Gå til innhold

Blitt sprutet på av bilist


bb79

Anbefalte innlegg

I dag var det et veldig regnskyll da jeg skulle på jobb. Mens jeg syklet på fortauet var det en bilist som kjørte fort forbi meg, over en stor vanndamm og skylte masse vann på meg. Han ga ingen tegn etterpå på å slakke av.

 

Da jeg syklet forbi han i lyskrysset fikk jeg lyst til å si noe til han, men jeg lot være. Jeg tenkte at jeg ville blitt våt uansett av regnet. Og dessuten hadde jeg både regnbukse og regnjakke på. Men det kunne jo like godt ha vært en gammel dame med paraply han kjørte forbi.

 

Hva kan man gjøre i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spark i døra når du sykler forbi.

Nei, nei, nei og nei. Syklister som sparker fortjener å bli sprutet ned.

 

Det «riktige» er å ta bilnummeret, og vurdere en anmeldelse. Ikke tenk på at det medfører mer papirarbeid for politiet. Du kan også søke opp eieren av bilen og sende en sint sms.

Lenke til kommentar

spark i døra når du sykler forbi.

Nei, nei, nei og nei. Syklister som sparker fortjener å bli sprutet ned.

 

Det «riktige» er å ta bilnummeret, og vurdere en anmeldelse. Ikke tenk på at det medfører mer papirarbeid for politiet. Du kan også søke opp eieren av bilen og sende en sint sms.

 

Det skjer selvsagt i andre rekkefølgen... og du vet like godt som meg at en annmeldelse av noe slikt ikke fører til noe som helst. Kanskje jeg overdrev litt med sparkinga. En søledamsprut trenger ikke være med viten og vilje. Jeg har derimot sparket i en dør eller to etter å ha fått ting påkastet fra vindu. Artig hvordan de brødhodene som driver med slikt, ikke tenker på at det kommer et lyskryss om et par svinger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skjer selvsagt i andre rekkefølgen...

Likevel. Å utføre hærverk på en bil kan ikke sammenlignes med å sprute vann på en syklist. Jeg forstår absolutt at man blir sint og irritert, men det rettferdiggjør ikke hærverk.

 

[O]g du vet like godt som meg at en annmeldelse av noe slikt ikke fører til noe som helst. Kanskje jeg overdrev litt med sparkinga. En søledamsprut trenger ikke være med viten og vilje. Jeg har derimot sparket i en dør eller to etter å ha fått ting påkastet fra vindu. Artig hvordan de brødhodene som driver med slikt, ikke tenker på at det kommer et lyskryss om et par svinger...

Hvis ikke anmeldelsen fører frem kan man jo alltids, som jeg sa, sende en sint melding. Eller skrive et innlegg i lokalavisen? Det er noe helt annet å kaste ting fra vinduet, spesielt hvis det var med vilje.

 

Hvis jeg hadde sprutet ned en syklist eller fotgjenger hadde jeg selvsagt stoppet, men hvis denne personen kommer mot meg, klar til å sparke inn døra, hadde unnskyldningen forsvunnet like fort som meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det jeg ville gjort i ettertid var å notere ned nummeret hans og numrene til bilene som kom bak han. Det hadde garantert vært vitner som så hva han gjorde. Å få sparket inn døra vil ikke forandre hans adferd. Å få en bot i posten vil sannsynligvis det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...