Gå til innhold

Problem med Nf7-s

Det0x

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg sliter med et Abit nf7-s hovedkort, det hele startet med at jeg vanligvis kjører 220*10.5. Men i det varme været det har vært i Tromsø den siste tiden så har pc'en blitt ustabil på denne hastigheten, så jeg tenkte jeg skulle klokke litt ned, sånn at pc'en blei stabil igjen.

Jeg går inn i biosen, setter fsb'en til 218. Går ut av Softmeny og trykker "save and exit".

Når jeg da restarter så kommer det jo opp et rødt bilde som det står "ikke skru av pc'en mens cmos lagere endringene" eller noe sånt.

Men det er da jeg sitter i min egen verden og tenker på noe helt annet, og smart som jeg er skruer jeg bare av pc'en uten å tenke meg om.

Nå vill ikke pc'en boote lengre, kommer ikke noen vei.

Har prøvd å flashe biosen sånn som man skal ifølge manualen men det hjelper ikke.

1. Sku av psu og vent 1 min. sette deretter psu på og boote med "insert" inne, dette skal gjøres 3 ganger.

2. Skru av psu og flash biosen med jumper'en som er rett ovenfor batteriet, asså sette denne i pos. 2-3 i ca 1 min, deretter sette denne i pos. 1-2. Så prøve å boote igjen.

3. Sku av psu og gjøre det samme som ovenfor men mens man flasher biosen så tar man ut cmos batteriet.

Har prøv alle disse mulighetene som er nevnt ovenfor flere ganger men med samme resultat.

Når jeg skruer på pc'en begynner alle viftene å gå, hd'en begynner å surre, men mer enn det skjer det ikke. Er stopp akkurat på det tidspunktet som det skal komme det første "bip'et". Er ikke lys i tastaturet eller musa (har dual optisk)

Av hardware har jeg:

Xp2500, Abit Nf7 v.2, 256mb Twinmos med Winbond og Gf4ti4400

Viss noen kunne hjelpe meg hadde det vært extemet fint så jeg har sluppet å sende dette mobo'et til Komplett :shrug:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig at det er biosen som er blitt korrupt?

Jeg får vel dra til den lokale databutikken her i Tromsø å høre om ikke dem kan ta å "hot-flashe" korte mitt, viss ikke noen andre ikke har et bedre forslag.

Skrevet

Prøv å få det på garantien.

Om du ikke har gjort noe VDD mod eller lignende så skal det jo gå bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...