Gå til innhold

HTC Desire HD "dreper" routeren


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har en router D-link 615 som er noen år gammel. Den er dønn stabil, men merkelig nok kræsjer den totalt hver gang typen min bruker wlan. Først mister vi tilgang til internett (får fremdeles vært tilkoblet), men så forsvinner hele WLANet. Forstod først ikke hva som skjedde, men merket at hver ettermiddag (da typen kom hjem fra jobb) gikk nettet ned. Når han ikke har aktivert wlan, fungerer den utmerket igjen.

 

Er det noen andre som har hørt om dette problemet? Kan en oppgradering av firmware på routeren muligens løse problemet+

 

HTC-en er en Desire HD (HTC Sense-versjon 2.1, Android 2.3.3)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hurra for at det ikke er typen som spør.

 

til topic: har hatt problemer med at torrent nedlastning dreper det trådeløse nettverket på dlink selv. hjalp ikke med ny firmware eller hardware, kjøpte til slutt den beste consumer routern dems uten at det hjalp. Kjøpte ny router til slutt, her desverre ikke noen erfaring som hjelper deg.

 

ser fra googlesøk at noen har hatt hell med å insallere ny versjon av froyo på telefonen sin, sånn at et eller annet radio image blir nyere( har ikke peiling på hva jeg snakker om her), men ser det er mange som sliter med htc desire på dlink

Lenke til kommentar

HTC er kjent for å trøble med enkelte trådløsroutere. Det kan hjelpe om han slår av strømsparing for wlan.

Ellers finner man endel forslag om man googler' HTC wireless problem' (eller noe sånt).

 

Ser HTC anbefaler at man slår av 11N i router. Problemet kan også løses ved å reservere en IP for mac-adressen til telefonen i router.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Her i huset brukes en D Link 655 og både meg og kona har HTC telefoner som kobles opp mot denne uten problemer.

En eller annen plass i ruterens oppsett er det mulig å sette opp gjestenettverk som ikke kan se eller kommunisere med resten av nettverket ditt.

Legg telefonene over på dette hvis du har et slikt oppsett, så dreper de forhåpentligvis ikke resten av nettverket ditt.

Du skal jo bare ha nett tilgang for telefonen antar jeg...

Endret av rillto
Lenke til kommentar

hurra for at det ikke er typen som spør.

 

 

Her i huset er det faktisk kjerringa som tar seg av den slags. ;)

 

Takk for svar! Kan prøve en firmwareoppgradering først og se om det løser det. Ellers prøve å legge inn DD WRT (eller Tomato om det støttes i routeren?) Og evt. prøve å "fikle" litt med mobilen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...