MahomieLIVE Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 (endret) Hei og hopp alle sammen! "Dama" begynner å dra på årene, så jeg tenkte at det var på tide med en solid oppgradering. Jeg planlegger å bare beholde kabinettet mitt, og div viftestyring og vannkjølingen min.. Innmaten derimot skal gå rett i søpla, men jeg er litt usikker på hvilke deler som er å anbefale, og ikke. Planen er å kjøpe nytt hovedkort, minne, prosessor, SSD harddisk, lydkort, skjermkort og strømforsyning.. hehe satt sammen en rask liste på DUSTINhome.no, som jeg slenger med som eksempel.. Kjører forresten 2 samsung Syncmaster 2032 skjermer, så trenger et skjermkort med minst 2 DVI utganger.. Setter pris på alle innspill, forslag og meninger Kan vel også nevnes at budsjettet ligger på rundt 15,16k ! Endret 3. juli 2011 av Mhomnes
Andreassen96 Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 ser bra ut, men trenger du i7'en ? du kan jo gå for i5 og spare 700 kr... hvis du ikke trenger multi-threading til film/bilderedigering..
N o r e n g Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 Dropp GTX 590 og kjøp to GTX 580 eller HD 6970, bedre ytelse og støynivå. GTX 590 har fint lite som taler for å kjøpe det. i7-2600k og i5-2500k er helt like i gamingytelse. Du har valgt minne som kommer i trepakke, kjøp en pakke med to moduler. Hastighet har ingenting å si på ytelsen etter 1600MHz. Jeg regner med at kabinettet ditt støtter EATX, hvis ikke må du finne et annet hovedkort. Strømforsyningen er kjempegod og vil holde til ethvert oppsett med to grafikkprosessorer.
MahomieLIVE Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Skrevet 3. juli 2011 Her er kabinettet jeg har, ble litt usikker på om det støtter EATX.. LIAN LI P50B
sveibuen Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 Ser ut som du må byttet hovedkort. Her har du et kjekt hk. http://www.dustinhome.no/pd_5010596437.aspx å her: http://www.dustinhome.no/pd_5010594464.aspx
Chavalito Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 (endret) Du kan jo også bytte kabinett til et Cooler Master HAF X som støtter E-ATX HK. Har selv det kabinett og kan ikke klage på det. Endret 3. juli 2011 av Chavalito
MahomieLIVE Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Skrevet 3. juli 2011 hmm,, tenkte å kanskje kjøpe til dette kabinettet; Corsair 800D
N o r e n g Skrevet 3. juli 2011 Skrevet 3. juli 2011 800D er veldig bra for vannkjøling, da det har enormt med plass, men er dårlig for luftkjøling fordi det er enormt. Grafikkortet produserer mest varme, så om du planlegger å vannkjøle det også er det null problem. NZXT Phantom kan være et alternativ om du skal luftkjøle GPU
MahomieLIVE Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Skrevet 4. juli 2011 (endret) Da har jeg på nytt satt sammen en handleliste, og det ble så jeg valgte et NZXT kabinett. HANDLELISTEN Men som dere ser så mangler jeg fortsatt en (to?) viktig ting. Skjermkort Har vel oppmot 5000 til å bruke på det, så kom med innspill for hva som kommer til å gi meg mest for pengene.. Har ikke noe imot Crossfire/SLI Endret 4. juli 2011 av Mhomnes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå