Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er noe dritt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er rart hvordan enkelte ikke kan dy seg, uansett hvem det klages på, så er det Telenors skyld.

Det jeg gleder meg mest til er å si opp telefon abonemennet mit helt - så jeg slipp unna Telenor for godt - vel nesten... mangler bare parabol..  

 

Betaler 600,- spenn for abo. og ringer for 10,- = ingen god butikk.

 

Har du ikke hørt om mobiltelefon? Og hva har denne tråden med Telenor å gjøre?

 

PS.

Hvorfor ikke starte en forum undergruppe som heter Telenor, så kan vi som er møkklei av å lese de samme argumentene gang på gang, slippe dem i f.eks tråder om NGT.

Lenke til kommentar

jeg er så lei såne ull2000 som. kansje du hadde flax din nisse at dem ikke har rotet det til oss deg ennå men jeg håper at du får broblemer så får du se med hvis at du i tilfele jober hos ngt da er du mulvarp her i forom hvem hvet ? jeg anbefaler IKKE NGT MASSE PROBLEMER :yes: MEN HA GOD SOMMER TIL ALLE SOM IKKE JOBER I NGT

Lenke til kommentar
jeg er så lei såne ull2000 som. kansje du hadde flax din nisse at dem ikke har rotet det til oss deg ennå men jeg håper at du får broblemer så får du se med hvis at du i tilfele jober hos ngt da er du mulvarp her i forom hvem hvet ? jeg anbefaler IKKE NGT MASSE PROBLEMER :yes:  MEN HA GOD  SOMMER TIL ALLE SOM IKKE JOBER I NGT
:shrug: *rister på hodet*
Lenke til kommentar

det fins noe annet en telenor og ngt det masse andre enn de to. og jeg anbfaler ikke ngt de har kødda masse med meg og jeg har byttet til firstmile og for si det sån så er det helt noe anet kudeservise hos dem enn det er hos ngt for ngt helt ærlig så tror jeg at de har ikke styr staben sin men dem har adsl som alle andre og det er kobberlinjer som alle har så man får likke bra hastighet så ngt er ikke bedren andre NGT ER SØPPEL

Lenke til kommentar

Når man har et løpende kundeforhold til en bedrift, så vil det før eller senere oppstå et og annet problem, om det er strøm, telefon, mobil, bredbånd eller avis...

 

Jeg har hatt et par kjipe problemer med NGT, og idag fikk jeg faktisk en purring, men har ikke mottatt original-kravet. Ikke noe prob. siden man kan bruke info i mailen til å betale med. På den annen side så betyr det at jeg ikke har fått den forrige fakturaen at de ikke har 100% kontroll.

 

Uansett, problemene med NGT er forsvinnende små i forhold til pris/båndbredde ratio for min del. Ja, jeg blir pissed når det oppstår probs. men så lenge de er best på markedet når det gjelder det meste annet så kjører jeg NGT. Kommer det noen som er bedre, så bytter jeg, værre er det ikke. Jeg digger ikke Telenor i det hele tatt, men kommer de med et bra tilbud, ser jeg ingen grunn til og ikke bruke dem. Men de har fremdeles til gode å komme med et godt tilbud så...

Lenke til kommentar

Skremmende å høre hvor mange problemer wolwerine har hatt.

Jeg etablerte selv en linje hos NGT som jeg kansellerte rett før regging pga. flytting. Selvsagt fikk jeg også føle NGT sin mangel på rutiner for kundeoppfølging. For det første fikk jeg regning som begynte å løpe før linjen var regget og det gikk en god stund før de klarte å sende kreditnota på de regningene de hadde sendt ut. Det skal de ha - de er flinke til å sende ut regninger. I dag kom trinn nr. 2 i NGT-kabareten. Jeg fikk purring /varsel om stenging. Hvis jeg ikke betalte ville hastigheten i første omgang settes ned til isdn-hastighet, deretter ville linjen bli stengt. Haha, ja det får de bare gjøre. Ler rått for meg selv mens jeg surfer på min 10Mbit linje.

Lenke til kommentar

Er vi folk lure så mailer dere en link til denne tråden til NGT fem ganger hver så får de nok se hvordan ting foregår !

 

Hei ...........

 

Vi kan alle glemme små og store ting. Denne gangen ser det ut til at det var din tur til å glemme en regning fra NextGenTel AS.

 

Utestående saldo kr. 1054,-

 

For at vi skal unngå å sende ut en purring på denne ber vi  om at du betaler så snart som mulig. Dersom det viser seg at du har mistet fakturaen, kan du bruke kontonummer: ----- Husk da å påføre din KID: -------------

 

Ved manglende innbetaling vil vi se oss nødt til å begrense båndbredden til 64 kbps (ISDN hastighet).

 

Ved fortsatt manglende innbetaling  etter dette,  vil vi dessverre se oss nødt til å stenge bredbåndsforbindelsen til deg. Du vil da bli belastet med kr. 398,- for å få gjenåpnet bredbåndsforbindelsen.

 

Har du spørsmål til faktura, beløp eller innbetaling ber vi deg om å kontakte NextGenTel kundeservice på telefon 55 52 79 79, eller på www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema.

   

Har du betalt en av de siste dagene, har nok din innbetaling krysset dette varsel og vi  ber om at du ser bort fra denne henvendelsen.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel AS.

 

For henvendelser eller spørsmål, bruk kontaktskjemaet. http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema.asp

 

Forbanna herp sier jeg, vi har betalt denne regninga TO ganger!!! HVA SKAL JEG GJØRE ????? De svarer ikke på mail og ikke telefonen heller, vi må gjøre noe med dette her.

 

Linja ellers er HELT problemfri, funker som f.en selv alstå, men deres ignorering av oss kunder gjør meg :evil::evil:

Lenke til kommentar

Det er selvsagt beklagelig at noen har hatt (til dels store) problemer med NGT og/eller andre leverandører av varer og tjenester. Problemet i slike sammenhenger er at man hører stort sett kun fra de som ikke er fornøyd. For min del har jeg hatt linje fra NGT i 2 måneder nå. Linja kom på plass før tiden, likeså routeren (forøvrig levert av en utrolig foxy jente). So far - ingen problemer.

 

Poenget er jo at man alltid kommer over leverandører som gjør en dårlig jobb i enkelte tilfeller og det er selvsagt beklagelig. Men noen av oss er fornøyde, og det blir meningsløst hvis man skal forsøke å "konvertere" andre over til nye leverandører hvis alt er OK.

 

If it ain't broke - don't fix it !!

 

Jeg er forøvrig også fornøyd med Komplett, IKEA (!!), Volvo, Telenor (!!!) osv.. Jeg kunne ramset opp mange fler.

 

Kanskje jeg bare er heldig....

Lenke til kommentar
jeg er så lei såne ull2000 som. kansje du hadde flax din nisse at dem ikke har rotet det til oss deg ennå men jeg håper at du får broblemer så får du se med hvis at du i tilfele jober hos ngt da er du mulvarp her i forom hvem hvet ? jeg anbefaler IKKE NGT MASSE PROBLEMER :yes:  MEN HA GOD  SOMMER TIL ALLE SOM IKKE JOBER I NGT

 

jeg er helt enig med deg, det er mange muldvarper fra nextgentel her.

Lenke til kommentar
Er vi folk lure så mailer dere en link til denne tråden til NGT fem ganger hver så får de nok se hvordan ting foregår !

 

Hei ...........

 

Vi kan alle glemme små og store ting. Denne gangen ser det ut til at det var din tur til å glemme en regning fra NextGenTel AS.

 

Utestående saldo kr. 1054,-

 

For at vi skal unngå å sende ut en purring på denne ber vi om at du betaler så snart som mulig. Dersom det viser seg at du har mistet fakturaen, kan du bruke kontonummer: ----- Husk da å påføre din KID: -------------

 

Ved manglende innbetaling vil vi se oss nødt til å begrense båndbredden til 64 kbps (ISDN hastighet).

 

Ved fortsatt manglende innbetaling etter dette, vil vi dessverre se oss nødt til å stenge bredbåndsforbindelsen til deg. Du vil da bli belastet med kr. 398,- for å få gjenåpnet bredbåndsforbindelsen.

 

Har du spørsmål til faktura, beløp eller innbetaling ber vi deg om å kontakte NextGenTel kundeservice på telefon 55 52 79 79, eller på www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema.

 

Har du betalt en av de siste dagene, har nok din innbetaling krysset dette varsel og vi ber om at du ser bort fra denne henvendelsen.

 

 

 

Forbanna herp sier jeg, vi har betalt denne regninga TO ganger!!! HVA SKAL JEG GJØRE ????? De svarer ikke på mail og ikke telefonen heller, vi må gjøre noe med dette her.

 

 

 

har akkurat det samme problemet i et år nå, jeg har alltid betalt regningene i tide. jeg er bundet 2 år til ngt idiotene, skulle gjærne kvittet meg med dem forlengst. vi bør kansje samle oss alle sammen eller underskrifts kampanie eller noe slik. er det noen som har noen forslagg til dettte

Lenke til kommentar
FORVENTET my ass....... de kunne like godt ha sagt " sitt deg ned og hold kjeft og vent , vi får se om vi gidder å koble deg til en gang i neste måned , kansje .... men bare vist du ikke plager oss , med meldinger og telefoner og slikt mas."

 

Så du tror at om han/dere ikke hadde sagt noe, hadde Nextgentel "giddet" å koble til? Det er nok et litt mer komplisert bilde enn som så som gjør at forventede tilkoblingsdatoer ikke er så lette å beregne, vil jeg tro. Jeg har vanskelig for å tro at NGT kommer med en forventet dato de vet er feil... For å sammenligne: en venninne av meg kjøpte ny Renault i september i fjor. Den kom i forrige uke, etter stadige lovnader om "neste måned", "om to uker", "neste uke". Det er ikke godt nok, men det kan skje de beste (og det skjer de fleste selskaper av og til, særlig når en er avhengig av underleverandører). Jeg skiftet fra Telenor til NGT helt uten problemer, de koblet ned Telenor-linjen og opp NGT-linjen min samtidig, på "forventet" dato.

 

E

 

-Eloquence

 

Ikke heng deg opp i detaljer , Poenget mitt var at det spiller ingen rolle hva NGT sier så lenge linjen ikke blir tilkoblet.

 

Det kritikkverdige forholdet , er altså at kunden i utgangspunktet ikke blir opplyst om at NGT i realiteten ikke har den fjerneste anelse om når de kan koble til , at og bruken av forventede tilkoblingsdatoer som forskyves fram 3 dager hver tredje dag , er en praksis de ikke finner kritikkverdig.

 

Du gir meg ikke mye creditt , med den retorikken din.

Jeg har aldri påstått at NGT utgir tilkoblingsdatoer som de vet er feil.

Dette er spekulativt . Det at du drøfter en slik problemstilling etter å ha sitert meg , kan gi inntrykk av at jeg mener noe annet.

 

(hint)

Jeg kunne saktens sitere ditt inlegg og spørre:

-så du mener , at dersom man ikke vet at en angitt tilkoblingsdato blir feil , så er det greit å oppgi det som forventet tilkoblingsdato.?

 

(Skjønner du hva jeg mener , Hold personlig retorikk adskilt .)

Lenke til kommentar

Hvor ble det av tråden som hadde et topic i nærheten av "Leser nextgentel innleggene her på forumet"? Lurer på om det ikke var i caps også. Så den under 10 siste på forsida, men da jeg skulle inn på den hadde "10 siste" oppdatert seg, og jeg fant den ikke igjen, ikke engang ved å søke i forumet. Ble tråden slettet?

 

Har NGT her, aldri hatt problemer (av den store sorten) verken med linja eller fakturering. Kanskje vi bare har vært heldige hittil :p

Lenke til kommentar
Hvor ble det av tråden som hadde et topic i nærheten av "Leser nextgentel innleggene her på forumet"? Lurer på om det ikke var i caps også. Så den under 10 siste på forsida, men da jeg skulle inn på den hadde "10 siste" oppdatert seg, og jeg fant den ikke igjen, ikke engang ved å søke i forumet. Ble tråden slettet?

 

Har NGT her, aldri hatt problemer (av den store sorten) verken med linja eller fakturering. Kanskje vi bare har vært heldige hittil :p

 

 

ja den ble slettet av de som jobber får hardwar.no fordi sifo skrev veldig mye grovt om ngt, så det foregår sensur på denne kanalen også. det er jo litt synd.

Lenke til kommentar
Ikke heng deg opp i detaljer , Poenget mitt var at det spiller ingen rolle hva NGT sier så lenge linjen ikke blir tilkoblet.

 

Det kritikkverdige forholdet , er altså at kunden i utgangspunktet ikke blir opplyst om at NGT i realiteten ikke har den fjerneste anelse om når de kan koble til , at og bruken av forventede tilkoblingsdatoer som forskyves fram 3 dager hver tredje dag , er en praksis de ikke finner kritikkverdig.

 

 

Blir så oppgitt over at dere ikke klarer å skille mellom hva som er NGT sitt problem og hva som er bravida, telenor sitt problem. Hvis NGT ikke får melding fra bravida når ting kan innstalleres så er det bravida og ikke ngt sin feil.

Lenke til kommentar
Ikke heng deg opp i detaljer , Poenget mitt var at det spiller ingen rolle hva NGT sier så lenge linjen ikke blir tilkoblet.

 

Det kritikkverdige forholdet , er altså at kunden i utgangspunktet ikke blir opplyst om at NGT i realiteten ikke har den fjerneste anelse om når de kan koble til , at og bruken av forventede tilkoblingsdatoer som forskyves fram 3 dager hver tredje dag , er en praksis de ikke finner kritikkverdig.

 

 

Blir så oppgitt over at dere ikke klarer å skille mellom hva som er NGT sitt problem og hva som er bravida, telenor sitt problem. Hvis NGT ikke får melding fra bravida når ting kan innstalleres så er det bravida og ikke ngt sin feil.

 

Bravida er mye kjappere enn ngt.... jeg skulle bestille nextgentel. fikk beskjed fra de etter 1 1/2 måned at det var bravida som var treige. Ringte til bravida : fikk svar , så fort vi får ordren om å levere til dere så kommer vi. ngt hadde ikke sendt ut noen ordre engang så :o

 

 

 

 

EDIT: skriveleif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...