Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab 10.1 kjøpt i USA, blir ikke ladet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Broren min var nettopp i USA og jeg ba han kjøpe med en Tab 10.1 til meg, siden den var betraktelig billigere over dammen. Nå har han nettopp kommet hjem, og den var da utladet. Problemet er at jeg ikke har sjans om å få ladet den. Laderen som fulgte med har amerikansk uttak og den får jeg ikke brukt uten adapter. Den er av typen der det er USB-inngang i selve ladeenheten så jeg har prøvd den med diverse andre ladeenheter, f.eks. fra HTC. Har også prøvd å lade via PCen, men Samsung har gjort det sånn at det ikke skal være mulig, bare for dataoverføring.

 

Noen andre som har hatt samme problemet? Må jeg gå til innkjøp av adapter? Eller vet dere om det finnes samme type lader for nordisk type?`

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Broren min var nettopp i USA og jeg ba han kjøpe med en Tab 10.1 til meg, siden den var betraktelig billigere over dammen. Nå har han nettopp kommet hjem, og den var da utladet. Problemet er at jeg ikke har sjans om å få ladet den. Laderen som fulgte med har amerikansk uttak og den får jeg ikke brukt uten adapter. Den er av typen der det er USB-inngang i selve ladeenheten så jeg har prøvd den med diverse andre ladeenheter, f.eks. fra HTC. Har også prøvd å lade via PCen, men Samsung har gjort det sånn at det ikke skal være mulig, bare for dataoverføring.

 

Noen andre som har hatt samme problemet? Må jeg gå til innkjøp av adapter? Eller vet dere om det finnes samme type lader for nordisk type?`

 

På forhånd, takk!

 

Jeg ville tro at en lader fra 7" Galaxy TAB vil virke, og den laderen må en vel kunne få kjøpt løst på Clas Olhson, Elkjøp etc.

 

Men jeg trodde også at man kunne plugge usb kabelen til en PC og lade den veien :hmm:

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Takk for svar. Bruker en transformator foreløpig. Veldig upraktisk å ha med seg, men får duge i mellomtiden.

Transformator? Hvis laderen tåler 230 V kan du jo bare kjøpe et adapter fra norsk til amerikansk stikkontakt hos Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Transformator? Hvis laderen tåler 230 V kan du jo bare kjøpe et adapter fra norsk til amerikansk stikkontakt hos Clas Ohlson.

 

Nå er det ikke fra norsk til amerikansk, men fra amerikansk til norsk han trenger. Det tror jeg ikke Clas Ohlson har.

 

http://www.clasohlson.no/product/category.aspx?category=grenuttak%2fkabelvinder:reiseadapter&id=88599164&_path=251882;85177594;88599163;88599164

 

Riktig adapter finnes her:

 

http://www.dealextreme.com/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529

 

TS kan sende meg en PM så sender jeg en, så slipper du å vente i 3-4 uker på en fra HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...