Gå til innhold

Låse opp en låst Ipod


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt Ipoden til lillesøstra mi, fordi min egen ble ødelagt.

Det som er, er at den er låst. Hun husker ikke passordet, så den er låst til man kobler den til itunes. Problemet er at, når vi kobler den til itunes, må den ha passordet på ipoden, men ipoden er bare vanlig låst. så fant vi ut at vi kunne prøve å tilbakestille den. Det var da vi fant ut at den var tilkoblet til min gamle pc som ble sent inn til Acer, så jeg kunne få en ny en. Så jeg får jo ikke den tilbake, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Noen som vet noe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags iPod er det snakk om? Det høres ut som om du må gjenopprette iPoden. Hvordan dette gjøres kan du lese om her, hvis du har en iPod Touch, eller her hvis du har en annen type iPod. Fremgangsmåtene skal være de samme, men det er tydeligvis to forskjellige artikler.

 

Lag en post på ipod1.no :)

Hvis du ikke har noe å bidra med er det i mange tilfeller best å spare tastaturet for de tastetrykkene. ;)

Lenke til kommentar

Hva slags iPod er det snakk om? Det høres ut som om du må gjenopprette iPoden. Hvordan dette gjøres kan du lese om her, hvis du har en iPod Touch, eller her hvis du har en annen type iPod. Fremgangsmåtene skal være de samme, men det er tydeligvis to forskjellige artikler.

 

Lag en post på ipod1.no :)

Hvis du ikke har noe å bidra med er det i mange tilfeller best å spare tastaturet for de tastetrykkene. ;)

Beklager for min svake post.

 

Forumet jeg linket til har riktig løsning og en god guide. Vet ikke om jeg tør å poste direkte link pga vår kjære Runar. Lykke til :thumbup:

Endret av exlan
Lenke til kommentar

Forumet jeg linket til har riktig løsning og en god guide. Vet ikke om jeg tør å poste direkte link pga vår kjære Runar. Lykke til :thumbup:

Det er ingenting galt i å linke til andre fora. Hvis du har funnet løsningen på iPod1.no, er det bare fint hvis du gir trådstarter direktelink. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan du prøve å sette den i DFU modus, og se om det hjelper?

Koble den til en PC/Mac via kabelen. Enheten må være på. Enheten skal nå dukke opp i "Enheter"-listen. Ta nå og hold låse- og hjem-knappen samtidig i ca 10 sekunder til skjermen blir svart.(Trykk ned låseknappen et halvt sekund før du trykker hjem-knappen) Når skjermen blir svart slipper du låseknappen og fortsetter å holde hjem-knappen i ca 3-4 sekunder til. Etter 10-15 sekunder skal enheten dukke opp i iTunes igjen, nå skulle det gå ann å gjenopprette den.

 

NB! Alle data på enheten vil bli slettet NB!

 

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...