Gå til innhold

bevegelses-treghet i formen


Anbefalte innlegg

hei alle!

 

I mitt program så bugger formen min. det er ikke alltid det skjer, men noen ganger så er det som om formen er dødstreig når den skal flyttes på.

Si at jeg tar tak øverst i vinduet og skal flytte det rundt, så henger bevegelsene veldig etter med mine musebevegelser.

 

(Eks. Jeg tar tak i vinduet med musa og beveger musa raskt til venstre og til høyre igjen. Vinduet svarer med å bevege seg til venstre på to sekunder og bruker to sekunder til å gå til høyre igjen)

 

Hva er årsaken til dette?

 

Jeg har en timer i formen, men det er en klokke-timer som bare oppdaterer seg hvert sekund?

 

 

takk på forhånd

 

mvh

Dalai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror faktisk at problemet ble løst nå. jeg gikk inn på formens properties og satte verdien AutoRedraw til True, og etter det har jeg ikke merket noe til denne laggingen :D

 

Vet ikke hvorfor dette kanskje fikser feilen men..

 

Er det noen som vet hva AutoRedraw gjør for noe a?

Lenke til kommentar

Fra integrert VB-Hjelp:

 

Autoredraw

 

Setting Description

 

True

Enables automatic repainting of a Form object or PictureBox control. Graphics and text are written to the screen and to an image stored in memory. The object doesn't receive Paint events; it's repainted when necessary, using the image stored in memory.

 

False

(Default) Disables automatic repainting of an object and writes graphics or text only to the screen. Visual Basic invokes the object's Paint event when necessary to repaint the object.

 

 

Spesifik hjelp hentes enkelt ved å høyreklikke på fx 'Autoredraw' i koden og velge 'Definition'. Gult '?' tegn er veien videre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...