Gå til innhold

Samsung byr på 3D og lekker design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror da dette er ment å være TV og ikke PC monitor.

 

Ser man på tilkoblingsmuligheter bak fra slashgear.com er det typisk "tv" opplegg og mangler DVI inngang.

 

http://www.slashgear...es-on-12151355/

 

Den mangler nok ikke DVI inngang........

 

Hører at denne skjermen visstnok har en veldig god 2D til 3D funksjon som du blant annet finner i Samsung sine Plasma og LCD TV-er? Frister veldig ettersom en irriterende begrensing jeg finner nVIDIA 3D Vision er at det stort sett fungerer temmelig dårlig for utenom spill, mens denne skjermen har innebygget IR-sender og medfølgende briller for 3D som visstnok gjør en utrolig god jobb ved alt fra YouTube til selve Windows skrivebordet. Alt blir visstnok overbevisende 3D, men til spilling henger den litt etter nVIDIA 3D Vision men i verste fall så kan man jo kjøpe 3D Vision itillegg for spill så har du en 3D-skjerm som faktisk kan vise alt mulig innhold i 3D på en overbevisende måte og ikke bare spill.

 

 

Er dog veldig skeptisk til 27" og TN-panel, alt jeg har sett av PC-skjermer med TN-panel på denne størrelsen lider av blasse farger når du sitter rett foran skjermen fordi innsynsvinkelen på TN-paneler rett og slett blir for dårlig når skjermen blir såpass stor og bred som en 27" 16:9 skjerm faktisk blir. 1920x1080 er jo heller ikke mye å skryte av men kan jo fint kombinere denne med min Dell UltraSharp U2711 27" hvor jeg bruker den ene til spill og 3D og den andre til alt mulig annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror da dette er ment å være TV og ikke PC monitor.

 

Ser man på tilkoblingsmuligheter bak fra slashgear.com er det typisk "tv" opplegg og mangler DVI inngang.

 

http://www.slashgear...es-on-12151355/

 

Den mangler nok ikke DVI inngang........

 

Hører at denne skjermen visstnok har en veldig god 2D til 3D funksjon som du blant annet finner i Samsung sine Plasma og LCD TV-er? Frister veldig ettersom en irriterende begrensing jeg finner nVIDIA 3D Vision er at det stort sett fungerer temmelig dårlig for utenom spill, mens denne skjermen har innebygget IR-sender og medfølgende briller for 3D som visstnok gjør en utrolig god jobb ved alt fra YouTube til selve Windows skrivebordet. Alt blir visstnok overbevisende 3D, men til spilling henger den litt etter nVIDIA 3D Vision men i verste fall så kan man jo kjøpe 3D Vision itillegg for spill så har du en 3D-skjerm som faktisk kan vise alt mulig innhold i 3D på en overbevisende måte og ikke bare spill.

 

 

Er dog veldig skeptisk til 27" og TN-panel, alt jeg har sett av PC-skjermer med TN-panel på denne størrelsen lider av blasse farger når du sitter rett foran skjermen fordi innsynsvinkelen på TN-paneler rett og slett blir for dårlig når skjermen blir såpass stor og bred som en 27" 16:9 skjerm faktisk blir. 1920x1080 er jo heller ikke mye å skryte av men kan jo fint kombinere denne med min Dell UltraSharp U2711 27" hvor jeg bruker den ene til spill og 3D og den andre til alt mulig annet.

 

Jeg er ikke så opptatt av 3D men det var gøy å spille world of warcraft i 3D med den medfølgende Tridef programvaren. Fungerer glimrende i Side-By-Side modus. Og joda, den medfølgende 2D til 3D konverteringen er en fiffig sak! Nå ble jeg nysgjerrig, på hvilken måte henger den etter nvidia 3D Vision?

 

27" og TN-panel fungerer glimrende på denne skjermen, ingen blasse farger siden man kan tilte den etter behov. Dog har jeg ikke hatt behov for dette. 1920x1080 er ypperlig til både spill og bildebehandling. Fargene er gnistrende deilige å se på og ferdig kalibrert. Ikke minst "clearpanel" teknologien som kombinerer klare og dype farger uten for mye gjennomskinn.

 

Der denne skjermen skinner best er i FPS spill (F.eks Battlefield Bad Company 2) da jeg ikke har merket noe etterslep, ghosting eller input lagg. Nå kommer jeg vel og merke rett fra en CRT'ens verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...