Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

w124 230CE, Ujevn gange


Anbefalte innlegg

Hei, har en slik 230ce 1992 mod, plutselig ut av ingenting i går så begynte den å "jage" på turtall når den står i P og i D.. og resten av kassa..

 

Når den står i P så går det fra 1000RPM-3000RPM opp og ned som en jojo..

 

Når den står i D så er det som om den vill kjøre seg en tur, stod på en grus veg og da begynte den å små spøle når jeg bremset.. altså står alltid på 1000RPM+++ når den står i D

 

Noen som har en ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha tålmodighet. Du kan ikke forvente at folk skal sitte 24/7 å svare på spørsmålene dine. Kan gjerne gå et døgn eller lengere før du får svar.

 

 

Har ikke noen som helst kunnskap om bilen din, men mulig det er noe elektronisk som er galt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

De har en tomgangsregulator som kan gi sånne problemer. Du finner bildet på mekonomen sin webkatalog.

 

Under drivstoff/motorstyring-tomgangsventil til din bil.

 

Dyr sak, men har bytta mange av dem. Er ikke noe spes. og overhale eller da innmaten er utslitt og alt blir værre hvis du splitter dem.

 

Kan sitte litt knotete til. Det skal dure i hele dingsen når du setter på tenning. Fyll hele dritten med rustløser og skru tenning på/av til du ser at stemplet går lett. Da går det sikkert en stund til :p

 

Kan jo også være falskluft en plass. Sjekk med startgass.

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Gikk over vakumslanger, da klarte jeg å røske ut vakumslangen til gearkassen og den giret veeeeelllldig hardt etter dette..

 

Fikk bilen kjørt oppå en løftebukk og fikk satt tilbake slangen jeg røsket ut, PLUTSELIG etter dette så har bilen gått fin, faktisk finere en den har gjort til nå..

 

Kan det være at denne sugde litt falskluft og gav meg denne ujevne tomgangen? Who knows :p DET FUNGERER NÅ I ALLEFALL!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...