Gå til innhold

Elitesoldater


TheRocky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verv deg heller til Fremmedlegionen i Frankriket! Da blir du ennå tøffere ;)

 

Hehe, ja vet om en tysker som hadde en i fremmedlegionen som nabo. Han klippet gresset plenen med flammekaster...

 

Vet ikke så mye om MJK og FSK, men begge er rimelig tøffe, tror ikke det er så veldig store kontraster. Men jeg har ikke vært i noen av dem så kan ikke uttale meg så mye om det, eneste reele forskjellen jeg vet er at FSK/HJK er i hæren og MJK er i marinen, og de får nok da muligens andre oppdrag utifra det.

KJK(Kystjeger kommandoen) regnes også som spesialstyrker

 

Hehehe, vil heller være i norge og ikke så mye i utlandet.

 

Da er kanskje ikke spesialstyrkene noe for deg?

 

Nei, det gjør de absolutt ikke.

 

"Kystjegerkommandoen er en konvensjonell avdeling i forsvaret"

 

Kilde: kjk - wiki

 

 

Direkte sitat fra "Førstegangstjenesten- mangfold av muligheter" utlevert av Forsvaret:

 

Spesialstyrker blir satt til å oppdrag der konvensjonelle styrker ikke kan brukes. Både marinejegere, kystjegere og fallskjermjegere hører til kategorien spesialstyrker.

 

Men til TS: Med elitesoldater tenker du på spesialstyrker eller andre høyt profosjonelle soldater(klønete formulert :whistle:) som Telemarksbataljonen og Panserbataljonen?

 

Kan du laste opp denne " kilden" din? Merkelig at de er listet opp under spesielle tjenester på forsvarets sider, og ikke spesialstyrker. Hvis du ringer KJK, så får du bekreftelsen.

 

TS: Fullfør førstegangstjenesten, så kan du begynne å sette drømmen ut i liv.

 

Prøvde å finne den på nettet, men uansett denne "kilden" som du beskriver det ble utlevert av en kapteinløytnant til en jeg kjenner som skal var på sesjon og skal snart begynne på førstegangstjenesten. Jeg mener at det er en rimelig troverdig kilde siden den ble utlevert av forsvaret, og er skrevet av forsvaret. Jeg har alltid visst at FSK og MJK regnes som spesialsoldater, og KJK som spesiell tjeneste. At KJK regnes som spesialstyrker er kanskje noe nytt eller noe utadert. Man må også huske at dette var et hefte som var regnet for førstegangstjeneste, og man regnet kanskje da spesialstyrke muligheter man kan få når man er i førstegangstjenesten. For eskempel så kan man bemerke seg at det står om fallskjermjegere og ikke spesialjegere, som bare er mulig å være på opptak først etter førstegangstjenesten.

 

Uansett det jeg mente, da jeg nevnte KJK, var at det finnes andre muligheter hvis man har lyst til å bli noe "spesielt" i forsvare, og at det ikke bare er spesialstyrkene som nødvendigvis regnes som elitesoldater, eller spesielle stillinger som Forsvaret kaller det for.

Lenke til kommentar
- Du gidder ikke klikke deg inn på forsvaret sine sider å lese selv, og du blir ikke elitesoldat dersom du er lat.

 

www.forsvaret.no sånn nå har jeg klikket meg inn og lest en del ;)

Ja, etter at vi har måtte sagt det til deg. Dersom du hadde gått inn å lest til å begynne med hadde du ikke trengt å lage tråden i det hele tatt siden alt står ganske fint forklart der.

 

- Du tåler ikke kritikk.

Joda, jeg tåler masse ;)

Nei, det gjør du ikke. Flere tilfeller i tråden beviser det.

 

- Du vil bare bli det som er "tøffest". Jeg personlig tror det er fordi du har sett for mye på film eller spilt for mye cod, og du har veldig lyst til å skryte til vennen(e) dine.

 

Det er ikke bare bare

Jeg har ikke sagt at det er bare bare.

 

-Når det kommer til laseroperasjon, så har jeg en kompis som har tatt det før han skal bli fallskjermjeger nå til høsten. Men det er bare en metode som blir godkjent av forsvaret. Kostet 25 000 kr.

 

Hehe, mange kommer til å si at jeg er bortkjemt, men foreldrene mine kommer til å betale for laseroperasjonen.

Om du er bortskjemt eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Jeg sa det bare som rein informasjon dersom du lurte.

 

Vi kan også summere noe av det du skriver

- Du liker å slenge dritt om andre og la meg fortelle deg noe, du sier kanskje at jeg er lat, men der tar du virkelig feil. Ikke begynn å slenge dritt om en person som du ikke har sett face to face og jeg er veldig sikker på at du ikke hadde sagt dette til meg face til face. Du får starte å oppføre deg.

Ut fra det vi ser i tråden ar du ikke bare lat, men også relativt frekk og lite mottakelig for både kritikk og informasjon.

Jeg slenger forresten ikke noe dritt og om jeg har sett deg face to face er egentlig helt urelevant, og jeg hadde dessuten sagt det samme til deg i virkeligheten.

Jeg oppfører meg også ganske bra, prøver til og med å hjelpe deg her, men som sagt tidligere er du ikke mottakelig for hjelp.

Endret av Absolut
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forsvarets Spesialkommando/Hærens Jegerkommando (FSK/HJK) og Marinejegerkommandoen (MJK) er de eneste spesialstyrkene vi har:

 

- Spesialjeger (FSK)

- Marinejeger (MJK)

- Spesialbåtoperatør (MJK)

- Fallskjermjeger (HJK)

 

 

Spesielle tjenester derimot:

 

- Kystjegerkommandoen (KJK)

- Hurtig reaksjonsstyrke (HRS)

- Militær livvaktavdeling

- Minedykkerkommandoen (MDK)

- Etterretingsbataljonen/Oppklaringseskadronen

- Taktisk båtskvadron (TBS)

- Telemark bataljon (TMBN)

 

Kilder:

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/velg-utdanning/spesialstyrker/Sider/default.aspx

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/velg-utdanning/spesialstyrker-spesielle-tjenester/Sider/spesialstyrker-spesielle-tjenester.aspx

 

Hva går Hurtig reaksjonsstyrke ut på egentlig?

Lenke til kommentar

I all verdens navn og rike. Jeg blir helt paff av denne tråden.

 

For det første en trådstarter som ikke ser ut til å ha satt seg inn i noe som helst. Fikk du helt plutselig lyst til å bli spesialsoldat, og fant ut at det enkleste for deg var å starte en tråd på diskusjon.no?

 

For det andre spres det jo feilinformasjon som kjønnssykdommer på et horehus. Panserbataljonen en spesialstyrke? Da har jaggu jeg vært spesialsoldat også. Fett.

 

Til trådstarter: Sett deg inn i ting før du starter en tråd. Det finnes masse informasjon om dette på nettet, i tillegg til andre tråder som er startet med samme emne. Fallskjermjeger.no er en god side å titte på.

 

Til de som sprer feilinformasjon: Hvor har dere dette fra? Er dere ikke sikre på informasjonen dere sitter på, sjekk for guds skyld ut om det stemmer. I Forsvaret sier man gjerne "Er du i tvil, så er du ikke i tvil."

 

Edit: Anbefale Fremmedlegionen som tjeneste, fordi dette er tøffere enn norske spesialsoldater? Ved å dra på opptak til Fremmedlegionen og skriver under kontrakt, risikerer man å jobbe hele kontrakttiden på kjøkkenet. Jeg skal ikke si hva alle andre mener om dette, men det er ikke min definisjon av tøff tjeneste.

Endret av HOK
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare en liten ting jeg stusser ved:

 

Hehehe, vil heller være i norge og ikke så mye i utlandet.

 

Da er nok ikke spesialstyrkene noe for deg gutt. Er ikke så mange kriger og væpnede aksjoner i Norge for tiden.

 

Og bare så du vet det: Å bli spesialjeger eller marinejeger er hinsides hardt, et ensifret antall mennesker klarer det hvert år, på det meste. Har hørt at noen år er det ingen som klarer seg gjennom seleksjonsperioden. Så nå vet du hva det går i. Hvis du er seriøs om å bli spesial-/marinejeger, anbefaler jeg deg å legge deg i hardtrening, ikke sitte og krangle på Diskusjon.no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
- Du gidder ikke klikke deg inn på forsvaret sine sider å lese selv, og du blir ikke elitesoldat dersom du er lat.

 

www.forsvaret.no sånn nå har jeg klikket meg inn og lest en del ;)

Ja, etter at vi har måtte sagt det til deg. Dersom du hadde gått inn å lest til å begynne med hadde du ikke trengt å lage tråden i det hele tatt siden alt står ganske fint forklart der.

 

- Du tåler ikke kritikk.

Joda, jeg tåler masse ;)

Nei, det gjør du ikke. Flere tilfeller i tråden beviser det.

 

- Du vil bare bli det som er "tøffest". Jeg personlig tror det er fordi du har sett for mye på film eller spilt for mye cod, og du har veldig lyst til å skryte til vennen(e) dine.

 

Det er ikke bare bare

Jeg har ikke sagt at det er bare bare.

 

-Når det kommer til laseroperasjon, så har jeg en kompis som har tatt det før han skal bli fallskjermjeger nå til høsten. Men det er bare en metode som blir godkjent av forsvaret. Kostet 25 000 kr.

 

Hehe, mange kommer til å si at jeg er bortkjemt, men foreldrene mine kommer til å betale for laseroperasjonen.

Om du er bortskjemt eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Jeg sa det bare som rein informasjon dersom du lurte.

 

Vi kan også summere noe av det du skriver

- Du liker å slenge dritt om andre og la meg fortelle deg noe, du sier kanskje at jeg er lat, men der tar du virkelig feil. Ikke begynn å slenge dritt om en person som du ikke har sett face to face og jeg er veldig sikker på at du ikke hadde sagt dette til meg face til face. Du får starte å oppføre deg.

Ut fra det vi ser i tråden ar du ikke bare lat, men også relativt frekk og lite mottakelig for både kritikk og informasjon.

Jeg slenger forresten ikke noe dritt og om jeg har sett deg face to face er egentlig helt urelevant, og jeg hadde dessuten sagt det samme til deg i virkeligheten.

Jeg oppfører meg også ganske bra, prøver til og med å hjelpe deg her, men som sagt tidligere er du ikke mottakelig for hjelp.

 

 

hør nå her .... jeg vet du prøver å drite meg ut. hvis du er så faen intelligent ville du vell ikke krangle med en drittsekk som meg? men jeg syntes dette er gøy så du kan fortsette ...

 

det samme gjelder andre...

 

Vil takke de som har gitt meg en del informasjon, takker mye ;):thumbup: :thumbup:

Endret av loliap
Lenke til kommentar

Trodde du ville legge dette bak deg, men den gang ei.

At du synes det er gøy å krangle er vel heller ikke noe positivt når du må jobbe tett sammen med andre soldater.

Tror du skal være fornøyd bare noen som helst vil ha deg i militæret.

Endret av Absolut
Lenke til kommentar

slapp av da gutta. Han kan stille spørsmål som alle andre her inne og fortjene et svar uten at noen slenger med leppa eller må dytte inn en unødvendig kommentar. Refererer da for eksempel til innlegget over, siste setning.

 

Men du bør sette deg inn i det du spør om først.

Tips: start med www.forsvaret.no

Derfra klikker du deg rundt og blir kjent med siden. Du kommer til å komme over mye spennende informasjon. Slik jeg lærte ting om Forsvaret. Deretter begynte jeg å engasjere meg på forum som diskusjon.no og milforum.net (der bør du vite hva du snakker om, da flere brukere sitter inne med alt mulig rart og kan kjefte deg ned om du ytrer deg feil og du risikerer at du aldri får den informasjonen du søker. Men der kan du virkelig få vite mye mer av folk med lang og bred erfaring).

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Trodde du ville legge dette bak deg, men den gang ei.

At du synes det er gøy å krangle er vel heller ikke noe positivt når du må jobbe tett sammen med andre soldater.

Tror du skal være fornøyd bare noen som helst vil ha deg i militæret.

 

Du er lite inteligent. Jeg trur heller ingen vil ha en 15 åring i militæret, men hvorfor i all verden er du så interesert å diskutere mulighetene til enn 15 åring? Som sagt du er lite inteligent.

Endret av loliap
Lenke til kommentar

Du er lite inteligent.

I motsetning til deg da eller? Så vidt jeg kan se har du ikke nevnt tideligere i tråden at du er 15 år, og uansett tror jeg Absolut tenkte på når du faktisk har en teoretisk mulighet til å verve deg, når nå enn det skulle være, enn i år. At noen svarer ærlig på en tråd betyr ikke at man er så fryktelig interessert i tjenestemulighetene til en 15 åring, imo.

 

Det skrives intelligent, btw

 

 

 

Lenke til kommentar

Trodde du ville legge dette bak deg, men den gang ei.

At du synes det er gøy å krangle er vel heller ikke noe positivt når du må jobbe tett sammen med andre soldater.

Tror du skal være fornøyd bare noen som helst vil ha deg i militæret.

 

Du er lite inteligent. Jeg trur heller ingen vil ha en 15 åring i militæret, men hvorfor i all verden er du så interesert å diskutere mulighetene til enn 15 åring? Som sagt du er lite inteligent.

 

Hvem er lite INTELLIGENT sier du?

 

Men uansett, sjekk litt rundt på nettet før du skriver tråder som dette, da slipper du kommentarer som min eller andre brukere sine.

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...