Gå til innhold

2x GTX460 Vs. GTX580


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prestasjonene er ganske like, med GTX 460 SLI et lite hestehode foran i noen spill, mens GTX 580 er foran i noen få andre spill. Fikk 20112 poeng i 3DMark Vantage med GTX 460 SLI mens GTX 580 havnet på 19210 eller noe slikt.

 

Som du skjønner så hadde jeg GTX 460 SLI tidligere, men har nå et MSI GTX 580 Lightning kort. Blir snart et GTX 580 til, og da blir det SLI igjen. Når det er sagt, så har jeg lest at en del folk påstår at SLI ikke skalerer bra, men jeg har aldri opplevd noen slike problemer med det GTX 460 SLI oppsettet jeg hadde. Var to stk Gigabyte GTX 460 1 GB OC (OverClocked) kort jeg hadde. Skal du absolutt ha SLI, så ville jeg ha satset på 2 x GTX 560 kort, litt dyrere enn GTX 460, men de er litt bedre.

Lenke til kommentar

takk for bra svar Chavalito.

har ikke noe problemer å spille enda med GTX460 SLI, men har nå litt lyst på nytt gpu kort, siden feriepengene er kommet :cool:

men tror eg skal vente til GTX6xx serien kommer,

eller se hvordan BF3 blir å spille med GTX460 SLI.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at GTX 460 SLI vil kunne dra Battlefield 3 ganske så bra. Det er tross alt fortsatt bra kort og i SLI er de ikke dårlige i det hele tatt. Battlefield 2 gikk jo bra med GTX 460 SLI for min del.

 

Men som du sier, kanskje en ide å vente litt og se når GTX 6xx serien kommer.

Lenke til kommentar

Jeg kan si med en gang at min opplevelse av SLI var søppel. GTX 460 SLI -> HD 6950 var en oppgradering til de grader:

 

De aller fleste spill jeg spilte før opplevde jeg microstutter på, med et HD 6950 er alt kjempemykt og behagelig å se og spille på.

Støymessig gikk jeg ned, viftene i kabinettet kan jeg nå kjøre lavere i spill fordi det er mindre varme som skal ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...