Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mange Mbits/s for å spille Xbox 360 Online?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I prinsippet burde 25 mbit holde.

 

Men med tanke på rekkevidde på trådløs nettverk ville jeg gått for N standarden.

25? i prinsippet? jeg har 1,8/0,4 Mbit linje og spiller COD med responstid i snitt rundt 65, jeg er tilogmed ofte host med min tilkobling uten at noen klager på dårlig spillopplevelse av den grunn. 25mbit ja...da har du tatt skikkelig i på hastigheten ihvertfall!, men uten å sette litt nettverksprioritering vil du få merkelige lagg spikes i spillet hvis andre bruker nettet samtidig.

Lenke til kommentar

Så det er nok med 5mbit/s hvis jeg kjøper det?

 

Online spill generellt sett trenger veldig lite båndbredde. en 1/1Mbit linje er nok til mange brukere når det gjelder spilling. Det er reaksjonstiden på linjen som heller er viktig (latency) - men denne kan du skjeldent gjøre så veldig mye med. Trådløst nettverk (gitt at det er god kontakt) øker gjerne responstiden med 2-3ms, men dette er normalt ikke merkbart forskjell fra kablet forbindelse. Ellers er det selvfølgelig viktig at forbindelsen du bruker er stabilt - for ingenting er så merkart under spilling som store lagspikes eller disconnects.

 

Surfing derimot er veldig variabelt. Vanlige nettsider med tekst og bilde krever veldig lite båndbredde (et par Mbit er mer enn nok). Å streame HD video fra youtue derimot krever langt langt mer (røfft vil jeg si at 8Mbit eller mer er å annbefale for å kunne drive de tyngste av slike videotjenester).

 

Kort sagt: du kan spille fint på selv de minste bredbåndslinjene uten problem og med god margin. Bare ikke belast linjen med tunge nedlastinger eller torrents mens du spiller (for det vil negativt påvirke responstiden kraftig - som regel også selv om du evt. har mye båndbredde å gå på).

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spilte 1 runde free-for-all på MW2 for å faktisk sjekke hvor mye data xbox 360 sender og mottar.

 

Ingen fikk 30 kills før tida var ute, så selve matchen varte i 10 minutter. Kartet vi spilte på var Favela. Lobbyen var full (7-8 spillere??). Vi byttet host 3(!) ganger. Tror jeg hostet de siste 40 sekundene.

 

Resultatet ble:

4 MB mottat. 32Mb/600sek(10min) = 0,053Mbps

2 MB sendt. 16Mb/600sek = 0,026Mbps

 

Du trenger altså ei internetlinje som leverer 0,053/0,026 Mbps for å nyte onlinespilling på xboxen din.

 

Datamengden inkluderer innlogging, søk etter game, venting i lobby, osv. Jeg velger å se bort fra dette i regnestykket for å være sikker på å ikke anbefale deg for treg internetlinje. :!: :!: :!:

Lenke til kommentar

Da bestiller jeg nok en 5mbits hastighet. Når jeg surfer YouTube f.eks, ser jeg ikke på mer en 360p eller 480p så det er vel nok. Tusen hjertelig takk for hjelpen!

 

720p vil gå smørfint på 5Mbit. 1080p tar gjerne rundt 4Mbit typisk (på youtube anyway) - men varierer ofte mye i bitraten. De fleste burde akkurat gå, men det er ikke umulig at du vil måte ett og annet 1080 snutt på youtube som må buffre littregrann før du kan se det uten hakking. En ganske levelig situasjon :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...