Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm på Lenovo 3000 N200 (bærbar)


Anbefalte innlegg

Jeg har liggende en Lenovo bærbar som har ligget brakk en hel stund pga funksjonssvikt.

 

Modell: Lenovo 3000 N200 0769-BZG

 

Problemet er at den ikke starter verken i CMOS eller OS. Skjermen er helt svart. En hører at vifta starter opp, at CD-enheten gir fra seg litt lyd, men skjermen er HELT svart.

 

Vifta stater først, men slår ser av etter 4-5 sekunder. Powerlampa lyser hele tiden. Er batteriet i, lyser også ladelampa for dette.

 

Det kommer ingen pipelyder.

 

Jeg ser på nettet at flere har tilsvarende problem med akkurat disse modellene. Jeg har prøvd ut diverse råd, uten at dette har hjulpet:

 

- - - - -

Koblet fra/til minnebrikker, brukt en brikke om gangen, har også prøvd minebrikke fra en annen N200-modell vi har i huset som virker fint.

 

Koblet fra minnebrikker, HD og CD-enhet.

 

Prosedyrer som går ut på å holde powerknappen inne 60 sek etter å ha koblet fra AC/batteri, for så å starte med AC tilkoblet.

 

Har også prøvd å resette CMOS, som angivelig skal gå ved å lage bro noen sekunder mellomde to kontaktpunktene på "CLRP1" som en finner under luka der trådløskortet ligger.

 

Jeg har også sjekket ut at det ikke er noe med lysstyrken på skjermen eller innstilling for ekstern skjerm.

- - - - -

 

Jeg kan ikke huske om jeg har oppgradert BIOS, og om jeg har gjort det virket iallfall maskinen etterpå. Maskinen ble nedgradert fra Vista til XP (smart) og virket iallfall veldig fint en god stund etter dette.

 

Noen som har en løsning for problem-maskinen min? Kunne tenkt meg og overraske minsten i huset med "ny" bærbar...

Endret av aaad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...