Gå til innhold

Stasjonær PC, 8000 maks(inkl. skjerm og mus)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kjøpe meg ny stasjonær pc og vil at dere skal kommentere det før jeg kjøper. Har ikke så mye kunnskap om dette kjøpet, men har sett litt rundt i forumet her, og tatt en vurdering fra det. Mitt budsjett er på 8000 og skal brukes til world of warcraft, se film(hdmi til tv'n), musikk og skolearbeid.

 

Dette oppsette kan ikke bli noe dyrere, så hvis det er noe som kan gjøre det billigere eller andre ting som kan erstatte, så hadde det vært fint. Jeg handler alt hos dustin, grunnet at jeg får rabatt og gratis frakt.

 

 

Kabinett - FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK

Hovedkort - ASUS P8P67 PRO B3.1 P67 S-1155 ATX

CPU - INTEL CORE I5 2500 3.30GHZ 6MB S-1155

PSU - CORSAIR GS 600W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

Skjermkort - ASUS RADEON HD6870 DIRECTCU 1GB GDDR5 PCI-E DVI/DP

Skjerm - BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK

Minne - CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB)

Harddisk - SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB (x2)

Mus - LOGITECH OPTICAL MOUSE MX518 USB

Tastatur - Det har jeg

DVD/CD - LG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK BLACK

 

Hovedkort/cpu- Jeg skal ikke overklokke, så derfor tok jeg i5 2500 uten "k", men lurer på om jeg kan velge et billigere hovedkort siden jeg ikke skal overklokke.

Skjermkort - Har også lurt på om jeg skal ta gtx460 istede for radeon hd6870. Har ingen planer om doble skjermkort, og har hørt at world of warcraft ikke støtter dette noe særlig.

PSU - Her er jeg helt blank, og tok bare en som var på kampanje.

 

edit: glemte dvd avspiller

Endret av Hestetun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Skal kjøpe meg ny stasjonær pc og vil at dere skal kommentere det før jeg kjøper. Har ikke så mye kunnskap om dette kjøpet, men har sett litt rundt i forumet her, og tatt en vurdering fra det. Mitt budsjett er på 8000 og skal brukes til world of warcraft, se film(hdmi til tv'n), musikk og skolearbeid.

 

Dette oppsette kan ikke bli noe dyrere, så hvis det er noe som kan gjøre det billigere eller andre ting som kan erstatte, så hadde det vært fint. Jeg handler alt hos dustin, grunnet at jeg får rabatt og gratis frakt.

 

 

Kabinett - FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK

Hovedkort - ASUS P8P67 PRO B3.1 P67 S-1155 ATX

CPU - INTEL CORE I5 2500 3.30GHZ 6MB S-1155

PSU - CORSAIR GS 600W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

Skjermkort - ASUS RADEON HD6870 DIRECTCU 1GB GDDR5 PCI-E DVI/DP

Skjerm - BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK

Minne - CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB)

Harddisk - SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB (x2)

Mus - LOGITECH OPTICAL MOUSE MX518 USB

Tastatur - Det har jeg

DVD/CD - LG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK BLACK

 

Hovedkort/cpu- Jeg skal ikke overklokke, så derfor tok jeg i5 2500 uten "k", men lurer på om jeg kan velge et billigere hovedkort siden jeg ikke skal overklokke.

Skjermkort - Har også lurt på om jeg skal ta gtx460 istede for radeon hd6870. Har ingen planer om doble skjermkort, og har hørt at world of warcraft ikke støtter dette noe særlig.

PSU - Her er jeg helt blank, og tok bare en som var på kampanje.

 

edit: glemte dvd avspiller

 

 

Ser bra ut.

Lenke til kommentar

http://www.dustinhom...5010552344.aspx bør fungere greit ;)

 

men jeg ville tatt en 2500k prosessor (øker verdien om du f.eks. skal selge den en gang)

 

Burde jeg beholde hovedkortet hvis jeg skal ta 2500k cpu'n, eller kan jeg trygt skifte til den sindre94 har nevnt?

 

Du kan beholde det, eller du kan hoppe ned til standardutgaven, hvis du ikke må ha noe av det som er unikt pro versjonen. Det er ingenting som skiller de to hovedkortene ytelsesmessig siden du ikke skal kjøre sli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...