Gå til innhold

hva kan jeg bli?


SR13

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har lenge lurt på dette.

 

Jeg jobber veldig hardt på skolen for å få gode karakterer, men jeg er forsatt usikker på hva jeg skal bli. Har søkt allmennfag til høsten (1 vgs).

 

Jeg har VELDIG lyst til å tjene en del penger når jeg blir eldre rundt 1 million i år, men har funnet ut at det krever en god og lang utdanning.

 

Noen ideer på hva jeg kan bli ?

 

 

SRRKID

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

arbeidsløs?

narkosmugler?

saksøke et eller annet?

oppfinner?

 

beklager helt useriøse svar.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Everything that can be invented has been invented. Charles H. Duell, Commissioner, U.S. patent office, 1899.

 

Du må nok bare glemme å bli oppfinner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Everything that can be invented has been invented. Charles H. Duell, Commissioner, U.S. patent office, 1899.

 

Du må nok bare glemme å bli oppfinner.

Tja, se bare på alt som har blitt funnet opp etter 1899. Ubetydelig, mener du?

 

Det som ble oppfunnet i etterkant har hatt rot i lang tid tilbake.

 

Selvfølgelig kan TS oppfinne holografisk TV, kunstig tyngdekraft eller teleportering. Men dette er milliardindustri og krever ekstremt høy kompetanse og flere tiår med erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Everything that can be invented has been invented. Charles H. Duell, Commissioner, U.S. patent office, 1899.

 

Du må nok bare glemme å bli oppfinner.

Tja, se bare på alt som har blitt funnet opp etter 1899. Ubetydelig, mener du?

 

Det som ble oppfunnet i etterkant har hatt rot i lang tid tilbake.

 

Selvfølgelig kan TS oppfinne holografisk TV, kunstig tyngdekraft eller teleportering. Men dette er milliardindustri og krever ekstremt høy kompetanse og flere tiår med erfaring.

 

Så han kan ikke plutselig få et "eureka" og plutselig skjønner han hvordan han skal lage kunstig tyngdekraft?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dette er OT-diskusjon men jeg svarer allikevel.

 

Alt som kan bli oppfunnet er blitt oppfunnet. Da mener jeg selvsagt på amatørnivå. Selfølgelig er det lett å oppfinne en gaffel eller hjulet. Men det er så og si umulig å oppfinne kunstig tyngdekraft. Dette krever sikkert enorme installasjoner i verdensrommet, noe som igjen krever enorme banebrytende fremskritt innenfor romfart, noe som igjen koster billioner av kroner.

 

Lykke til TS som er en privatperson i å oppdage dette på sin levetid, men sikkert normal formue.

Lenke til kommentar

Dersom trådstarter har interessen er nok matematisk naturvitenskapelige fag fra Universitetet eller feks en sivil ingeniør utdannelse fra NTNU utdannelse smart.

 

 

Ang oppfinnelser finnes det mye som kan gjøres av løsningsorienterte mennesker som evner å se ting på en ny måte.

Geniale løsninger på komplekse problem er ofte svært enkle og nyskapende. Det gjøres stadig masse oppfinnelser i verden og i Norge. Å finne opp et genialt produkt, registrere patenter, produsere det, markedsføre det og selge det før konkurrenten har reversengineerd det og fått det ut, er veldig krevende. Men det er ikke helt umulig. Det finnes en rekke støtteordninger for grundere i Norge, men dette er helt på kanten i forhold til trådstartes spørsmål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Vell de som jobber offshore. Mener jeg leste at de nettopp tippet 1 million i snittlønn. Det er mye risiko, og sikkert ganske hardt arbeid. Men i iallefall god lønn.

Lenke til kommentar

Dette er OT-diskusjon men jeg svarer allikevel.

 

Alt som kan bli oppfunnet er blitt oppfunnet. Da mener jeg selvsagt på amatørnivå. Selfølgelig er det lett å oppfinne en gaffel eller hjulet. Men det er så og si umulig å oppfinne kunstig tyngdekraft. Dette krever sikkert enorme installasjoner i verdensrommet, noe som igjen krever enorme banebrytende fremskritt innenfor romfart, noe som igjen koster billioner av kroner.

 

Lykke til TS som er en privatperson i å oppdage dette på sin levetid, men sikkert normal formue.

 

Det er overraskende hvor feil du tar. Så fort du har en ingeniør utdannelse så kan du "oppfinne" masse nytt hvis du har kreativiteten. Ta feks, facebook, google, microsoft og minecraft. De er forsåvidt alle software "selskaper" men alle ble startet opp av en eller to personer. Hvert år så holdes det venture cup for studenter hvor man skal presentere sin ide som forettningside.

 

Til trådstarter, ikke prøv å bli rik. Prøv heller å finne noe du liker å jobbe med, man failer som regel ellers.

Endret av bjelleklang
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Disse IT-selskapene ble startet i begynnelsen av dataindustrien. For eksempel Microsoft ble opprettet i en garasje, og programvaren deres på denne tiden var primitiv, altså Windows 1,0, Windows 2,0 osv. Disse er ikke holdbar i det hele tatt idag.

 

Selvfølgelig må noen være pioner innenfor søkemotor, dette ble altså Google, men disse har også røtter tilbake til 90-tallet. Bing som kom for ett par år siden, klarer ikke å ta over, fordi Google står for sterkt, og dessuten så har ikke Microsoft oppfunnet "søkemotoren", de har bare videreutviklet den.

 

Facebook er genial innenfor sosiale nettsamfunn. Jeg kan ikke komme med Facebook 2000 og tro at den vil få noe oppslutning blant brukerne.

 

Selvfølgelig er det mye som gjenstår i å bli oppdaget, men da trenger du gjerne en lang utdannelse, lang erfaring og høy ekspertise. Dessuten så vil du også trenge store installasjoner for forskning, testing og montering. Du trenger en hel stab med høyt kvalifisert personell av forskere eller utviklere. Og ikke minst et budsjett på milliarder av kroner. Dersom du forventer å skape noe som du kan bli milliardær av.

 

Bjelleklang, kom med noen enkle gjenstander som du kan skape her og nå, som du tror du blir rik av? Du skal klare å skape gjenstanden med en formue på under 1 million kroner, dette kan du låne fra banken.

Lenke til kommentar

Bjelleklang, kom med noen enkle gjenstander som du kan skape her og nå, som du tror du blir rik av? Du skal klare å skape gjenstanden med en formue på under 1 million kroner, dette kan du låne fra banken.

En slik diskusjon kan dere gjerne kaste dere uti, men gjør isåfall dette i en egen tråd. :) Videre innlegg rundt hva man kan finne opp for å bli rik, vil regnes som offtopic og slettes.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

ser du mørkt på teori kan du jo gå yrkesfaglig to år og så eventuelt bygge på får å ta ingeniørutdanning. her er det mange muligheter å velge mellom. mange yrkesfaglige jobber er godt betalt(sveisere f.eks. har veldig høy lønn og høy etterspørsel), men det er også mer krevende en kontorarbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...