Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bror spiller xboxen hele tiden


Anbefalte innlegg

Føler ikke det har gjort meg noen skade, jeg har mange gode minner fra de timene jeg satt og spilte på nett, og var på LAN med kompiser osv. Men nå i ettertid "angrer" jeg på at jeg ikke heller hadde andre mer konstruktive hobbier (som f.eks styrketrening, kampsport, diverse motorcross, paintball etc..)

 

Det er her foreldre har ansvaret som nevnt - barn/ungdom velger ikke alltid det som er best for dem. (ikke voksne heller det da men)

Vår sønn på 14 begynte samme greia(var 13 da han økte pc bruk) og satt for mye forran data'n og spilte osv, så da tok vi som foreldre ansvar og satte grenser. Mere ute, sosial og har nå trent i snart 1 år på kampsport. (han reagerte forøvrig ikke med å bli sint, da kommunikasjon og grensesetting har vært fra de var små - en av godene man får)

 

Det er vel endel forskning på blant annet nattjobbing - det å sette døgnet på hodet som tilsier at dette ikke er det beste. Sitte mye og lite i aktivitet er da også ganske godt dokumentert.

 

Ja ja! Stemmer helt sikkert det asså... Jeg bare delte min erfaring fra når jeg var ungdom jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...