Gå til innhold

MSI GeForce GTX 580 3072MB PhysX


Heroes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, hva er det nest beste da vet du det? og viss jeg bestiller fra pixmania er tollinga innkludert i prisen som jeg ser? eller kommer den etterpå? eksempel viss det koster 4.000 vill det da koste 5.000 etter momsen? for da er det like greit og bare bestille MSI GTX 590 i Norge

Lenke til kommentar
Sannsynligvis aldri utenom import...Vi har ikke det beste utvalget her i Norge...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638448
Jeg trykket på "MSI" og "GTX 580" :(Komplett burde oppdatere seg...

Men så er tingen ingen butikker i Norge har inne MSI GTX 580 lighning så da er det kanskje like greit og bestille fra pixmania

 

Forskjellen i pris er altså ikke mer enn 650 kroner, så valget burde være lett hvis man sammenligner de 2 kortene. http://eu.msi.com/service/product-comparison/vga.html Jeg ville uten tvil valgt GTX590.

Ja kan se den. Men det jeg lurer på da hvordan er dbi på GTX 590 for en av grunnen for at jeg skal kjøpe nytt skjermkort er lyden på den gamle

 

GTX 590 har 1.5GB x2 VRAM. Det er et dual-GPU-kort og yter ca 50% bedre enn et GTX 580. Forskjellen er at det koster ca 50% mer og ikke kan overklokkes grunnet dårlige komponenter.

 

EDIT:

Pixmania lister prisen i NOK, toll og slikt slipper du :)

chill så du ser at jeg kan faktisk bestille fra pixmania like billig som i Norge!

 

Men hvor mye kan jeg klarer og overklokke 580. har lest opp til 950mhz. men vill uansett da få mindre effektivitet. men så blir spørsmålet value for money hva for jeg mest

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter lavt støynivå kan du glemme dobbelGPU-kort.

 

Kjøp et GTX 580 1.5GB DirectCU II fra ASUS og si deg ferdig med det.

 

3GB VRAM er mer rettet mot flerskjermsoppsett enn for å "framtidssikre"

Innen spill benytter mer enn 1.5GB VRAM på 1920x1080 er GTX 580 utdatert med to generasjoner.

 

EDIT:

GTX 580 @950 MHz er sjeldent, og vil fortsatt lage mindre varme enn GTX 590...

Forøvrig snakker man da om ytelse som er langt mer spillbart enn GTX 590 rent fordi microstutter, driverproblemer og annet tullball som følger SLI slipper du fint.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter lavt støynivå kan du glemme dobbelGPU-kort.

 

Kjøp et GTX 580 1.5GB DirectCU II fra ASUS og si deg ferdig med det.

 

3GB VRAM er mer rettet mot flerskjermsoppsett enn for å "framtidssikre"

Innen spill benytter mer enn 1.5GB VRAM på 1920x1080 er GTX 580 utdatert med to generasjoner.

 

EDIT:

GTX 580 @950 MHz er sjeldent, og vil fortsatt lage mindre varme enn GTX 590...

Forøvrig snakker man da om ytelse som er langt mer spillbart enn GTX 590 rent fordi microstutter, driverproblemer og annet tullball som følger SLI slipper du fint.

 

Jeg kjører den dag i dag 3 skjermer 24". så for meg så er det og finne balansen mellom støy og kraft. det er det som er så vanskelig. samme ligger i at jeg skal kjøpe nytt kabinett. for mitt nåværende er for støyete.

jeg skal oppgradere flere komponenter i . allerede startet en topic på kjøp av data. Men ingen har svart (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1352332) men har slettet mest med skjermkortet. for det så vanskelig og finne det rette!

Lenke til kommentar

hadde styrt unna 590,3 av mine venner har dette å de sliter med diverse problem.skal ha nytt kort selv å det blir 580.dual-GPU-kort funker heller dårlig ser det ut til,sliter med drivere som er helt på trynet Osv.tror arni har forklart det mere detaljert i en post her men fant den ikke nu .)GeForce GTX 580 3072MB PhysX er vell et bedre valg hvis man ikke vill ha mye tull

Lenke til kommentar

Posten min om skjermkort er i signaturen min :)

Der står det meste om hvor stor PSU du trenger og hvilke kort som er gode.

 

Du kan kun kjøre flerskjermoppsett med Nvidia på et SLI-oppsett. AMDs løsning er i hardware, mens Nvidias er i software og dette merkes igjen på hvor lett eller vanskelig det er å sette opp flerskjermoppsett med de forskjellige produsentene.

 

Enhver Phenom II vil flaskehalse et GTX 580 SLI eller GTX 590. Det samme går for HD 6970 CFX eller HD 6990.

 

Siden du allerede har et HD 5870 burde du helst vurdere å legge til et ekstra for CFX og bedre ytelse, men du vil nok få litt VRAM-problemer.

Lenke til kommentar

er 3 skjerm systemet på Nvidia mye dårligere enn AMD? jeg må ikke ha flere skjermerkort for og bruke 3 skjermer samtidig? trodde jeg kunne faktisk ha 4 på GTX 590.

 

Også viss jeg oppgradere til T1100? så mener du at cpuen min vill svekke resten av dataen?

 

åssen VRAM problemer mener du?

tingen er i øyblikket at jeg bytter ut min HD 5870 pågrunn av støy. så gidder ikke da og kjøpe en til :p

Lenke til kommentar

Et GTX 580 kan kun drive to display samtidig, det er en arkitekturell svakhet for Nvidia, de løser problemet med tre skjermer med software og to skjermkort, programvaren for dette er ikke voldsomt god sammenlignet med AMD sin har jeg hørt, selv om begge har sine svakheter. GTX 590 er unntaket som kan drive fire skjermer, det er fordi det kortet har to GTX 580-brikker på 70% klokkefrekvens, samme problemene som ed SLI bare vanskeligere for fobrukeren å oppdage og fikse.

 

Med mindre du begir deg ut på Crossfire eller SLI-oppsett må du da kjøpe AMD. Om du begir deg ut Crossfire-oppsett er det lurest å kjøre to HD 6970 2GB eller to GTX 580 3GB, da spilling over flere skjermer spiser VRAM til frokost.

Når VRAM blir fylt opp vil datamaskinen flytte deler over til systemminne, dette merkes godt med at du først og fremst får mellom 5-10 fps, og at det blir vanvittig hakking grunnet microstutter.

 

1100T er idag en midrange-CPU. Den blir gruset av firekjerneren i5-2500k fra Intel i spilling og matchet i flertrådede oppgaver...

Med tanke på at praktisk talt ingen spill bruker mer enn fire kjerner i dag, og de få som bruker fire kjerner kjører vanvittig bra i 120fps++ på en i5-2500k mot en 1100T som gir deg 80-90 fps.

Videre er SLI- og Crossfire-oppsett langt mer datasultne enn enkeltGPU-oppsett og man trenger da den ekstra kraften en i5-2500k gir deg, SLI og CFX spiser mer CPU-kraft. Om du kjøper GTX 580 SLI eller HD 6970 CFX vil en 1100T være en kraftig demper på ytelsen, type 30-40% ned i ytelse gjennomsnittlig og worst-case godt under halve ytelsen til en i5-2500k. AMD er såpass dårlig i dag, og må få fingeren ut snart om de vil overleve som annet enn billigmerke.

Lenke til kommentar

så hva vill du anbefalle meg og gjøre? føler at jeg taper uansett hva jeg gjør:P!

kjøpe GTX590 virker jo da som det smarteste og gjøre! for viss jeg crossfire eller sli så vill min CPU svekke systemet så ekstremt. Men viss jeg kjøpet GTX580 så kan jeg ikke bruke alle mine 3 skjermer. uansett om VRAMen ikke vill være like bra

Lenke til kommentar

Vill Bulldozer kjører på den samme sockete som jeg kjører nå? eller må jeg også da oppgradere mitt hovedkort når den kommer?

 

så det jeg enten står med nå er og oppgradere med og kjøre crossfire 6970 eller og kjører GTX590.

Hva vill du si er best med mitt oppsett? og viss jeg tenker så langt som til bulldozer cpuen. hva vill være mest value for money. kan nok ikke få full ytelse av den de nå men vill det når Bulldozer kommer ut.

og så er det at vill gjerne ha så lite støy som mulig :p merker jeg lenner meg mer og mer mot GTX590. er det dumt? og i fremtiden sli koble den eller hva synes du?

 

Gud og mye enklere det var og bygge dataen fra grunn enn og oppgradere! og foresten arni90 takk for hjelpa:) er veldig hjelpsomt og få hjelp fra en person som virkelig kan dette!

Endret av Heroes
Lenke til kommentar

HD 6970 CFX vil støye minst og yte best. Definitivt bedre mulighet for å oppgradere med enda et kort enn mot GTX 590.

 

GTX 590 i SLI funker heller dårlig, skalering over to GPUer er forferdelig, og du får driverkræsj i annethvert spill du prøver.

 

Crosshair IV skal få Bulldozer-støtte ifølge ASUS minus strømsparingsfunksjoner. Crosshair V har dog kommet ut med full støtte for Bulldozer.

 

EDIT:

Jeg mente med Gigabytes utgave av HD 6970 at støyen blir mindre.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

ok :) igjen takk arni:)

 

føler litt for da og gå for Gigabytes utgave av HD 6970 crossfire. vill du være enig i det? for da føler jeg har klart og fått oppsettet inn da. eller er du uenig? i forhold til og få mest ytelse på 3 skjermer for minst konstnader og minst støy.

 

Edit:

 

da går jeg for bulldozer i fremtiden og så får jeg vudere om jeg vill kjøpe nytt hovedkort eller om jeg føler det blir økonomisk ansvarlig :p kan være penge situasjonen ikke er så romslig da :).

Endret av Heroes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...