Gå til innhold

[Løst] Samsung Galaxy S 2 Treg GPS


VD

Anbefalte innlegg

Er det andre enn meg som sliter med at GPS'en bruker laaaaaaaaaang tid på å finne signal om den finner noen? Har selvsagt fri sikt til himmelen.

 

Noen som har noen tips evt?

 

Virker som om jeg er den eneste i verden som har dette problemet med denne telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte på forhåndsbestilling og den jeg har fungerer fint, tar noen sekunder å få lokalisert seg men bruker ikke laaaaaang tid og har aldri opplevd å ikke få posisjon/dekning og jeg er mye ute på sjøen i tillegg der gjerne dekninga er dårligst (vet ikke om det er slik med gps men iallefall med vanlige signaler er det slik at man har problemer der ute vi er)

Lenke til kommentar

her en er løsning:

Open menu > settings > Location & Security. Uncheck the box "Use Wireless Networks"

 

 

men GPS'n er nok det svakeste punktet på telefonen etter å ha eid den i et døgn, GPS'n på min gamle nokia er bedre men Galaxy s2 gruser den på alle andre punkter :-)

Lenke til kommentar

[...] jeg er mye ute på sjøen i tillegg der gjerne dekninga er dårligst (vet ikke om det er slik med gps men iallefall med vanlige signaler er det slik at man har problemer der ute vi er)

 

gps-dekningen er nok best ut på sjøen siden gps-signalene kommer fra stateliter og ikke basestasjoner or ikke har fjell og bygninger som forstyrrer

Lenke til kommentar

her en er løsning:

Open menu > settings > Location & Security. Uncheck the box "Use Wireless Networks"

 

 

men GPS'n er nok det svakeste punktet på telefonen etter å ha eid den i et døgn, GPS'n på min gamle nokia er bedre men Galaxy s2 gruser den på alle andre punkter :-)

 

 

Den har alltid vært av her :(

Lenke til kommentar

Lekte litt med den nå mens jeg var ute en tur og plutselig fungerte gps'en helt glimrende. Prøvde å provosere frem problemet igjen men den fungerte rett og slett utmerket både på sygic og G'maps. Eneste jeg vet jeg gjorde var å skru på GPS antennen før jeg startet ett navigasjonsprogram (swipe fingeren øverst fra telefonen og ned for snarvei (det kan nok alle)).

 

Satser på at den fortsetter å fungere. Den har som sagt gjort det før så problemet kan jo komme tilbake.

 

edit: Gikk ut igjen en gang til før jeg skrev innlegget ferdig og fungerer fremdeles helt topp.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at GPSens tidserver er stilt inn på Europa eller Asia (europe.pool.ntp.org / asia.pool.ntp.org) og ikke no.pool.ntp.org (Norge). Fordelen med å ha den stillt inn på riktig sone er at satelittene kan finne dere raskere siden de vet i hvilket område dere befinner dere i. AGPS + GPS + riktig server = viktig.

For å sjekke og endre dette kan dere installere FasterFix. Krever root.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at GPSens tidserver er stilt inn på Europa eller Asia (europe.pool.ntp.org / asia.pool.ntp.org) og ikke no.pool.ntp.org (Norge). Fordelen med å ha den stillt inn på riktig sone er at satelittene kan finne dere raskere siden de vet i hvilket område dere befinner dere i. AGPS + GPS + riktig server = viktig.

For å sjekke og endre dette kan dere installere FasterFix. Krever root.

 

Dette høres jo ut som en fornuftig løsning. Men er uaktuelt for meg å roote telefonen da det er i utgangspunktet jobben sin eiendom, hadde den vært 2 år gammel så hadde situasjonen vært en annen.

 

Noen som har en annen løsning på dette?

Lenke til kommentar

Samme problem her, ca 5 min for å koble seg opp....

bruker gpsfix for å starte opp gps, virker som den kobler seg raskere opp da, men føler jo ikke at det er riktig måte å gjøre det på, mobilen koster jo ca 4500,-

 

 

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar

Samme problem her, ca 5 min for å koble seg opp....

bruker gpsfix for å starte opp gps, virker som den kobler seg raskere opp da, men føler jo ikke at det er riktig måte å gjøre det på, mobilen koster jo ca 4500,-

 

 

Helt enig med deg.

 

Ser ut som oppdatering til KE7 fikset problemet, har virket fint i dag, etter at jeg oppdaterte til KE7 i går

Lenke til kommentar

Den løsningen med fasterfix og norsk server funka i hvert fall ikke særlig. Jg kjørte tilsynelatende midtfjords store deler av bilturen min tidligere. Det rare er at da jeg zoomet inn på der jeg skulle, så kom den blå pila seg mer på nett også med hvor jeg faktisk var.

Lenke til kommentar

edit: ooops, feil tråd.

 

edit 2: i tillegg irriterer det meg at det liksom ikke ere en egen knapp i google maps som hopper til min posisjon, uansett hvor jeg var på kartet. Slik det var på Omnia HD.

 

edit 3:

hmm når jeg trykker *#*#1472365#*#* eller hva det var igjen så når jeg trykker siste tegnet bare forsvinner hele tekstkoden. må man ha roota tlf for dette?

 

Ditto.Og jeg er rootet.

 

edit 4:

og gps status app hjalp lite. Den finner en bråte satelitter (etter en god stund), men ingen lock-on...

 

edit 5:

og nå nekter gps å slutte å "jobbe", selv om ingen apps for gps kjører. Prøvde å deaktivere og aktivere gps i rullegardinmenyen, men den bare begynte på igjen. (jo, der forsvant den til slutt)

post-50678-0-99581300-1309284873_thumb.jpeg

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...