal også ha oversikt over hvem som fortjener og som skal være med i hvert enkelte progress raid. Du må da ha en viss oversikt over de ulike specsa i de ulike classene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hørtes i hovedsak ut som en fantastisk ìde, noe jeg føler jeg selv kunne hevet meg ut i.

Men dette blir helt etter hvordan når på dagen raidingen blir, ettersom jeg er så "heldig" at jeg jobber som regel nattevakt som servitør på ett hotell. Noe som da leder til at jeg som regel må på arbeid rundt 5-6 tiden, og slutt-tiden er rimelig variert ettersom det kommer helt an på hvor mange gjester vi har. Kan være ferdig alt fra klokken 10 til 11. Noe som er rimelig kjedelig for min egen del.

 

Men om det kommer noe nærmere detaljer så kan jeg finne ut av det, men liker ideèn er særdeles godt. Har selv spilt mage siden rundt starten av WoTLK. Men begynte ikke å raide noenlunde seriøst før ICC, dessverre. Men har vært alt fra dps til raidleader ved flere anledninger.

Har nå tatt en pause pga det guildet jeg er i hadde ikke helt den progres-raten jeg var ute etter. Samtidig som jeg ikke hadde hjertet til å forlate de pga det sosiale og at jeg har opparbeidet meg ett godt vennskap med alle der inne. Men ser nå at om jeg faktisk skal begynne å spille igjen, så er jeg ute etter å gå litt mer mot "Progression" veien ettersom den var ikke så alt for høy i det forrige guildet mitt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spennende.

 

Er jo alltid vrient å starte en new guild midt i en content, i å for seg så er vell den contenten helt ødelagt med alt mikk makket som blizzard har laget til + nerfinga av absolutt alt og alle.

 

Har selv vært en del av proraiding (top 3 på Grim Batol, Burning Blade og Vasjh)

 

Alt dette i TBC/wotlk, men følger litt med på sånne prosjekter viss eg får tid utenom skolen :)

Lenke til kommentar

Vurderer selv å starte opp guild igjen etter at det nå har vært stille i noen måneder. Raidingen falt sammen pga en del medlemer som ikke likte Cataclysm og sluttet helt.

 

Har en del interesserte, men mangler noen til.

Send meg en PM om noen er interessert i å være med på å få igang noe raiding.

Husk å få med hva du spiller og hvor mye erfaring du har med raiding.

 

Jeg er 30+ og krever at folk kan oppføre seg noenlunde voksent og stiller opp når de kan.

Forventer ikke så mye utover vanlig folkeskikk og at folk møter opp. I tillegg så må folk være istand til å tenke litt selv slik at de ikke gjør samme feilen 5 ganger på rad.

 

For tiden er vi på realmen Grim Batol så enten må folk være der allerede / flytte dit, eller så må vi stemme over å flytte til en annen realm.

 

Jeg kan spille tank/melee DPS og i tillegg har jeg en holy priest.

Lenke til kommentar

Det er ikke meningengen at noen skal flytte til ingen ting men å kartlegge interessen for å få igang ok raiding.

 

Det kreves kun noen få ingredienser for å lykkes med et prosjekt. Hovedsaklig positive mennesker som kommer sammen for å realisere et felles mål.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er litt "stuck between a rock and a hard place" selv, etter at flere av mine nære venner har transferet både hit og både dit. Så dette kan være interressant for min del.

Går selv i mitt 27. år, og ønsker helst en guild uten drittunger, med mangel på bedre ord. Er så lei av alle random guildene som blir satt opp overalt pga cash flow til guildbanken. Så er nesten klin umulig å finne et bra guild.

 

Vil følge denne tråden for informasjon fremover.

 

Kan forøvrig stille opp med prot pala/retri pala, death knight og holy priest. Det er disse jeg har gear til som passer til forrige tier, og firelands. (Omkring ilvl 362-363+)

Lenke til kommentar

20 bør være minimum alder og folk bør være tilgjengelig på faste dager for å få en god rutine på raidene.

 

Jeg foretrekker å få gjort så mye som mulig på onsdager og torsdager og kjøre på med progress-raid på søndag, mandag eller tirsdag. Ikke nødvendigvis alle dagene, kvalitet over kvantitet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...