Gå til innhold

Oppgradere fra Vista til Windows 7


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg vil oppgradere fra Vista til Windows 7 p.g.a. mye trøbbel med Vista for tiden.

 

Men jeg har Office 2007 på pc'n og vil ha den med videre etter oppgraderingen.

 

Regner med jeg må innstallere Office på nytt etter oppgradering.

 

Noen som har gjort dette før og har noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men for å ha sagt det...å oppgradere ved å la alle programmer etc bli liggende, når du har trøbbel med Vista installasjonen, er vel ikke det lureste.

Har du Office 2007 CDen og nøkkelen, så ville jeg tatt en clean install med Windows 7, for å så installert Office etterpå.

 

Å oppgradere med alt av programmer er bare å forskyve problemene fra et operativsystem til ett annet.

Lenke til kommentar

Men for å ha sagt det...å oppgradere ved å la alle programmer etc bli liggende, når du har trøbbel med Vista installasjonen, er vel ikke det lureste.

Har du Office 2007 CDen og nøkkelen, så ville jeg tatt en clean install med Windows 7, for å så installert Office etterpå.

 

Å oppgradere med alt av programmer er bare å forskyve problemene fra et operativsystem til ett annet.

 

Hmm,ok.

Det er kanskje det beste ja.

 

Men det er en ting med denne Office-versonen jeg har,den har 3 lisenser (3 forskjellige pc'er),og jeg har brukt 1 på denne pc'n.

 

Vil jeg bruke opp 2 lisenser på samme pc da?

 

Vurderer å kjøpe ny bærbar også da,og bruke office-lisensen der i stede for.

 

Det er vel mulig å låne en vista-cd (var ikke med cd med pc'n) å innstallere en clean innstall i stede da jeg har koden til vista på baksiden.

Lenke til kommentar

Om du aktiverer på samme pc med helt lik hardware, så skal den ikke telle. Kan være du må ringe inn, men det skal ordne seg.

 

Å låne en Vista DVD skal funke helt fint det, så slipper du å kjøpe en ny Windows 7 lisens, eller "skaffe" deg en lisens.

Bare husk på å låne samme type som du har lisens til da...altså Home Premium osv.

Lenke til kommentar

Om du aktiverer på samme pc med helt lik hardware, så skal den ikke telle. Kan være du må ringe inn, men det skal ordne seg.

 

Å låne en Vista DVD skal funke helt fint det, så slipper du å kjøpe en ny Windows 7 lisens, eller "skaffe" deg en lisens.

Bare husk på å låne samme type som du har lisens til da...altså Home Premium osv.

 

ok,får prøve å skaffe meg en vista-dvd da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...