Gå til innhold

"90 grader" rj-45 plugg for uheldig posisjonert nettkontakt?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har et uttak i veggen der jeg får internett fra som er posisjonert litt uheldig, nemlig i enden av senga. Derfor er jeg litt redd for at jeg kommer til å dunke borte kabelen som stikker ut fra veggen mens jeg sover og ødelegger stikkontakten. Derfor ser jeg etter om det finnes en type kabel som i bildet nedenfor:

http://i53.tinypic.com/2d0yut0.png (du ser veggen "sidefra")

 

Til venstre er sånn som det er i dag, og til høyre er en slik kabel og plugg som jeg ønsker. Vet noe om det finnes noe slikt, eventuelt hvor jeg får kjøpt?

 

Eventuelt forslag til andre løsninger? Jeg ser helst noe som er så enkelt som mulig og som ikke involverer patching av kabler og sånn siden jeg ikke har tilgang til noe spesielt med verktøy..

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS: Den flate kabelen er ikke "TP" (twisted pair), parene ligger parallelt istedenfor å være tvunnet, men vil nok fungere på korte avstander.

 

Du kan også feste på en plugg selv, men istedenfor å feste isolasjonen på kabelen helt inn i pluggen, lar du bare de tynne ledningene på innsiden av kabelen gå inn i kontakten, slik at de lett kan bøyes ned. Ser ikke kjempevakkert ut, men vil fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...