Gå til innhold

Drikke "ordentlig" for første gang


Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg er en gutt på 17 som skal drikke "ordtentlig" for første gang. Har drukket noen ganger før, da har jeg drukker 3 0.33L pils bare for "chill", men syntes ikke det smakte så godt jeg, men har hørt at det er en ting man må bli vandt til, litt som kaffe. Har også drukket meg "full" men da av farens barskap.

Så nå skal jeg på fest og er ikke sikker på hvor mye drikke som passer og ha med.

 

Jeg er 17 år som jeg sa, veier rund 80kg, 185 høy elns. Trener mye, vet ikke om det har noe og si men jeg nevner det i alle fall.

 

Har tenkt på og ta med meg 6 0.33L med pils og 3 0.5L cider, vil dette være passe eller for lite?

 

Vil helst ha noe og drikke før jeg beggyner på ølet, smaker altid litt bedre da :)

 

Mvh gutt som trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo

Jeg er en gutt på 17 som skal drikke "ordtentlig" for første gang. Har drukket noen ganger før, da har jeg drukker 3 0.33L pils bare for "chill", men syntes ikke det smakte så godt jeg, men har hørt at det er en ting man må bli vandt til, litt som kaffe. Har også drukket meg "full" men da av farens barskap.

Så nå skal jeg på fest og er ikke sikker på hvor mye drikke som passer og ha med.

 

Jeg er 17 år som jeg sa, veier rund 80kg, 185 høy elns. Trener mye, vet ikke om det har noe og si men jeg nevner det i alle fall.

 

Har tenkt på og ta med meg 6 0.33L med pils og 3 0.5L cider, vil dette være passe eller for lite?

 

Vil helst ha noe og drikke før jeg beggyner på ølet, smaker altid litt bedre da :)

 

Mvh gutt som trenger hjelp!

 

 

 

 

Jeg tror det blir alt formye..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har erfaring med å drikke, og skal på fest, vel, da er det mye som kan skje. Selv havnet jeg på sykehus med alkoholforgiftning da jeg var like gammel som deg, og i samme situasjon. Og det skjedde fordi jeg ikke kjente min egen grense. Det er veldig lett å tro på forhånd at man klarer å beherske seg og ha selvkontroll gjennom en kveld med mye drikking. Det gjorde ihvertfall ikke jeg, uerfaren med alkohol som jeg var.

 

---

Hieronymus

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har erfaring med å drikke, og skal på fest, vel, da er det mye som kan skje. Selv havnet jeg på sykehus med alkoholforgiftning da jeg var like gammel som deg, og i samme situasjon. Og det skjedde fordi jeg ikke kjente min egen grense. Det er veldig lett å tro på forhånd at man klarer å beherske seg og ha selvkontroll gjennom en kveld med mye drikking. Det gjorde ihvertfall ikke jeg, uerfaren med alkohol som jeg var.

 

---

Hieronymus

 

Fikk meg til og tenkte litt ekstra.

Har du et forslag om hva og hvor mye jeg burde ta med? Har ikke lyst til og sitte helt edru, men ikke være helt sørpe-full.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk meg til og tenkte litt ekstra.

Har du et forslag om hva og hvor mye jeg burde ta med? Har ikke lyst til og sitte helt edru, men ikke være helt sørpe-full.

 

Vel, hvis du ikke liker øl, og cider blir for svakt, så vet jeg ærlig talt ikke. Men jeg hadde som deg med mine første øl, jeg likte dem ikke. Så det er en vanesak. Det finnes uansett veldig mange gode ølsorter, som smaker mye bedre enn det skvipet som folk flest kjøper. Men ulempen er at man gjerne må innom et pol for å få et godt utvalg.

 

Å anbefale sprit har jeg ikke lyst til. Kanskje Jegermeister? Personlig blir jeg kvalm av den. Da jeg var 17-18 år brukte jeg å få tak i vargtass, som er en aperitiff, laget av tranebær. Den er ganske god, men jeg vet ikke om polet har den lenger.

Lenke til kommentar

Fikk meg til og tenkte litt ekstra.

Har du et forslag om hva og hvor mye jeg burde ta med? Har ikke lyst til og sitte helt edru, men ikke være helt sørpe-full.

 

Vel, hvis du ikke liker øl, og cider blir for svakt, så vet jeg ærlig talt ikke. Men jeg hadde som deg med mine første øl, jeg likte dem ikke. Så det er en vanesak. Det finnes uansett veldig mange gode ølsorter, som smaker mye bedre enn det skvipet som folk flest kjøper. Men ulempen er at man gjerne må innom et pol for å få et godt utvalg.

 

Å anbefale sprit har jeg ikke lyst til. Kanskje Jegermeister? Personlig blir jeg kvalm av den. Da jeg var 17-18 år brukte jeg å få tak i vargtass, som er en aperitiff, laget av tranebær. Den er ganske god, men jeg vet ikke om polet har den lenger.

 

Er ikke jegermeister 40%? Har helst ikke lyst til og starte med det, det for komme ettervert. Men 6 0,33 øl og 3 halv-litere med cider vil vell ikke gjøre meg helt sørpa full?

Lenke til kommentar

Gutt 16 her, så jeg skal ikke si så alt for mye, ettersom erfaringene er få. Men selv ville jeg begynt på ølen, og så drukket rusbrusen når ølet er borte. Ikke drikk deg dritings, hold det til at du bare får det veldig morsomt! Det gjør jeg, etter at jeg dessverre ble drita og dårlig første gangen. Man lærer så lenge man lever, så prøv deg frem :D

Lenke til kommentar

Etter de to-tre siderne vil du sannsynligvis være såpass fin i farten at du ikke bryr deg om ølsmaken, og det er ikke så lurt. Da er det bedre å begynne på øl, da drikker du ikke så fort.

 

Høres smart ut :) Har du noe og si på mengden alkohol jeg tar med, altså en sixpack og 3 cider?

Lenke til kommentar

La cideren ligge, så tar du med 6-packen.

 

få heller en flaske hvitvin som er litt søt, så deler du med jentene, så kommer du nok i godt humør.

 

siden du trener en del må du være litt ekstra forsiktig. merket selv at jeg ble alt for fort full og for full da jeg trente og hadde pulver måltider.

 

hvis noen tar med sprit så la de drikke det selv. :)

 

ikke tenk så mye på det hvis du ikke blir "nok" beruset, bare kos deg uansett. :)

Lenke til kommentar

Det hørtes bra ut! Tips til hvitvin?

 

du kan kjøpe de fleste chablier og det vil smake bra. eller så kan du kjøpe chardoney(litt mer risky men kan treffe ganske bra for en hundrelapp) hvis noen kjøper for deg så kan du bare si at du vil ha en halvtørr, søt vin. De som jobber på polet er vanligvis veldig hjelpsomme.

 

ikke bry deg så mye om den er fra callefornia, italia eller frankrike, etter min smak kan en italiensk vin smake mye bedre enn en fra frankrike i den rimlige prisklassen. ;)

Lenke til kommentar

Tror dette kommer til å gå bra jeg trådstarter. Du høres utrolig fornuftig ut i forhold til å bli full for første gang.

 

Skulle ønske jeg også forhørte meg litt før jeg klinte til med en halvliters flaske blandet med whiskey, gin og tequila.

 

Six pack med 0,33 og en flaske vin som du deler med noen høres ut som en god start. Hvis du har nok selvkontroll så kan du takke nei dersom du går tom for alkohol. Da slipper du å bli dritings, og kan heller ta med litt mer alkohol på neste fest :)

 

Lykke til, kos deg og drikk med måte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...