Gå til innhold

Tilnærmet lydløs cpu kjøler som er bedre enn stock S1155


Anbefalte innlegg

Jeg jakter på en CPU kjøler til S1155. CPU er 2600K, hk er P8Z68-V PRO.

 

Jeg ønsker en som er støysvak også under last og som kjøler bedre enn stock-kjøleren.

 

Hvilke tips har dere?

 

Kan legge til at 500,- + ikke er interessant, men jeg ønsker heller ikke noe ræl til en hundrelapp.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv svært gode erfaringer med Noctua sin NH-U12P. Har kjørt den med både 1 og 2 vifter, og den er relativt stille selv på høy hastighet ( følger med to fargekoblinger for å senke hastigheten på viftene )

 

Brukes på en AMD X6 Phenom prosessor som ligger rundt 45c ved full last ( flere timers spilling ). Idle temp er rundt 30c.

Endret av Star
Lenke til kommentar

Jeg har veldig god erfaring med en Corsair A70 http://new.dustinhome.no/corsair-a70-cpu-cooler-s-1155-1156-1366-am3/product/5010462304

Den er ganske støysvak, men hvis den støyer for mye er det mulig å bytte viftene.. "Kjøleelementet" fungerer veldig bra.

 

Det er mye forskjellig å velge mellom i prisklassen under 500, men det viktigste er egentlig at selve elementet er godt fordi man som oftest kan bytte ut viftene senere.

 

Edit: Kjøp for all del en som ikke blåser luften ned på hovedkortet, men i en bestemt retning hvis du har plass til det. Da slipper du at den varme luften fordeles rundt i hele kabinettet og kan isteden bestemme luftflyten i kabinettet på en grei måte..

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mitt inntrykk er at kjøleribbene og viftene som brukes på Scythe og Noctua sine løsninger, er ganske like. Har tidligere hatt en Ninja 1000 fra Scythe der ribba er så og si identisk med Noctua kjøleren jeg kjøpte til X6'en. ( Denne gangen ble det Noctua, utelukkende fordi utvalget av kjølere for AM3 socketen var større )

 

Er du virkelig allergisk mot støy, anbefaler jeg å bytte stock viftene med SilenX 120x vifter. Disse koster en del, men støyer minimalt. :)

Skal dog nevnes at hastighetsreguleringen på Noctuaen er mer en brukbar - på laveste nivå hører ihvertfall ikke jeg annet en SVÆRT svak susing.

Endret av Star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...