Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 booter ikke, maskinen finner ikke oppstartsvolum.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte for noen dager siden en datamaskin som jeg selv satte sammen. Etter et par problemer fikk jeg den til å fungere utmerket, noe den fortsatte med inntil jeg flyttet den til rommet mitt.

 

Jeg kjører oppstarten som normalt, inntil jeg kommer til følgende skjerm:

 

Marvell 88SE91xx Adapter - BIOS Version 1.0.0.0016

PCIe x1 5.0Gbps

Adapter 1 Disks Information: AHCI Mode

No hard drive detected!

 

Får deretter opp en skjerm som ber meg sette inn Windows-cden og gir meg følgende feilkode 00xc000000e.

 

Har prøvd å fikle litt med BIOS og byttet mellom SATA III og SATA II porter, men til ingen nytte. Vet dere hva som kan være galt?

 

Hovedkortet er et ASUS P8P67 PRO mens SSD'en er en OCZ Agility 3.

 

Takker for svar!

Endret av rufus1511
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde det og DVD'en sa at den hadde gjort det den kunne og at maskinen skulle starte som normalt. Det gjorde den ikke, så da kan jeg vel utelukke at det er noe galt med selve Windows-installasjonen?

 

edit: Har lest litt om noe som heter AHCI og IDE, kan disse ha noe med problemene mine å gjøre? Har også lest at også andre har hatt problemer med det samme, at det en kjent feil ved Marvell-kontrolleren på hovedkortet.

Endret av rufus1511
Lenke til kommentar

Hei så å si alle som har ssder hvor de bruker sandforce sf-2281 kontrolleren har problemer med bluscrins og at de ikke blir oppdaget i bios :nei: så de jobber på spreng nå for å få til en ny firmware til dem . bare prøv å google ocz vertex 3 eller corsair force 3 så finner du masse om det på forumene deres

Lenke til kommentar

Windows-DVD'en finner ikke SSD'en. Betyr dette at det er noe galt med disken i seg selv? Det er rart, ettersom den fungerte helt fint tidligere. Hva er det som kan skape en slik endring fra en oppstart til neste?

 

@mantaturbo: Så da er det ikke stort annet jeg kan gjør enn å vente da? :thumbdown:

Endret av rufus1511
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...