Gå til innhold

[Løst] Formatere SD minnekort får ikke opp korrekt kapasitet


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ett Transcend Secure Digital 64GB SDXC - SDXC, SD 3.0, Class 10 minnekort som jeg skal formatere (får også beskjed når jeg trør dette i maskinen at det må gjøres)

"Auto" valgene står på FAT32 men jeg skal ha NTFS, men uansett hvilket filsystem jeg velger så står kapasiteten på topp fastlåst på 27,6 GB (men det er et 64GB kort)

 

Dette er på maskin som kjører Vista, har prøvd hos en kollega som kjører Win7 og får akkuratt det samme der (Standard formatering ved høyreklikk i utforsker)

 

Noen som kan hjelpe meg på veien her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er noe pussig her.

Han kollegaen min som fikk op at den var ca. 60GB, fikk ikke opp noe når den formaterings boksen kom opp.

 

En annen kolega av meg får opp 59,* GB når vi setter kortet i maskinen hans i den formaterings boksen.

Formaterte kortet til NTFS og kunne da gå inn på enheten i utforskeren hans.

Når jeg tar brikke til min egen maskin igjen så får jeg opp det samme om at enheten må formateres (og de sedvanlige 27,6 GB)

 

Skal snart over på Win7 på min maskin også satser på at alt fungerer slik det skal da.

Lenke til kommentar

Du kan godt gi meg model/type for din PC, så jeg kan lese litt OM card reader din.

 

Men i mellomtiden kontrollere at du har det her installert.

post-58400-0-05384100-1307541515_thumb.jpg

 

Men når jeg lastet ned den oppdateringen som Du linket til her så funket det strålende, den maser ikke om formatering, den ser at det er en brikke med NTFS som er på ca 60 GB.

Computer Managment finner den også til 59,57 GB

Takk for hjelpen! (+1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...