Gå til innhold

hjelp: nevn dumme norske lover eller ordninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Tvungen kvotering av kvinner i private bedrifter og overalt i staten generelt. Gir både misnøye og dårligere resultater.

 

- Kontantstøtten. Bruker millioner av kroner på å hindre integrering og sosialisering av barn, for så å bruke millioner på å rette opp feilen.

 

- At organisert poker og gambling utenom Staten sine ordninger er forbudt. Det er faktisk helt utrolig og en lov kun 1% av nordmenn kan være enig i.

 

- Miljøammunisjon i Forsvaret. Politikere bruker Forsvaret for å sanke politiske poeng, og driter i at det skader både personell og materiell.

 

- Nedleggelsen av Forsvaret. Per i dag har ikke Norge et militær som kan forsvare Norge, og vi kan ikke regne med at allierte skal hjelpe oss når de ikke en gang har råd til de tre krigene de er involvert i. Landssvik kalles dette.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

-Sjenkestopp kl. 02 på utesteder. Jeg har hvertfall opplevd mye større pågang av folk som skal hjem da, og en del mere bråk ute i gatene.

 

-Ølsalget stenger kl. 20 på hverdager og 18 på lørdager. Sikkert mange som mener dette er fornuftig, men vi nordmenn drikker oss sørpe dritings uansett. Vi klarer uansett å få tak i alkohol. Men får man spontant lyst på en øl kl. 21 på en lørdagskveld kan man bare glemme å kjøpe (hvis det ikke er lettøl da).

 

-Koster mer å spise på kafé/restaurant enn å ta med samme maten hjem.

 

-NAV. Trenger jeg å si mer? Et organ som kunne vært MYE bedre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

- Stemmerett for kvinner.

 

- Krav på vidergåandeopplæring.

 

- Skjenkestopp klokka 02.00

 

- 0 salg av alkohol etter klokka 20.00, søndager og før/på helligdager.

 

- NRK lisensen.

 

- Som nevnt over favoriseringa av kvinner i likestillingslovverket.

 

 

Men du trengte det her forde du trenger en grunn til og være sur? grinete fordi purken busta deg for og ronke i parken? det er heller ikkje lov. Ei heller og ha sex med dyr, men i Danmark er det lov og ha sex med dyr sålenge dyret "SAMTYKKER" i en eller annen forblåst stat i USA er det forsatt lov med sånn "cowboy løsning" sålenge du sier i fra til SHERIFFEN(!!!!) klokka 12 dagen før, det skal også hengast opp et oppslag for eventuelle tilskuera.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

- Stemmerett for kvinner.

Den var fin, men kanskje litt høyt rangert iforhold til andre dumme ordninger? :whistle:

Det er kansje ikke så helt forblåsst som det høres ut. For hvorfor skal egenklig dem som ikke har værneplikt alikevel ha stemmerett?

Vi får vel nekte alle gutter som slipper unna førstegangstjenesten å stemme da. 2/3 av hvert kull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvis det blir krig så mener du disse 2/3 av gutter slipper plikttjeneste? Poenget er at menn har plikter ovenfor sammfundet annet enn skatt. Kvinner har det ikke. Så hvorfor skal man få rettigheter når man slipper unna pliktene?

 

Men det er greit nokk for meg. Jeg har gjordt førstegangstjenesten og står på forsvarets slave og kannonføde liste så da kan jeg få stemmerett mens de som ikke har gjordt det kan slippe denne retten...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Og hvis det blir krig så mener du disse 2/3 av gutter slipper plikttjeneste? Poenget er at menn har plikter ovenfor sammfundet annet enn skatt. Kvinner har det ikke. Så hvorfor skal man få rettigheter når man slipper unna pliktene?

 

Men det er greit nokk for meg. Jeg har gjordt førstegangstjenesten og står på forsvarets slave og kannonføde liste så da kan jeg få stemmerett mens de som ikke har gjordt det kan slippe denne retten...

Så da kan de få lov å stemme det året de blir kalt inn i krigen. Jeg mener selvfølgelig ikke det jeg skriver, jeg følger bare logikken din.

Endret av KingEdward
Lenke til kommentar

Og hvis det blir krig så mener du disse 2/3 av gutter slipper plikttjeneste? Poenget er at menn har plikter ovenfor sammfundet annet enn skatt. Kvinner har det ikke. Så hvorfor skal man få rettigheter når man slipper unna pliktene?

 

Men det er greit nokk for meg. Jeg har gjordt førstegangstjenesten og står på forsvarets slave og kannonføde liste så da kan jeg få stemmerett mens de som ikke har gjordt det kan slippe denne retten...

Så da kan de få lov å stemme det året de blir kalt inn i krigen. Jeg mener selvfølgelig ikke det jeg skriver, jeg følger bare logikken din.

I et rettssammfund blir man straffet med fengsel eller bot når man gjør noe mot dette sammfundets lover. Betyr det da at de som ikke sitter i fengsel eller har måttet betale bot ikke er en del av dette rettssamfundet? Mens på den andre siden hvis noen har imunitet mot fengsel og bot i dette sammfundet, er disse da en del av rettssammfundet?

Lenke til kommentar

- Stemmerett for kvinner.

 

- Krav på vidergåandeopplæring.

 

- Skjenkestopp klokka 02.00

 

- 0 salg av alkohol etter klokka 20.00, søndager og før/på helligdager.

 

- NRK lisensen.

 

- Som nevnt over favoriseringa av kvinner i likestillingslovverket.

 

 

Men du trengte det her forde du trenger en grunn til og være sur? grinete fordi purken busta deg for og ronke i parken? det er heller ikkje lov. Ei heller og ha sex med dyr, men i Danmark er det lov og ha sex med dyr sålenge dyret "SAMTYKKER" i en eller annen forblåst stat i USA er det forsatt lov med sånn "cowboy løsning" sålenge du sier i fra til SHERIFFEN(!!!!) klokka 12 dagen før, det skal også hengast opp et oppslag for eventuelle tilskuera.

 

jeg er bare sur på bilavgiftene. Hvilket ingen har nevnt enda :S

Lenke til kommentar

Eg vil ikkje at trådstartaren skal vera sur, i og for seg, men han kan setja seg ned ein dag han har god tid og lesa gjennom plan- og bygningslova. Halvparten av det står der er så absurde reglar at det ikkje vert handheva ein gong (sovande paragrafar). Det er knapt mogeleg å ha fast eigedom utan å bryta plan- og bygningslova, med mndre ein vil senda melding til kommunen kvar gong ein klipper plenen, dekkar bordet eller vaskar golvet (unnskyld, no overdriv eg litt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...