Gå til innhold

Elitesoldater


TheRocky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verv deg heller til Fremmedlegionen i Frankriket! Da blir du ennå tøffere ;)

 

Hehe, ja vet om en tysker som hadde en i fremmedlegionen som nabo. Han klippet gresset plenen med flammekaster...

 

Vet ikke så mye om MJK og FSK, men begge er rimelig tøffe, tror ikke det er så veldig store kontraster. Men jeg har ikke vært i noen av dem så kan ikke uttale meg så mye om det, eneste reele forskjellen jeg vet er at FSK/HJK er i hæren og MJK er i marinen, og de får nok da muligens andre oppdrag utifra det.

 

KJK(Kystjeger kommandoen) regnes også som spesialstyrker

 

Hehehe, vil heller være i norge og ikke så mye i utlandet.

 

Da er kanskje ikke spesialstyrkene noe for deg?

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

Du har spilt for mye cod :nei:

 

Nææ, det er ikke derfor jeg vil jobbe i forsvaret. Jeg har hatt altid lyst å gjøre noe spesielt og noe gøy. Har ikke lyst å jobbe med papirer osv, det blir alt for kjedelig. Vil ha ett liv som er eventyrfult som jeg kan se tilbake når jeg blir eldre, om jeg overlever i forsvaret da, hehehehe.

 

Jeg har så lyst til å bli jagerpilot, men synet står i veien for meg. Jeg er sikker på at det vil komme laseroperasjoner som kommer kanskje til å bli godkjent for å bli jagerpilot, men jeg må ha en plan B om det ikke skjer. planen er vel å fulføre operasjoner på bakken.

 

Verv deg heller til Fremmedlegionen i Frankriket! Da blir du ennå tøffere ;)

 

Hehe, ja vet om en tysker som hadde en i fremmedlegionen som nabo. Han klippet gresset plenen med flammekaster...

 

Vet ikke så mye om MJK og FSK, men begge er rimelig tøffe, tror ikke det er så veldig store kontraster. Men jeg har ikke vært i noen av dem så kan ikke uttale meg så mye om det, eneste reele forskjellen jeg vet er at FSK/HJK er i hæren og MJK er i marinen, og de får nok da muligens andre oppdrag utifra det.

 

KJK(Kystjeger kommandoen) regnes også som spesialstyrker

 

Hehehe, vil heller være i norge og ikke så mye i utlandet.

 

Da er kanskje ikke spesialstyrkene noe for deg?

 

Joda, men jeg vil jobbe for norge og ikke for andre land om du skjønner.

Endret av loliap
Lenke til kommentar

Verv deg heller til Fremmedlegionen i Frankriket! Da blir du ennå tøffere ;)

 

Hehe, ja vet om en tysker som hadde en i fremmedlegionen som nabo. Han klippet gresset plenen med flammekaster...

 

Vet ikke så mye om MJK og FSK, men begge er rimelig tøffe, tror ikke det er så veldig store kontraster. Men jeg har ikke vært i noen av dem så kan ikke uttale meg så mye om det, eneste reele forskjellen jeg vet er at FSK/HJK er i hæren og MJK er i marinen, og de får nok da muligens andre oppdrag utifra det.

KJK(Kystjeger kommandoen) regnes også som spesialstyrker

 

Hehehe, vil heller være i norge og ikke så mye i utlandet.

 

Da er kanskje ikke spesialstyrkene noe for deg?

 

Nei, det gjør de absolutt ikke.

 

"Kystjegerkommandoen er en konvensjonell avdeling i forsvaret"

 

Kilde: kjk - wiki

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Verv deg heller til Fremmedlegionen i Frankriket! Da blir du ennå tøffere ;)

 

Hehe, ja vet om en tysker som hadde en i fremmedlegionen som nabo. Han klippet gresset plenen med flammekaster...

 

Vet ikke så mye om MJK og FSK, men begge er rimelig tøffe, tror ikke det er så veldig store kontraster. Men jeg har ikke vært i noen av dem så kan ikke uttale meg så mye om det, eneste reele forskjellen jeg vet er at FSK/HJK er i hæren og MJK er i marinen, og de får nok da muligens andre oppdrag utifra det.

KJK(Kystjeger kommandoen) regnes også som spesialstyrker

 

Hehehe, vil heller være i norge og ikke så mye i utlandet.

 

Da er kanskje ikke spesialstyrkene noe for deg?

 

Nei, det gjør de absolutt ikke.

 

"Kystjegerkommandoen er en konvensjonell avdeling i forsvaret"

 

Kilde: kjk - wiki

 

 

Direkte sitat fra "Førstegangstjenesten- mangfold av muligheter" utlevert av Forsvaret:

 

Spesialstyrker blir satt til å oppdrag der konvensjonelle styrker ikke kan brukes. Både marinejegere, kystjegere og fallskjermjegere hører til kategorien spesialstyrker.

 

Men til TS: Med elitesoldater tenker du på spesialstyrker eller andre høyt profosjonelle soldater(klønete formulert :whistle:) som Telemarksbataljonen og Panserbataljonen?

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

Jeg har så lyst til å bli jagerpilot, men synet står i veien for meg. Jeg er sikker på at det vil komme laseroperasjoner som kommer kanskje til å bli godkjent for å bli jagerpilot, men jeg må ha en plan B om det ikke skjer. planen er vel å fulføre operasjoner på bakken.

 

Jeg er temmelig sikker på at synet er årsaken til at du ikke kan bli en elitesoldat også.

Lenke til kommentar

Hvor lyst har du egentlig å blir elitesoldat når du ikke en gang gidder å lete selv på nettet, eller i det minste skrive et godt og utfyllende innlegg på diskusjon.no?

 

Jeg har ikke noe å lyst å bli elitesoldat, det er derfor jeg bruker tiden min å skrive her.

Hater når folk skriver kommentarer når det har ikke en dritt med saken å gjøre.

 

Jeg har så lyst til å bli jagerpilot, men synet står i veien for meg. Jeg er sikker på at det vil komme laseroperasjoner som kommer kanskje til å bli godkjent for å bli jagerpilot, men jeg må ha en plan B om det ikke skjer. planen er vel å fulføre operasjoner på bakken.

 

Jeg er temmelig sikker på at synet er årsaken til at du ikke kan bli en elitesoldat også.

 

Som jeg har lest på forsvaret.no så er laseroperasjoner godkjent. Det som skiller seg bort fra å være jagerpilot og være på bakken er at i lufta blir det så stort press at hornhinnen kan løse seg ved et stort press, men det er noe som ikke kan skje på bakken.

Endret av loliap
Lenke til kommentar

Jeg har så lyst til å bli jagerpilot, men synet står i veien for meg. Jeg er sikker på at det vil komme laseroperasjoner som kommer kanskje til å bli godkjent for å bli jagerpilot, men jeg må ha en plan B om det ikke skjer. planen er vel å fulføre operasjoner på bakken.

 

Jeg er temmelig sikker på at synet er årsaken til at du ikke kan bli en elitesoldat også.

 

Det går greit med laseroperasjon ifølge FSK's sider. Så det ville ikke være et problem, med mindre du ikke tør å ta laseroperasjon pga. mulige skader eller økonomiske grunner.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe å lyst å bli elitesoldat, det er derfor jeg bruker tiden min å skrive her.

Hater når folk skriver kommentarer når det har ikke en dritt med saken å gjøre.

Du har ikke lyst til å bli elitesoldat, men vil vite hvordan man blir det i Norge, hvor man søker og utdanner seg?

Lenke til kommentar

Verv deg heller til Fremmedlegionen i Frankriket! Da blir du ennå tøffere ;)

 

Hehe, ja vet om en tysker som hadde en i fremmedlegionen som nabo. Han klippet gresset plenen med flammekaster...

 

Vet ikke så mye om MJK og FSK, men begge er rimelig tøffe, tror ikke det er så veldig store kontraster. Men jeg har ikke vært i noen av dem så kan ikke uttale meg så mye om det, eneste reele forskjellen jeg vet er at FSK/HJK er i hæren og MJK er i marinen, og de får nok da muligens andre oppdrag utifra det.

KJK(Kystjeger kommandoen) regnes også som spesialstyrker

 

Hehehe, vil heller være i norge og ikke så mye i utlandet.

 

Da er kanskje ikke spesialstyrkene noe for deg?

 

Nei, det gjør de absolutt ikke.

 

"Kystjegerkommandoen er en konvensjonell avdeling i forsvaret"

 

Kilde: kjk - wiki

 

 

Direkte sitat fra "Førstegangstjenesten- mangfold av muligheter" utlevert av Forsvaret:

 

Spesialstyrker blir satt til å oppdrag der konvensjonelle styrker ikke kan brukes. Både marinejegere, kystjegere og fallskjermjegere hører til kategorien spesialstyrker.

 

Men til TS: Med elitesoldater tenker du på spesialstyrker eller andre høyt profosjonelle soldater(klønete formulert :whistle:) som Telemarksbataljonen og Panserbataljonen?

 

Kan du laste opp denne " kilden" din? Merkelig at de er listet opp under spesielle tjenester på forsvarets sider, og ikke spesialstyrker. Hvis du ringer KJK, så får du bekreftelsen.

 

TS: Fullfør førstegangstjenesten, så kan du begynne å sette drømmen ut i liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva faen? Ufattelig dårlig ironi.

Du virker ikke akkurat som typen som hadde klart å bli hverken fallskjermjeger, marinejeger eller spesialjeger.

 

Vi kan jo summere det vi vet om deg bare fra denne tråden:

- Du gidder ikke klikke deg inn på forsvaret sine sider å lese selv, og du blir ikke elitesoldat dersom du er lat.

- Du tåler ikke kritikk.

- Du vil bare bli det som er "tøffest". Jeg personlig tror det er fordi du har sett for mye på film eller spilt for mye cod, og du har veldig lyst til å skryte til vennen(e) dine.

 

Ingen av delene er positivt på noen som helst måte for å bli "elitesoldat".

 

Når det kommer til laseroperasjon, så har jeg en kompis som har tatt det før han skal bli fallskjermjeger nå til høsten. Men det er bare en metode som blir godkjent av forsvaret. Kostet 25 000 kr.

Lenke til kommentar

Hva faen? Ufattelig dårlig ironi.

Du virker ikke akkurat som typen som hadde klart å bli hverken fallskjermjeger, marinejeger eller spesialjeger.

 

Vi kan jo summere det vi vet om deg bare fra denne tråden:

- Du gidder ikke klikke deg inn på forsvaret sine sider å lese selv, og du blir ikke elitesoldat dersom du er lat.

- Du tåler ikke kritikk.

- Du vil bare bli det som er "tøffest". Jeg personlig tror det er fordi du har sett for mye på film eller spilt for mye cod, og du har veldig lyst til å skryte til vennen(e) dine.

 

Ingen av delene er positivt på noen som helst måte for å bli "elitesoldat".

 

Når det kommer til laseroperasjon, så har jeg en kompis som har tatt det før han skal bli fallskjermjeger nå til høsten. Men det er bare en metode som blir godkjent av forsvaret. Kostet 25 000 kr.

 

Du får ro ned kølla de nå gitt.

 

- Du gidder ikke klikke deg inn på forsvaret sine sider å lese selv, og du blir ikke elitesoldat dersom du er lat.

 

www.forsvaret.no sånn nå har jeg klikket meg inn og lest en del ;)

 

 

- Du tåler ikke kritikk.

Joda, jeg tåler masse ;)

 

- Du vil bare bli det som er "tøffest". Jeg personlig tror det er fordi du har sett for mye på film eller spilt for mye cod, og du har veldig lyst til å skryte til vennen(e) dine.

 

Det er ikke bare bare

 

 

-Når det kommer til laseroperasjon, så har jeg en kompis som har tatt det før han skal bli fallskjermjeger nå til høsten. Men det er bare en metode som blir godkjent av forsvaret. Kostet 25 000 kr.

 

Hehe, mange kommer til å si at jeg er bortkjemt, men foreldrene mine kommer til å betale for laseroperasjonen.

 

 

Vi kan også summere noe av det du skriver

- Du liker å slenge dritt om andre og la meg fortelle deg noe, du sier kanskje at jeg er lat, men der tar du virkelig feil. Ikke begynn å slenge dritt om en person som du ikke har sett face to face og jeg er veldig sikker på at du ikke hadde sagt dette til meg face til face. Du får starte å oppføre deg.

Endret av loliap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...